Следвайте ни

Как да преборите стреса СЪВЕТИ

viber icon

Ако трудно се справяте със стреса, вижте как успяват в другите страни:

Франция
“Когато се прибера вкъщи след стресиращ работен ден, се отпускам с вкусен аперитив – френската церемония с малка чаша вино с кашу и чипс с хумус и маслини. След това съм готова да приготвя вечеря!”, казва Ингрид Джакел, Тулуза.

Какво може да направите: Виното ще ви накара да се отпуснете, но по-важно е да си създадете ритуал, който разделя работния хаос от  времето за релакс. Всеки ритуал ще ви свърши работа, без значение дали ще се преоблечете в удобни дрехи и ще изгледате епизод от любим сериал или ще изиграете някоя забавна игра с приятели.

Русия
“Руснаците отиват на баня, гореща сауна, и откакто се преместих тук и аз го правя. Нивото на всекидневния стрес е голямо, а работата не свършва. Да си седиш в есктремната горещина и да се потиш е чудо, което успокоява душата.”, смята Аманда Лин Хинсън, Хабаровск.

Какво може да направите: Влизайте под душа, и нека да е горещ. Само няколко минути под топлата вода ще “отмият” стреса – и не става дума само за усещането на водата по кожата, изследвания показват, че топлината от душа възбуждат реакциите на мозъка и тялото, огледални на емоционалната топлина, като по този начин повишават доброто настроение.

Швеция
“В Швеция се наслаждаваме на fika, кафе пауза с приятели. Това е част от културата ни още от 1700-та година. В много компании хората се отдават на почивки с кафе около 10 часа сутринта и 3 часа следобед, отиват в кафенето за лате, чай или смути с канелена пуричка, мъфин или макарон. Fika носи приятелско и релаксиращо усещане.”, Сара Мелин, Стокхолм.

Какво може да направите: Сложете си приложение или си настройте алармата на смартфона, което ще ви подсети да си направите почивка за кафе с приятели. Не се чувствайте виновни, че се откъсвате за малко от работата – изследвания на Масачузетския технологичен институт показва, че хората, които се социализират по време на работа, са 10-15 % по-продуктивни от тези, които не го правят.

 Тайланд
“Тук масажът е наука. Често е енергичен, с натиск върху лактите и коленете, и редуцира стреса”, казва Пам Сангсингкео, Банкок.

Какво може да направите: Масажирайте тила си и около него. Стимулирането на рецепторите освобождава серотонин, естествен антидепресант.

 
Аржентина
“Хората пият мате, гореща билкова напитка, предавайки си я в кръг от приятели като лулата на мира. Кара ме да се чувствам свързана и силна, способна да се справя със стреса”, споделя жителка на многомилионния Буенос Айрес.

Какво може да направите: Забравете социалните медии, опитайте социалното хранене. Да споделите храната си освобождава успокояващ окситоцин, показват някои изследвания.

Ирландия
“В студените месеци, не става дума само за това да накарате децата да излязат на чист въздух – винаги ще намерите и възрастни, които си правят зимни разходки. Това съживява мозъка и енергизира”, Фийби Холмс, Дъблин.

Какво може да направите: Излезте навън за освежаваща разходка. Едно изследвание от 2012 показало, че хората, които са карали велоергометър за 30 минути и след това видели обезпокояващи снимки, са ги приели доста по-спокойно от тези, които не са били в движение преди да видят снимките. Движението редуцира стреса и помага да приемете стресиращите събития по-леко.

Китай
“Жените си накисват стъпалата преди лягане, това се нарича zu yu. Наливам гореща вода в леген и сядам на дивана с книга в ръка или пък разглеждам Weibo, китайския Twitter. Понякога се отпускам и си дремвам, толкова е отпускащо”, казва Франсис Ву, Шанхай.

Какво може да направите: Докато четете любимата си книга или гледате любим сериал, потопете краката си във ваничка, в която може да капнете етерични масла или соли за вана за ароматна терапия. Ако пък разполагате със специална ваничка за крака с масажор, още по-приятно.

Индия
“Всяка сутрин правя упражнение за смях – усмихвам се, размахвам ръце и скачам. Колкото повече го правя, толкова по-жизнена се чувствам.” – Рашми Виас Апараджит, Мумбай

Какво може да направите: Смейте се! Свиващи се коремни мускули предизвикват освобождаване на щастливия хормон ендорфин. Дори няколко минути смях ще ви успокои.

Турция
“Ние имаме keyif, което означава неща, които правим за удоволствие. Имам keyif, когато слушам музика или протягам крака. Аз съм в момента и не мисля за нищо стресиращо”, Asli Çavusoglu, Истанбул.

Какво може да направите: Ние познаваме много добре думата “кеф”. На практика тук ще ви свърши работа всичко, с което може да си направите кефа. Разсейте мозъка си и не мислете за нищо натоварващо.

Дания
“През зимата се стъмва в 15,30 ч., затова датчаните са станали толкова добри в създаването на уют. Ние често си ходим на гости за вечеря или за уикендите. Всичко е в това да си щастлива у дома, без никой да те притиска да ходиш някъде или да правиш нещо”, казва Мете Боринг, Копенхаген.

Какво може да направите: Много е просто, но важно – поканете приятели и не се тревожете за нищо. Ако ги каните с мисълта за съвършеното парти, няма да има ефект за релакс.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Пловдив

01.05.2020 | 22:25

НЕ ЧЕТЕТЕ МАРИЦА!

Отговори
1 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?