44

Уникален маркетинг изстреля в космоса билетите на Драмата

Картите с 50% отстъпка удрят с един куршум два заека - увеличават продажбите и увличат все повече хора в театралната зала

Уникален маркетинг модел за продажба на билети прилагат вече осемнайсета година в Пловдивския театър. Още през 2004 г. промоутъри обикаляха офисите и предлагаха карти за вход с отстъпка в културното средище. По-късно пропуските, които важат за година и дават право на посещение с 50% намаление, започнаха да се продават на гишето за билети в Драматичния.

С картите могат да се закупят 10 билета на половин цена. Ако зрителят иска да вземе два билета на редовна цена 20 лева всеки, служителка любезно му обяснява, че вместо да плати за тях общо 40, може да си купи карта за 20, а с останалите да напазарува билетите на половин цена. Не само тези два, а и още 8 - до края на годината или театралния сезон.

„Стартирахме с външна фирма дистрибутор, но след време започнахме да предлагаме картите на касата. Интересът от самото начало беше огромен. Първоначално се надявахме покрай редовния зрител да увлечем още един, тъй като на театър обикновено се ходи по двойки. После обаче цели компании започнаха да използват картите. По този начин, вместо да изразходят картата си за 5 посещения, зрителите, вземайки по 10 билета, я ползваха наведнъж“, разказва зам.-директорът на Драмата Деница Димитрова.

По думите й, зрителите в Пловдив вече са свикнали с картите и ги търсят. В началото на сезона, когато все още не са отпечатани, идват и питат за тях.

Ползата от пропуските с отстъпка е двойна - увеличава продажбите на билети и увлича все повече нови зрители от всички възрасти в театъра. „Няма нищо по-хубаво за всяко едно сценично изкуство“, категорична е Димитрова. Тя не се наема да твърди, че Пловдивският театър е единственият в страната, който ползва подобен маркетинг модел, но е убедена, че е първият.

 

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Вярно е

Вярно е

30.07.2022 | 10:29

Хората се научиха да пазаруват “умно”,не само стоки,но и услуги..похвално,когато е за култура.

Отговори
7 0

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?