Следвайте ни

Европейска столица на културата и проблемите в менажирането

viber icon

Европейска столица на културата си замина. Мислехме си, че не може да бъде по-зле от 2019-а, но съдбата ни опроверга. Няма нищо, вирусът ще си замине и ще избледнее в спомените ни. Резилът - не!

Всъщност резил е преувеличено, дори за мен. Винаги съм се опитвала да бъда адекватна в критиката си към Фондация „Пловдив 2019“ и провелата се - къде успешно, къде не, ЕСК. Истината е, че 2019-а и предходните години дариха града ни с вдъхновени и добре издържани събития, някои направо зашеметяващи.

Такива бяха например гостуващият японски спектакъл „Ямато“, както и колаборацията между традиционния японски театър и Държавен куклен театър - Пловдив. Такова бе кунг фу шоуто на Джеки Чан, Hills of rock, Opera Open, представленията на Драматичен театър „Н. Масалитинов“, изложбата на Роджър Балън в Градска художествена галерия, Малък театър на края на света на Езекиел Гарсия. Апропо, последните две бяха едни от най-слабо посещаваните, а реално едни от най-алтернативните, интересни и различни за бита ни мероприятия. Пълна загуба на труд, резултат от пълна загуба на качествен маркетинг и реклама от страна на Фондацията. Лесно е да промотираш нещо, което ляга на здрава опора като Драматичния театър, Операта или „Капана“. Трудно е да привлечеш посетители към непознатото.

И тук идваме до точка номер едно от зле проведената кампания за Европейска столица на културата - рекламата! Явно си личеше как за някои събития се отделя много по-голям ресурс не само финансово, но и медийно. Смело можем да заявим, че комуникацията между екипа на „Пловдив 2019“ и новинарския бранш на местно ниво имаше своите накуцващи моменти.

Интересен факт е, че не същото бе положението с международните и чуждестранни медии. Още по-интересен факт бе, че местни медии от съпътстващата столица Матера изпратиха свои представители, за да отразят откриването на Пловдив. За пояснение, всички публикации в чуждестранни сайтове и телевизии бяха включени в бюджета, който Фондацията разпредели за медийните канали. Пловдивски журналисти обаче не бяха изпратени в италианския град. Тези двойни стандарти несъмнено повдигат някои въпроси, но уви, без отговори.

Паулина Гегова

Паулина Гегова

Редактор-репортер - екип "Култура"

Паулина Гегова е завършила Актьорство за драматичен театър в ПУ. Работила е в държавен театър, създава частни проекти, организира културни и благотворителни мероприятия в Пловдив. Занимава се с медии от 2015 година, писател и редактор на художествена литература.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?