Следвайте ни

"Орфей и Евридика" вдигна на крака Античния СНИМКИ

viber icon

Зашеметяващият спектакъл „Орфей и Евридика“ остави без дъх препълнения Античен театър вчера вечерта. С операта на Кристоф Глук гениалният италиански режисьор, художник и хореограф Стефано Пода се обясни в любов на Пловдив. В оригиналната му интерпретация шоуто започна с мистичния танц на въртящия се дервиш и завърши с народната песен „Ела се вие, превива, мома се с рода прощава“.

Пред публиката се разкри митичната река Стикс, който свързва този с отвъдния свят, и от мъглата се яви ладията на Харон, теглена от голи гребци. Истинската водна стихия на мраморната арена се съчета с огнените пламъци, отразяващи се във водата, и пресъздаде царството на сенките. Балетът рисуваше със стъпки върху 20-те тона бял пясък скръбните и любовни мотиви на трагедията. Използвайки цветовете бяло, бежово, червено и черно, естествените материали и енергии вода, пясък и огън, Стефано Пода пресъздаде много впечатляващо представата за света в античния мит.

„Орфей е преди всичко мит за мъката, за раздялата и за това как да се справим с нея“, обяснява Стефано Пода своя режисьорски замисъл. Ролята на Орфей изпълни знаменитият контратенор от Флоренция Антонио Джованини. Евридика е Мария Радоева – една от най-талантливите певици, учили при Райна Кабаиванска. Амур (Любовта) е очарователната солистка на Опера Пловдив – Светлана Иванова. Митичният певец Орфей е трайно свързан с Пловдив. Дори един върху един от секторите на Античния театър е изписано Орфеида – една от филите (кварталите) на древния Филипополис.

Пода за втори път след "Силата на съдбата" от Верди работи с трупата на Пловдивската опера - солисти, оркестър, хор и балет. Диригент на оркестъра е Лучано ди Мартино, на хора - Драгомир Йосифов. „За мен е много важно да използвам  това изключително пространство и толкова символично, за да може зрителят да види на сцената не историята на Орфей и Евридика или моята работа, а да види историята на собствения си живот или може би една по-широка, по-универсална, по-дълбока история“, обяснява италиянският режисьор. Зрителите наистина си тръгнаха разтърсени след изключителното зрелище. Тази вечер от 20,30 часа „Орфей и Евридика“ ще се играе отново.

Снимки: Александър Богдан Томпсън

Руслан Йорданов

Руслан Йорданов

Журналист - екип "Култура"

Руслан Йорданов е културен и политически репортер. Магистър по журналистика от СУ „Св. Кл. Охридски“. Носител на награди за журналистика „Черноризец Храбър“ (2010 г.) и „Пловдив“ (2017 г.).   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Пловдивчанка

26.08.2019 | 10:47

Имаме феноменална опера! Представлението беше уникално! Свалям шапка на Нина Найденова, Стефано Пода и Лучано ди Мартино, на всички страхотни изпълнители! Мисля, че всички бюрократи, начели с кмета и министъра на кутурата трябва да знаят, че носят лична отговорност за това, че с административно бездействие и пасивност обричат операта на бездомност. И трабва да ги е срам за това!

Отговори
0 0

Ан

25.08.2019 | 22:37

Беше изключителна постановка,много добър звук,уникална сценография,прекрасни артисти! Благодаря за почитта към България, по чиито земи е ходил тракиецът Орфей!

Отговори
5 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?