46
Следвайте ни

Безпогрешни съвети за добро настроение вкъщи

viber icon

Навън вали трети ден и е мрачно. Всичко наоколо е наситено с негативизъм и на всичко отгоре трябва да станете по тъмно, за да заведете детето на училище...
Всеки, който при тези обстоятелства запазва хладнокръвие, остава гъвкав, търпелив и изобретателен, заслужава възхищение.
Как да го постигнете и вие? Ето шест съвета от noviteroditeli.bg:

1. Бъдете приятелски настроени и реалисти 

Всички имаме лоши дни, когато списъкът със задачи изглежда безкраен и сякаш всичко излиза извън контрол. Най-добрата тактика в този момент е да си кажете: „Всичко ще бъде наред!“.
Следващата стъпка е да приемете, че лошият ден не е равен на лоша година.
И накрая, третата стъпка: помислете какво ви помага да се справите с трудностите и с лошото настроение (ако нямате списък с такива неща, време е да го направите) и направете нещо за себе си.

2. Измислете семеен манифест

Изберете вечер, когато цялото семейство е заедно, и напишете списък с фрази, мисли, песни и т.н., които ви вдъхновяват.
Нека те отразяват вашите семейни ценности.
Например: "Шест прегръдки на ден ни правят по-щастливи".
Този списък може да бъде хумористичен или сериозен. Закачете го на хладилника в кухнята или в стаята и го препрочитайте на глас всеки ден.

3. Слушайте сe един друг

Съсредоточете се върху общуването в семейството.
Дори само 15-минутен разговор, когато не сме разсеяни от джаджи, готвене, почистване, телевизия, и наистина внимаваме в това, което любим човек споделя с нас, е важно. Важно е също така да се прегръщаме и да готвим заедно - това укрепва семейните връзки.

4. Хвалете се взаимно

Насърчавайте се взаимно за усилията, не давайте оценка на постигнатия резултат. Ако инвестирате в семейството и в работата и виждате, че близките ви дават всичко от себе си, отбелязвайте на висок глас всичко положително, вместо да ровите там, където все още не сте се справили.

5. Следете храненето, съня, почивката и упражненията 

Това е най-скучният съвет, но е правилният. Редовен сън, балансирана диета, почивка и физическа активност са четирите стълба на здравето, които са жизненоважни за поддържане на психическото равновесие.

6. Дайте си почивка от общуването

Общуването уморява. Детето се е върнало от училище. Вие сте имали натоварен работен ден. Не бързайте с въпросите. 
Дайте си поне половин час (в идеалния случай един час), за да се отпуснете и да останете сами с мислите си. 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Биби

Биби

17.12.2021 | 04:37

Илияне, защо ти беше това лудо момиче - силиконова отгоре до долу. Трябваше да гледаш майката, сменила сто мъже, дъщерите правят същото. Тя ще си намери майстора рано или късно.

Отговори
1 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кои са най-големите предизвикателства пред новото правителство през 2022-ра година?