Подай сигнал

Лесна диета за плосък корем с 1600 калории дневно

Здраве

от Екип Марица 3833 прегледа 0

Лесна диета за плосък корем с 1600 калории дневно

Изследвания сочат, че най-опасни за здравето са мазнините, натрупвани в областта на талията. Намаляването им е труден и бавен процес. Именно с тази цел през 2008 г. Лиз Вакариело, специалистка по хранене и главен редактор на сп. “Ридърс дайджест”, пуска в съавторство с диетоложката Синтия Сас книга за отслабване “Диетата за плосък корем” (The Flat Belly Diet), която бързо става номер едно в класациите.

Следват 2 сборника с рецепти и специален вариант за мъже и за диабетици. Хранителният режим обещава смъкване на над 7 кг за месец главно около пояса чрез наблягане на мононенаситените мазнини.

Какво представлява

Диетата предвижда прием на 1600 калории дневно и определени храни, богати на мононенаситени мастни киселини (МНМК), наричани “добри”. Доказано е, че те имат отношение към отслабването в коремната област. Набляга се на плодове, зеленчуци, пълнозърнести, бобови, чист протеин. Диетата включва маслини и зехтин, авокадо, фъстъчено масло, ленено олио, бадеми, какао и производното му масло.

Хранителната схема е 32-дневна. Първите 4 дни са изключително строги и целят да осигурят прехода към новия хранителен режим. Тогава се приемат само 1200 калории дневно в 4 хранения по 300 калории всяко.

Избягват се продукти, които предизвикват задържане на вода и газове. Сред препоръчваните храни са бейби моркови, краставици, чери доматчета, обезмаслено мляко, студено пресован зехтин, слънчогледови семки, ябълково пюре, пилешки гърди, органично количество печено пуешко месо, сладководни риби, босилек, джинджифил, мента.

Книгата на Лиз Вакариело предлага рецепти за всяко хранене от деня и описва разрешените храни и напитки. Трябва да се пият по 2 литра на ден от “водата на Саси”, наречена на втората авторка. Тя съдържа джинджифил, краставица и мента и успокоява стомашния тракт.

Забранени са алкохол, кафе, чай, топъл шоколад, киселинни плодови сокове, газирани напитки, дъвка, мазни храни, броколи, брюкселско зеле, репички, сосове, сол, пипер, чесън и други подправки.

При следващата месечна програма се приемат 3 основни ястия с по 400 калории и една закуска от 400 калории на ден. Периодът между храненията не бива да е над 4 часа.

Всяко блюдо има строго определено количество МНМК. Примерни варианти Лиз Вакариело е описала в книгата. Това може да са 2 чаши зеленчуци на пара или сурови, 1/2 чаша сварени пълнозърнести или филия пълнозърнест хляб, 1 чаша плодове или 1 купичка соя. Сред другите възможности са четвърт купичка полусладки шоколадови зърна или 2 лъжици маслинова паста. Позволени са малки количества бадемово олио, песто, сусамов тахан, слънчогледово семе. Не се препоръчват над 4 грама наситени мазнини на 1 хранене и над 2,3 милиграма сол на ден. Преработените храни са забранени.

В мъжкия си вариант диетата предлага повече калории на дневна база. Физическите упражнения са препоръчителни, но не задължителни.
Елементи от тази диета следва Ким Кардашиян. СНИМКА: РОЙТЕРС

Действие и точки

Стопяването на мазнините около кръста е основна цел на диетата, но тя пази от преяждане и с растителната си основа предотвратява запушването на артериите.

15-а в общата класация, диетата за плосък корем е на 15-о място и в категорията “най-добро здравословно хранене”; 11-а е в “лесна за изпълнение”; 18-а е в “най-добра за сърцето”; 21-а е в категорията “бързо сваляне на килограми”; 23-а е в “най-добра за отслабване”; 26-а е в “най-добра срещу диабет”.

Колко струва

Ако ползвате инструктор, който да адаптира хранителния план към индивидуалните ви предпочитания, се плаща такса. При самостоятелно приготвяне на храната някои продукти излизат скъпо – ядки, зехтин, риба и морски дарове, пресни плодове и зеленчуци. Цената на книгата на английски език е $ 8.

Лесно ли се спазва

В режима няма строги ограничения – на практика всичко е позволено - шоколад, паста, пица и др., но в рамките на 400 калории на хранене.

Отслабва ли се

Според авторките в рамките на целия период от 32 дни се смъкват 7,5 кг и талията забележимо намалява. Диетата е предназначена главно за хора, които не се движат активно. Но трудно могат да се дадат гаранции, че тя трайно топи именно мазнините около пояса - отслабване само в конкретни области на тялото на практика е почти невъзможно.

Кой я следва

Елементи от тази диета за вталяване практикуват риалити звездата Ким Кардашиян и тв водещата и актриса Ванеса Лачи.

Източник 24chasa.bg

Коментари