КЗП: Няма сериозни търговски нарушения на Свети Валентин

Без сериозни търговски нарушения и оплаквания в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са преминали Свети Валентин и Трифон Зарезан, съобщи председателят на Димитър Маргаритов в сутрешния блок на Канал 3. „Постарахме се предварително да информираме хората за какво да внимават и къде биха могли да бъдат притеснителните моменти, особено ако смятат да запазят по-дълъг уикенд, съчетан с тези празници”, посочи той.

Във връзка с наскоро популяризирана класация, която посочи пазаруването сред шестте неща, с които Интернет променя живота на съвременния човек, Маргаритов изрази мнение, че Мрежата определено влияе върху потребителските навици, върху поведението на потребителите и че според него тази тенденция ще се задълбочава.

„Интернет променя мисленето в положителна посока, тъй като дава на хората достъпни възможности за пазаруване, за запазване на почивки, за ползване на различен тип услуги”, каза той. Но подчерта, че има и рискове, особено в онлайн средата и най-вече в социалните мрежи, където може да попаднем на мними търговци или на такива, които няма да уважат предвидените ни по закон права.

„Ние приветстваме всяка една мярка, особено когато е свързана и с регистър, и с регламент, за максимално изсветляване на туристическия бизнес и за това всички играчи да са поставени при равни условия и да спазват правилата”, коментира председателят на КЗП инициативата на министъра на туризма Николина Ангелкова срещу нелоялната конкуренция на търговци, които предлагат през интернет платформи нерегистрирани съгласно изискванията на законодателството обекти. Според Маргаритов един от големите проблеми в сектора са именно некатегоризираните места, но положителното е, че в последните години такива се срещат все по-рядко.  

„Могат да се предприемат редица мерки, освен това, което и в момента се прави за развитието на туризма и което никак не е малко. Година след година България повишава реномето си в международен мащаб на атрактивна туристическа дестинация, както за зимен, така и за летен туризъм, а защо не и за всесезонен, предвид факта, че културният туризъм у нас би могъл да бъде с необятни размери”, продължи той.

По негово мнение понякога се водят дискусии, които излизат извън рамките на това каква е действащата нормативна уредба, което може би не е най-полезното за развитието на туризма. „Достатъчно ясни са законовите норми, както и това къде те трябва да бъдат подобрени. Но най-важното е да бъдат спазвани, за да може идващите да почиват тук да имат спокойствие и усещане, че всичко се развива по правила, че има предсказуемост в поведението на търговците в туристическия бизнес и оттам да дойде удовлетвореността и желанието да се завърнат отново тук”, добави Маргаритов.

Председателят на КЗП определи пазара като динамична величина, върху чието моделиране влияние оказват всички участници в него. „От една стана, потребителите със своето поведение – с потребителското търсене, с това как реагират, когато към тях са адресирани нелоялни търговски практики. От втора страна, самите търговци – когато искат да спазват правилата, какъв е ефектът върху пазара, когато пък ги нарушават – как реагира и самият потребител, и контролният орган. И когато казвам контролния орган, разбира се, мисията на институциите е да следят правилата да бъдат спазвани, но да имат и превантивна функция – с информационни кампании, с индиректно влияние върху пазара да се опитват да помогнат както на потребителите, така и на търговците да се ориентират в конкретната пазарна среда и по този начин да се осигури необходимото спокойствие”, каза в заключение Маргаритов.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?