4020

Замразете чаршафите, спете сами: 10 трика, за да заспите по-лесно в жегите

Домашен климатик или вентилатор може да улесни заспиването и съня, когато навън е твърде горещо и дори отворените прозорци не могат да помогнат. Но какво да направите, ако няма такива екстри?

Топлината и задухът в спалнята могат сериозно да повлияят на качеството на съня ви. В такава среда е по-трудно човек да заспи, той може да се събуди няколко пъти на нощ. И, разбира се, на следващата сутрин след такава почивка той едва ли ще се почувства бодър и свеж.

Според сомнолозите, оптималната температура за сън е 18-20 градуса. Телесната температура спада, докато тялото се подготвя за сън. Това понижаване на температурата е важно за заспиването и също води до по-дълбок сън през нощта.

Ако все още не сте се сдобили с климатик или обикновен вентилатор, има няколко прости начина да подобрите съня си в горещо време. Съществуват цели 10 възможни варианта, пише actualno.com

1.       Преди да си легнете, затворете прозорците и дръпнете завесите, за да е хладно в спалнята.

2.       Пийте хладка вода през целия ден, за да останете хидратирани и да се охладите донякъде.

3.       Носете удобни, широки дрехи и спално бельо от естествени, дишащи материали . Можете да спите без дрехи или с минимално количество дрехи.

4.       Избягвайте да използвате одеяло. Заменете с ленено покривало или чаршаф.

5.       Използвайте охлаждаща подложка или матрак. Продуктите с гел пълнител имат този ефект.

6.       Замразете чаршафите и възглавницата си, за да запазите мястото си за сън хладно.

За да направите това, поставете ги в найлонов плик, за да намалите влагата и след това ги поставете във фризера за няколко часа. Можете също така да замразите маската за очи, ако използвате такава през нощта. Още няколко замразени чаршафа могат да бъдат окачени като завеси или върху тях.

7.       Избягвайте физическата активност преди лягане. Физическата активност произвежда топлина и повишава телесната температура. Най-добре е да правите упражнения повече от 2 часа преди лягане, за да дадете време на тялото си да се охлади.

8.       Спете сам. Когато две тела са в непосредствена близост едно до друго, те се нагряват по-бързо, което може да наруши съня.

9.       Избягвайте да пиете алкохол вечер. Той допринася за дехидратация, което допълнително ще влоши качеството на съня.

10.   Не преяждайте вечер. Също така трябва да избягвате горещи и пикантни храни преди лягане. За да заспите по-лесно в жегата, сложете бутилка със студена вода в леглото един час преди лягане. Когато сте готови да си легнете, трябва да премахнете охлаждащата подложка. Добре е да спите в позата на морска звезда – с изпънати ръце и крака. Това увеличава повърхността, от която се изпарява потта и ви охлажда.

 

 

Анкета

Как и къде ще почивате през лятото?