Следвайте ни

Какви са правата ни при пътуване с автобус или самолет

Ако сте от хората, които очакват лятото, за да осъществят отдавна мечтано пътуване, тогава е добре да се запознаете с най-важните си права в ситуации, в които можете да попаднете при ползването на автобус или самолет.

Експертите на Комисията за защита на потребителите предоставят информация, която може да ни бъде полезна, когато сме на път.

Ако автобусът закъснее: при закъснение над 2 часа имаме право да получим обратно парите си за билета; при закъснение от над 90 минути или отмяна на пътуване с продължителност над 3 часа, компанията трябва да осигури храна или напитки. При необходимост - и настаняване за две нощувки в хотел на цена до 80 евро на нощувка. Това обезщетение отпада, ако отмяната или закъснението е заради тежки атмосферни условия.

Ако се свържем с автобусния превозвач, за да защитим правата си, и отговорът не ни удовлетворява: можем да се обърнем към ИА „Автомобилна администрация" или към Европейския потребителски център, ако не сме в България.

При отменен полет: авиокомпанията трябва да ни предложи нов маршрут до крайната точка на пътуването; или да ни възстанови стойността на билета в срок до 7 дни. 

Ако полетът закъснее: при над 2 часа имаме право на храна и напитки, а при необходимост - и на настаняване и транспорт от летището до хотела и обратно; при над 5 часа можем да поискаме да ни възстановят стойността на билета.

Ако повредят, забавят или загубят багажа ни: имаме право на обезщетение до 1220 евро.

 

Източник: topnovini.bg

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?