Порцелановата столица на Китай възкръсна

Разположен в центъра на историческа област, този музей е в непосредствена близост до руините на Имперската пещ, заобиколени от много древни комплекси пещи.

На юг от Хъфей се намира “порцелановата столица” на Китай - градчето Дзиндъджън. Тук порцелановите изделия са с характерни синьо-бели шарки. Произвеждали ги още преди 1700 години. Навремето династиите Мин и Цин изнасяли огромно количество порцелан в цяла Европа, пише archilovers.com.  

 

Благодарение на порцелановата промишленост Дзиндъджън се разраства естествено в долините, заобиколени от реки, хълмове и планини. Ранните селища на града обаче се развиват около пещни комплекси, които включват пещ, работилници и жилища.

Днес целият уличен модел на градчето е генериран от природата и порцелановата индустрия. Повечето малки алеи между комплексите на пещите винаги са се приближавали до река Чанг, за да транспортират порцеланови продукти до реката. С нея в контакт са и главните улици, за да обединят всички бизнес и търговски обекти. 

Разположен в доста ограничен исторически район, планът на Музея на императорската пещ беше приведен в съответствие с уличната мрежа в посока север-юг. Още със самото влизане ни посрещат водни басейни, мост, обърнат на запад, точно натам, където са руините на пещта. Посетителите могат да се скитат из гората под зелени навеси, минавайки през моста, който се влива направо във фоайето на музея. 

Музеят на императорската пещ обхваща повече от половин дузина тухлени сводове, базирани на традиционната форма на пещта. Те са естествено приложени в обекта, внимателно интегриран в съществуващите руини. Ненадминатите, облицовъчни и сводести структури на музея, като стари пещи, достигат под нивото на улицата, за да дадат не само гъвкавост да се адаптира към сложния обект, но и да постигнат интимен мащаб на вътрешното пространство.

 

Тази стратегия е и отговор на височината на околните исторически сгради. „Вмъкването“ на сградата в основата на обекта създава поредица от публични пространства на ниво улица. Но по-важното е, че така се дава възможност за проектиране на редица по-закътани открити сводове и дворове в музея.

Повечето от тези обществени пространства са покрити така, че да им се осигури защита от дъждовете, които изобилстват през лятото в Дзиндъджън. Едно от тези открити пространства ​- два отворени свода - също са на път да разкрият следите от историческата тъкан на мястото. 

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?