Следвайте ни

7 трика за бързо заспиване в жегата

viber icon
През лятото денят става по-дълъг, а нощта по-кратка. Това е причината много от нас да имат проблеми със съня през топлите месеци. Отделно жегата също допринася за по-трудното заспиване. 
 

Тези 7 трика ще ви помогнат да се справите с безсънието в лятна нощ:

1. Тъмна спалня

За дълбок сън тялото ни се нуждае от тъмнина. Само при това условие организмът ни започва да произвежда важен хормон, наречен мелатонин, без който нормалното функциониране на много системи, включително ендокринната, имунната, храносмилателната и нервната, е невъзможно. В допълнение, този хормон е важен за поддържане на нормални нива на кръвното налягане. Затова се уверете, че спалнята ви е достатъчно тъмна, за да заспите лесно. Набавете си затъмняващи завеси или щори. Освен това има и специално отразяващо фолио, което може да се постави директно върху стъклата на прозорците, пише actualno.com.

 

2. Премахнете всички устройства от спалнята си

Факт е, че всички устройства излъчват светлина в синия спектър, която оказва ободряващ ефект и стопира производството на мелатонин.


Синята светлина е по-подходяща за сутрешните часове, защото ще ви помогне да се събудите - някои будилници дори разполагат със специални лампи. За вечерните часове е по-подходяща светлината от жълтия спектър, тъй като тя има успокояващ ефект.

 

3. Температурата в стаята трябва да е 21-23 градуса

Топлината затруднява бързото заспиване. При повишаване на температурата на въздуха тялото започва да губи течност, което нарушава много биохимични процеси в резултат от допълнителния разход на енергия за охлаждане. Идеалната температура за пълноценен сън е 21-23 градуса. Ето защо в случая климатиците и вентилаторите ще са от полза в случая. Прохладният душ преди лягане също ще помогне.

 

4. Лягане и ставане по едно и също време

Ежедневните навици също са важни за добрия сън. Колкото и да е трудно, опитайте се да си лягате и да ставате по едно и също време, дори и през почивните дни.

 

5. Консумацията на достатъчно количество вода

Не забравяйте да пиете много вода - но най-добре е да я консумирате сутрин, за да избегнете подуване. 


Откажете се от консумацията на висококалорична храна (особено вечер). В противен случай тялото ви ще трябва да изразходва допълнителна енергия за нейната преработка. И, разбира се, забравете за алкохола, защото той води до повишаване на телесната температура.

6. Откажете се от дейностите, които ви натоварват физически и психически преди лягане

Забравете за домакинските задължения или тренировките преди лягане. В случая се препоръчва единствено спокойна разходка на чист въздух.

 

7. Заложете на спално бельо от естествени материи

Заложете на спално бельо само от естествени материи - лен, памук, коприна. Синтетиката нарушава топлообмена на тялото и това провокира безсъние. Час преди лягане можете да обуете чорапи, напоени с разтвор от вода и оцет.

Не забравяйте, че безсънието не изчезва безследно: хората, които редовно не се наспиват, имат лоша концентрация и памет, справят се по-трудно със служебните си задължения и по-често се оплакват от високо кръвно налягане. Те остаряват по-бързо и кожата им се набръчква по-рано.

Не забравяйте, че през лятото тялото ни има нужда от по-малко време за сън - 6 часа летен сън се равняват на 8 „зимни“ часа.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?