Следвайте ни

Пловдивска виолончелистка и пазарджишки актьор откриха Нощ на театрите

viber icon

В пловдивския клуб Bee Bop Café се проведе ежегодният фестивал „Нощ на театрите“. За трета поредна година програмата в града под тепетата включва постановка на актьора Ованес Торосян. Този път това бе „Мазе“, в която той не играе, а режисира. Доверието си е дал на пазарджишкия актьор Анатоли Ставрев и на пловдивската виолончелистка, завършила АМТИИ, Теодора Атанасова.

„Мазе“ се игра в уютната атмосфера под заглушената светлина на клуба. В него театърът се допълва с музиката, а миналото с настоящето. Пиесата е по разкази на политика, писател и художник Константин Величков, главен инициатор за създаването на Държавното рисувално училище в София. Текстовете сливат истории, случили се след Турско, с истории от мутренските години, добре познати на всички ни. Говорят за ценностите тогава и сега, за бита и променливия социум и за онези места, които изоставяме, но не съвсем.

Проектът е нещо ново и по-различно от всичко друго, с което съм се занимавала, но когато Ованес ме потърси, темата на представлението много ми допадна. В началото имах колебания дали бих се вписала в театър, но се впуснах, защото и аз съм мислила върху въпросите, които поставя – за местата, които напускаме, на които оставаме, защо и каква стойност имат те за нас“, споделя Теодора Атанасова.

„Мазе“ не е типичен спектакъл. Той е къса форма на театър и не зависи от ефекти, движения и сценография. Разчита главно на силата на словото и символиката на мелодията. Късата форма все още не се е доказала във времето, но все повече млади артисти се насочват към нея, като опит да я наложат и да предизвикат интереса на аудиторията.

Всичко ме привлича в късата форма на театъра. Смятам, че има много хляб в това да сме адекватни на времето си. Има много хубави дълги представления, по 2-3 часа, но е нужно да съществуват и различни формати. Някои хора не желаят да отделят толкова време в залата. За тях късото представление от 40 минути е напълно достатъчно. То е подходящо и за хора, които не са ходили на театър досега и тепърва се докосват до това изкуство“, коментира Анатоли Ставрев.

Екипът на „Мазе“, начело с Ованес, вярва в експеримента на късата форма на театрални спектакли и класически концерти, която погъделичква съзнанието, без да го претрупва. Смесвайки характерни похвати с алтернативен край, творците разчупват бариерата „изпълнител-публика“, като ѝ напомнят, че едно от най-ненужните неща в света е да сочим с пръст – както в живота, така и в културата. 

 

Паулина Гегова

Паулина Гегова

Редактор-репортер - екип "Култура"

Паулина Гегова е завършила Актьорство за драматичен театър в ПУ. Работила е в държавен театър, създава частни проекти, организира културни и благотворителни мероприятия в Пловдив. Занимава се с медии от 2015 година, писател и редактор на художествена литература.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?