Как да говорим за слабите си черти на интервю за работа
- 01:09, 13.02.2023
- 281
- 0
По време на интервю за работа е почти неизбежно бъдещият работодател да ви попита за вашите силни и слаби страни.
И задължително трябва да сте честни. Измислянето на угодни отговори няма да ви донесе никаква полза.
Тестване на способността ви да реагирате
Честността е от съществено значение, когато говорите за слабите си страни на интервю за работа. Ако работодателят попита за тях, бъдете предпазливи и спокойни. Той просто иска да анализира вашите реакции и начина, по който се представяте.
Опитайте се да покажете, че дори с вашите недостатъци притежавате по-добри качества и характеристики от останалите кандидати.
Също така имайте предвид следните точки относно това, което интервюиращите са склонни да търсят в кандидатите.
1. Въпроси
По време на интервю за работа е обичайно да се пита за вашите слаби страни. Често интервюиращият се вълнува от това кои са най-големите ви недостатъци или какви слабости мислите, че имате като работник. Той иска да види как реагирате, да тества колко сте честни и да провери дали имате способността да бъдете верни на себе си.
Според Хауме Масип Палея и Мария дел Кармен Ереро Алонсо - доктори по психология, съществуват доказателства, които предполагат, че казването на лъжи изисква повече умствени усилия, отколкото да бъдеш честен.
Следователно, искреността прави задачата по-лесна за интервюирания.
2. Не казвайте „Аз съм твърде голям перфекционист“
Избягвайте да давате отговори като „Аз съм твърде организиран“, „Аз съм работохолик“, „Работя твърде много“ или „ Аз съм твърде голям перфекционист“.
Ако ви попитат за вашите слабости, отговорете честно. Опитайте се да не ги обръщате като заряд и да ги представяте като силни страни. Ако го направите, интервюиращият може да си помисли, че не казвате истината и криете слабостите си.
3. Дефекти като аспекти за подобряване
Никой не е перфектен. Всички имаме недостатъци, области, в които може да се подобрим. Опитайте се да отговаряте на въпросите, които интервюиращият ви задава, а не на това, което иска да чуе.
След като му кажете за вашите слабости, може също да споменете какво правите, за да ги подобрите. Това обаче не е лесна задача, защото вашите слабости често формират модел на поведение, който се развива с течение на времето. Следователно е необходимо време, за да осъзнаете това и да го промените.
4. Мислете, преди да говорите
Да отговаряш мъдро, означава да мислиш, преди да говориш. Не бързайте, когато говорите за своите слабости. Вербализирайте своите наблюдения и споделете своите съображения.
Избягвайте пълнежи като „Добре“, „Нека обясня“, „По принцип“ и т.н. Важно е да споменете какво сте научили от силните си страни и да подчертаете, без да преувеличавате, какво сте направили, за да ги превърнете в такива.
Как да реагирате на въпроса за вашите слабости
Когато говорите за своите слабости, обяснете накратко кога те обикновено се случват и какво правите, за да ги подобрите. Например може да кажете:
• Знам, че съм срамежлив. Въпреки това се опитвам да използвам всякакви социални ситуации и поемам инициативата в разговорите, когато смятам, че е необходимо.
• Понякога съм твърде нетърпелив. Когато осъзнах, че това не работи в моя полза, реших да бъда търпелив относно това, което не мога да контролирам или управлявам веднага. Това наистина ми помогна да запазя контрол и да не бързам.
• Една от слабите ми страни е, че нямам опит. Въпреки това аз съм много бързо учещ се и се адаптирам добре към промените. Знам, че ще ми отнеме малко време, за да се приспособя, но не мисля, че ще ми отнеме много време, за да изпълня задълженията, свързани с моята позиция, и да започна да го правя самостоятелно.
• Обичам да работя сам, защото чувствам, че имам повече контрол. Въпреки това опитът ме научи, че е важно да работим и с другите, за да постигнем определени цели. Това означава, че разбирам принципите на солидарност и сътрудничество.
Други аспекти, които трябва да се вземат предвид
В допълнение към начина, по който отговаряте на въпросите на наемателя за вашите слабости, важен е и езикът на тялото. Той говори много за вас. Затова трябва да се уверите, че вашите жестове са естествени и плавни. Освен това придружете невербалния си език с добро отношение и разположение, пише mila.bg.
Начинът, по който се държите на интервю за работа, показва колко сте подходящи за работната среда на компанията. Уверете се, че сте подбрали добре речника си, за да избегнете объркване или недоразумения в понятията, обсъждани в интервюто.
И накрая, използвайте чувството си за хумор, но не го насилвайте. Може да разкажете на интервюиращия как някои от вашите слаби страни са ви причинили някои неудобни моменти в миналото.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни