Следвайте ни

3 начина за справяне със стресови работни ситуации

viber icon

Три стъпки за управление на стреса и конфликтите на работното място с помощта на емоционалната интелигентност предлага actualno.com.

1. Познавайте собствените си емоционални реакции.

Подобряването на вашата емоционална интелигентност започва с признаването, че имате гледна точка, която смятате за очевидно „правилна“. Откъде знаете, че имате правилната гледна точка? Запитайте се дали някога сте наричали някой глупак, защото не е съгласен с вас или имате „горещи бутони“, които приятелите и семейството могат да натиснат, за да ви разгневят незабавно? Запитайте се дали предоставяте ясни доказателства за коректността на вашата позиция на някой, който спори с вас. Ако сте направили някое от тези неща, имате гледна точка и заставате ревностно зад нея. Сега какво? Следващата стъпка е да осъзнаете, че ще реагирате мигновено, когато вашата гледна точка бъде оспорена. С това се изправя вашата емоционална интелигентност, когато се занимавате с мозъка и тялото си. Единственото нещо, което трябва да направите тук, е да дишате дълбоко и да издишате бавно. Помислете вместо да реагирате първосигнално.

2. Отговорете с емпатия на възприемания от вас за опонент.

Емоционално интелигентните хора обръщат внимание на другите. Вашият колега по работа се занимава със същите трудности като вас. Според тях тяхната гледна точка е "единствената правилна" гледна точка. След като сте поели няколко дълбоки вдишвания и можете да мислите спокойно, отговорете на съперника си с емпатия. Поставете се на мястото на вашия колега. Тяхната гледна точка е „правилна“ от тяхна страна и няма да спечелите, като спорите . Добрите аргументи и доказателства просто нямат значение. Не искате вашият конфликт да се превърне в битка, която никой не печели. Чуйте ги и ги оставете да се охладят. След това говорете с тях спокойно. 

3. Разрешете конфликта, вместо да го ескалирате.

Решаването на проблеми изисква слушане. Като се има предвид, че сте направили предните две стъпки е време да минем нататък. Активното слушане е от ключово значение. Има нещо валидно в тяхната гледна точка - гледните точки не просто никнат от въздуха. Съгласете се с фактите: нещо се е случило и двамата защитавате различна теза. Направете това, без да добавяте емоционално съдържание.  Разчитайте на съпричастност, когато провеждате този разговор. Заедно потърсете решение, която да работи както за вас, така и за вашия клиент или колеги.

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?