Нослето на Русалия пленява Ди Киро
Светила в балета позират на маестрото, той им подарява портретите
- 04:00, 26.07.2014
- 830
- 0
Балетът е изкуство, което обичаме и ценим в нашата къща. То беше част от изкуството на маестро Димитър Киров, разказва Русалия Кирова, балетен педагог, муза на художника и негова спътница в живота.
Всяко лято те са специални гости на Международния балетен конкурс. Журито до един са светила в танцовото изкуство. Галина Уланова, Алисия Алонсо, Арнолд Хаскел, Серж Лифар, Фьодор Лопухов, Татяна Вечеслова, Елизабет Кенеди...като на филмова лента преминават имената на големите балетисти на световната сцена. И всеки един от тях е герой в платната на пловдивския майстор на четката.
Позираха му с удоволствие, а той ги рисуваше с особено вълнение. Защото балетът формира душата ни по един единствен закон и това е законът на красотата, споделя Русалия.
Всички портрети са в личните колекции на балетистите. Подаряваше ги с охота, това бяха неговите подаръци за тях. Сега и да искаме да ги съберем, няма как, защото са пръснати по света, уточнява тя.
Затова на тазгодишния форум - юбилеен, 50-то издание в морската столица, тя показва ретроспективна изложба на Киров от цикъла „Балет”. Залата е дом „Кавалет” във Варна.
Ди Киро се среща с балета през 1961 г. в Пловдив Русалия е девойка с дълги черни коси, с дълбоки черни очи и вирнато носле - прима балерина в Пловдивска опера. Маестрото се влюбва от пръв поглед в грациозното момиче и стават неразделен дует в живота до последния му земен миг - емблема под тепетата.
Няколко години след смъртта на Ди Киро Русалия пази спомена за маестрото като всяка година подрежда изложби в негова чест - по случай рождения ден, по случай Димитровден, и по време на балетни и музикални форуми в Пловдив, Варна, София, Париж и Истанбул, където художникът рисуваше приживе.
Чрез балета се раждаше поезията в неговите картини, движенията в класическата фотография допълваха съкровищницата му от идеи, мисли, пируетите, грациозните пози обогатяваха широтата на неговата художническа експресия, обобщава Русалия.
Всяко лято те са специални гости на Международния балетен конкурс. Журито до един са светила в танцовото изкуство. Галина Уланова, Алисия Алонсо, Арнолд Хаскел, Серж Лифар, Фьодор Лопухов, Татяна Вечеслова, Елизабет Кенеди...като на филмова лента преминават имената на големите балетисти на световната сцена. И всеки един от тях е герой в платната на пловдивския майстор на четката.
Позираха му с удоволствие, а той ги рисуваше с особено вълнение. Защото балетът формира душата ни по един единствен закон и това е законът на красотата, споделя Русалия.
Всички портрети са в личните колекции на балетистите. Подаряваше ги с охота, това бяха неговите подаръци за тях. Сега и да искаме да ги съберем, няма как, защото са пръснати по света, уточнява тя.
Затова на тазгодишния форум - юбилеен, 50-то издание в морската столица, тя показва ретроспективна изложба на Киров от цикъла „Балет”. Залата е дом „Кавалет” във Варна.
Ди Киро се среща с балета през 1961 г. в Пловдив Русалия е девойка с дълги черни коси, с дълбоки черни очи и вирнато носле - прима балерина в Пловдивска опера. Маестрото се влюбва от пръв поглед в грациозното момиче и стават неразделен дует в живота до последния му земен миг - емблема под тепетата.
Няколко години след смъртта на Ди Киро Русалия пази спомена за маестрото като всяка година подрежда изложби в негова чест - по случай рождения ден, по случай Димитровден, и по време на балетни и музикални форуми в Пловдив, Варна, София, Париж и Истанбул, където художникът рисуваше приживе.
Чрез балета се раждаше поезията в неговите картини, движенията в класическата фотография допълваха съкровищницата му от идеи, мисли, пируетите, грациозните пози обогатяваха широтата на неговата художническа експресия, обобщава Русалия.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.
0 коментара