Кинофест представя алтернативни форми на обучение
9 ленти запознават с опит от цял свят в "(Не)Възможното образование"
- 15:50, 06.02.2019
- 225
- 0
Нестандартни практики и различни методи на обучение ще представят 9 документални филма на Кинофестивал "(Не)Възможното образование". За втора година той се организира от Сдружение “Общност за демократично образование”, но сега излиза от столицата и гостува в още няколко града, включително Пловдив.
Целта е да се запознаят ученици, учители, родители с многообразието на методи и системи. Организаторите вярват, че всяко дете е уникално, затова не може да има единна образователна система за всички. Съобразяването с индивидуалността създава условия за разгръщане на личния потенциал и повишава усещането за щастие и удовлетвореност.
След всяка прожекция ще има дискусия. Пловдивското издание се организира от училище “Слънчев лъч”, сдружение “Общност за свободно образование”, “Младият Пловдив чете” и НБ “Иван Вазов”. Прожекциите ще са в ЧОУ “Слънчев лъч” и НБ “Иван Вазов”.
Стартът на 16 февруари в 13 ч. е с лентата “Ние сме тези, които очаквахме”, която описва опита на петима англичани, разглеждащи трите основни стълба на образователната система: учебни програми, тестове, преподаване. Наблюдава се как милиони млади хора се провалят от системата и режисьорът изследва алтернативни начини за използване на таланта. Втората прожекция от 16 ч. е на “Валдорф на 100: Научи се да променяш света”.
На 17 февруари ще се прожектира „Училища на доверието”. Режисьорът Кристоф Шуман, баща и учител, разказва за свободните училища в Германия. Същият ден ще се завърти и "Съмърхил" - филм за английското демократично училище със същото име. Създадено през 1921 г. от А.С.Нийл, то е може би най-старият модел за детска демокрация.
На 18 февруари прожекциите ще са в НБ „Иван Вазов”. „Забраненото образование” представя неконвенционални училища в Латинска Америка и Испания. Разглежда самообразованието, системата Монтесори, прогресивното образование, Валдорфска педагогика, домашно образование, демократично образование и т.н. Филмът е от 10 тематични части и над 90 интервюта. А „Монтесори педагогика” разказва за живота на Мария Монтесори, как се ражда идеята й за метода и какво е характерно за него.
В програмата за 23 февруари е „Ненасилствена комуникация” – датското виждане за решаване на конфликти в училище. Следващият ден е отреден на “Защо тези деца обичат училище?”. Заснет преди 27 г. и носител на филмови награди, филмът представя 8 американски училища от края на 80-те от Калифорния до Източен Харлем. Те постигат резултати благодарение на алтернативните методи. Финалът е със „Сугестопедията”.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни