Подай сигнал

Как да се преборим с пролетната умора

Здраве

от Екип Марица 474 прегледа 0

Как да се преборим с пролетната умора

Пролетта настъпва само след седмица, но със затоплянето на времето ефектът от идването <210> вече се усеща. Тя е най-динамичният сезон в годината. Наред с възраждането за нов живот настъпва и характерната умора. Нека ви представим няколко храни, които ще ви помогнат да заредите организма си с витамини и полезни вещества и да намалим отпадналостта на организма.

На първо място можем да сложим ягодите, които вече се намират и на поносима цена. Те са изключително полезни - помагат за увеличаването на нивата на антиоксидантите в кръвта, което предотвратява т. нар. окислителен стрес, който забавя стареенето и дори намалява опасността от заболявания като рак, диабет и сърдечни болести.


Имат редица още полезни свойства, да не говорим колко са вкусни, затова, ако нямате алергия към тях, ги консумирайте колкото се може по-често.

Зелето е изключително богато на антиоксиданти, а в същото време е бедно на калории. Можете да го консумирате най-лесно на салата.

В комбинация с настъргани моркови (за които е известно на всички ни колко са полезни) и лимонов сок е истинска вкусотия, отделно, че се приготвя бързо и лесно. Заради съдържанието на значителни количества желязо е подходяща храна при малокръвие.

Като говорим за здравословни храни, няма как да не споменем и авокадото! То съдържа витамини А, РР, Е, В1, В2, В6, калий, цинк, желязо магнезий.


Освен това едно авокадо осигурява около 30% лесно усвоими от организма мазнини, а също и около 3 процента белтъчини, и поради това добре се съчетава с морски продукти, месо от птици и яйца.


Как да изберете правилното авокадо, можете да видите тук.

За десерт сме оставили черния шоколад.


Той е богат на полифеноли, които са мощни естествени антиоксиданти, редуциращи стреса и намаляващи риска от сърдечносъдови, ракови и други заболявания. Ако се консумира в умерени количества, черният шоколад е изключително полезен.

Коментари