Слава Младенова: "Черната кутия" търси реализирането на човешките състояния

Началото на театрално-танцувалния фестивал се поставя с пловдивско участие

Дни ни делят от един от най-сполучливите фестивали за танцувално и театрално изкуство в България – „Черната кутия“. Началото си той ще постави на 8 юни с танцовото представление „Три“ в Камерна зала на Драматичен театър Пловдив. В последствие спектаклите ще се играят пръснати през месеците, вместо събрани в рамките на седмица. 

Поговорихме си с артистичния директор на фестивала - Слава Младенова, за тазгодишното издание и различния подход към провеждането му заради глобалните последствия от пандемията. 

- Г-жо Младенова, в момента живеете в чужбина. Как се ръководи един такъв фестивал дистанционно?

- От своето създаване фестивалът е във времеви формат от 6 до 8 дни и от 8 до 12  и понякога повече представления, уърпкшопи и творчески срещи, за да стигнем през годините общо до 134 гостували трупи от 40 страни. Това е видимата част на айсберга, към който трябва да прибавим и обикновено едномесечната логистика преди това. Останалите 10 месеца от годината са на „дистанционно“ ръководене. Това са месеци на селекция, договаряне, уточняване на авторски права, хонорари, транспорт и прочие, тоест нищо по различно от ситуацията днес. По принцип селекцията и планирането на фестивала върви така година напред. Отдавна сме готови с програмата ни за 2021.

- Кои са големите трудности, с които се сблъскахте организационно тази година?

- Не обичам да изтъквам проблемите, а да търся как да ги реша. По същество всичко бе направено и се прави отначало. Най-големият ни проблем са самолетните билети. На практика там имаме загуби поради отменените полети, невъзможност за смяна на дати и невръщането на средствата, но това е положението. 

Благодаря на нашия основен и главен партньор Община Пловдив, с която се договорихме да преформатираме фестивала тази година поради извънредната ситуация. Сега той ще се реализира на ротационен отворен принцип и всяко представление ще бъде включвано в ежемесечния културен календар на града, което всъщност е и доста добре за редуцирания културен живот на града в сегашния момент на забрани и ограничения.

Изключително благодаря  и на традиционните ни приятели, които ни подкрепят - КЦМ 2000 Груп, Италиански културен институт, Унгарски културен център и Издателство „Хермес“, които въпреки трудната финансова ситуация са пак с нас.

- Всяка година „Черната кутия“ се откроява с определена философия. Каква е тя през 2020-та?

- Искаме да открием способността на човека да реализира състоянията си чрез танца и театъра. Иначе философията на фестивала е била винаги да показваме и обхващаме темите на съвременността: тези, които понякога дълбаят в миналото, бягат в бъдещето или пък  се  вкопчват в моментността на случващото се. Винаги се фокусираме върху идеята, която има послание.

- Запознайте ни с фестивалната програма. Колко месеца ще продължи?

- Ще се опитаме да покажем фестивалната ни програма до есента, но може и да продължим и след това, ако все още има проблеми с пътуванията поради ситуацията в момента. 

- Разкажете ни малко повече за първият спектакъл, който ще се играе на 8 юни в Драматичния театър.

- Спектакълът е продукция на Драматичен театър Пловдив и се казва „Три“. Режисиран е от актрисата Мариана Йотова, чието дело е и хореографията. С този спектакъл продължаваме традицията във фестивалната ни програма винаги да има интересно пловдивско участие.

- А кога ще се състои вторият и кой ще е той?

- Вторият спектакъл е aNorange Collective от Холандия. Впечатляващ физически театър от Амстердам. В момента сме пред финализиране на подготовката, затова точната дата ще обявим до седмица.

- Какво е мястото на изкуството по време на пандемия?

- Ако в тези месеци, в които бяхме затворени, нямаше книги, филми, музика. Ако нямаше изкуство към което  да се обърнем, битието ни щеше да е пусто.  

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?