4232

Как да се справим с излишното омазняване на кожата?

Мазната кожа може да бъде особено притеснителна през пролетта и лятото, когато времето е по-топло и има слънце

Но справянето с излишния блясък не се състои само в матиране на грима, допълване с пудрата и попиване с абсорбиращи мазнина листчета през деня. Начинът, по който почиствате и хидратирате кожата си, е важна част от картината.

Ето какво казват експертите по грижа за кожата за справянето с излишното омазняване:

 

1. Избягвайте силните почистващи продукти

Посягането към тежките почистващи продукти може да изглежда логично, но в действителност това може да влоши нещата.

“При мазна кожа изкушението е да се използват силни продукти, които не са мазни и лишават кожата от естествените ѝ масла. Всичко това обаче води до увреждане на хидратиращата бариера на кожата, което я кара да се дехидратира и да се опитва да компенсира липсата на влага чрез свръхпроизводство на себум, за да противодейства на този дисбаланс. След това кожата се омазнява и това е порочен кръг,” обяснява козметикът и специалист по ТКМ (традиционна китайска медицина) Ада Оой, основател на 001 Skincare.

“Моят подход взема предвид науката – за да разградя излишния себум и да облекча задръстванията, разглеждам как мастните молекули се привличат към други мастни молекули – вода и масло не се смесват! Затова използването само на продукти, които не съдържат масла, в опит да се разгради маслото, е безсмислена мисия. Използвам методологията ‘маслото привлича маслото’ с моите клиенти и в моята гама продукти за грижа за кожата, за да разградя излишния себум и да намаля задръстванията, като същевременно поддържам кожата хидратирана, за да защитя влагозащитната бариера, което дава дългосрочни резултати.”

Изабела Павлитка, естетичен терапевт и специалист по грижа за кожата в д-р Дейвид Джак, се съгласява, че доброто почистващо средство е важно, тъй като искате да сте сигурни, че гримът, слънцезащитният крем и натрупаните замърсявания, масла, замърсявания и мъртви кожни клетки са отстранени, но не искате нещо твърде силно.

 

 
 2. Не лишавате кожата си от естествените масла

“Най-важният елемент от рутинната процедура за почистване за хора с мазна кожа е да не лишавате кожата си от естествените масла, които я поддържат хидратирана и здрава. Много стегнатото усещане на кожата след използване на почистващ продукт няма да направи кожата ви по-малко мазна. Ако случаят беше такъв, никой нямаше да има мазна кожа,” казва Павлитка.

“Това не означава, че не можете да използвате добре формулиран почистващ продукт, който съдържа известно ниво на нежно ексфолиране, като млечна киселина, азелаинова киселина или салицилова киселина. Те могат да бъдат много полезни и ефективни за поддържане на кожата ви. В тях трябва да има и елемент на добра хидратация.

 

3. Хидратацията и слънцезащитата трябва да бъдат приоритет

Нанасянето на множество продукти може да е тенденция в наши дни, но ако кожата ви е склонна да се запушва и да реагира, ако натрупате твърде много продукти, този подход може да не работи за вас. Затова се съсредоточете върху нуждите на кожата си, като не пропускате основните продукти.

“Както всички знаем, тенденциите не се основават на науката”, казва Павлитка. “Двата основни елемента на дневната грижа за кожата са антиоксиданти и слънцезащита. Използвайте антиоксидантен серум като първи слой, а след него - овлажняващ крем с вграден слънцезащитен фактор", предлага тя. “По-голямата част от хората имат полза от по-малко слоеве в рутинната грижа за кожата, тъй като след повече от три слоя проникването и усвояването на продуктите така или иначе е наистина съмнително.”

 

4. Включете хидратацията и във вечерната си рутина

“Добре хидратираната кожа е от ключово значение, така че е изключително важно да продължите да хидратирате кожата си с овлажняващ крем или лосион с лека текстура, а не с дълбоко овлажняващ крем. В допълнение към добре познатата хиалуронова киселина, ще ви бъдат от полза формулите, които имат като съставки ниацинамид, пептиди и серамиди, за да увеличат хидратацията на кожата", предлага Павлитка.

И дори ако се опитвате да избегнете омазняването през деня, пропускането на овлажняващия крем не е решение. Джулия Върнкомб, основателка на skin:genius, отбелязва, че хората с мазните кожа не само правят “грешка, като се опитват да лишат кожата си от мазнини със стягащи продукти, но често избягват и използването на овлажнител от страх да не влошат проблема”.

Тя добавя: “Въпреки това, като лишавате кожата от мазнини, сигнализирате на тялото си да създаде ПОВЕЧЕ мазнини, за да компенсира, което затвърждава проблема. Обратното също е вярно – в skin:genius използваме макадамия в нашия овлажняващ крем, защото профилът ѝ е подобен на себума - маслото, което, когато се произвежда в прекомерни количества, може да доведе до появата на петна. Макадамията сигнализира на тялото да забави производството на себум, като помага да се сведе до минимум тази основна причина за запушени пори.

“Изпълнена с антиоксиданти, които защитават кожата от ежедневните замърсители, макадамията е суперхрана за кожата. Тя е богата на линолова и палмитолеинова киселина, които спомагат за задържане на влагата, повишават равномерния тен на кожата и придават блясък. За да се справите с мазната кожа, е важно да се посветите на редовна рутина и да дадете на продуктите си време да подействат.

 

5. Грижата започва отвътре
Заобикалящата ни среда, режимът на сън, диетата и дори нивата на стрес също могат да окажат съществено въздействие върху кожата ни.

“Има много фактори, свързани с начина на живот, които могат да допринесат за производството на излишен себум от кожата ви и е важно да се търси първопричината, а не само да се прилагат локални решения“, казва Оой. “Диетата, състояща се от много тежки и мазни храни, рафинирани захари, преработени храни и млечни продукти, може да наруши баланса на системата ви, тъй като изисква много енергия от тялото ни за храносмилане, а в китайската медицина това създава излишна топлина и влага, които се застояват в тялото и излизат навън като прекомерен себум или петна по повърхността на кожата.

Хормоналният дисбаланс и колебания също имат роля за това колко себум произвежда кожата ви. Тези колебания могат да бъдат особено забележими по време на пубертета, менструацията, бременността или менопаузата, но също така и ако имате повишение на хормоните на стреса поради натоварен работен график или забързан домашен живот, те стимулират адреналина за продължителен период от време и увеличават производството на мазнини."

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?