Следвайте ни

Американците са саботирали яко Черния петък

viber icon

Тази година по време на Черния петък в САЩ посещенията в магазините са били с цели 52% по-малко, показват данни на търговската верига Sensormatic Solutions.

Трафикът по магазините беше по-слаб в североизточната и западната част на САЩ, отколкото в средните и южните щати, каза Брайън Фийлд, старши директор на Sensormatic за глобално консултиране на дребно, цитиран от агенция MarketWatch.

Според тракер за пазаруване RetailNext е отчетено най-силно намаляване при продажбите на бижута и обувни принадлежности в магазините, като в същото време продажбите на облекло са намалели с 50%, докато продажбите на стоки за дома с 39 на сто.

Онлайн продажбите през т.нар. "Черен петък" постигнаха нов рекорд тази година, тъй като американците пълнеха активно със стоки "виртуалните", а не "реалните" колички за пазаруване заради коронавирусната пандемия. Потребителите са похарчили около 9 млрд. долара през уебсайтове за продажби на дребно в САЩ през Черния петък, показват данни на компанията Adobe Analytics, която проследява онлайн пазаруването. Това представлява увеличение с 22% спрямо предишния рекорд от 7,4 млрд. долара, постигнат при същия ден на големи ценови намаление на 2019 година.

Въпреки тези спадове, настоящият Черен петък вероятно ще се окаже един от най-силните дни за лично пазаруване в САЩ тази година, посочи Брайън Фийлд. Той смята, че много хора ще продължават да пазаруват за предстоящите коледни и новогодишни празници, но вероятно ще изберат дни към средата на седмицата, когато тълпите са по-малки. По-сериозните отстъпки в магазините също могат да привлекат купувачите с наближаване на Коледа.

Водещите търговци на дребно като веригите магазини Walmart WMT и Target TGT, а също и по-малките обекти се възползваха от скока при онлайн покупките. Продажбите в големите магазини нараснаха с 403% в Деня на благодарността и Черния петък в сравнение със средно дневната стойност през октомври, но и продажбите при по-малките търговци също скочиха с 349%.

Една от причините за този очакван ръст е, че хората вече пазаруват онлайн неща като хранителни стоки и алкохол, които преди коронавирусната пандемия те купува лично от магазините. Що се отнася до по-традиционните подаръци, автомобилите-играчки на компанията Hot Wheels, комплекти Lego, AirPod на Apple, телевизори Samsung и видео игри са се най-продаваните стоки по време на големите намаления.

В същото време компанията Adobe очаква, че т.нар. "Кибер понеделник" (30-и ноември), може да се окаже най-големият ден за онлайн продажби в историята на САЩ, като прогнозира потребителските харчове в размер между 10,8 и 12,7 млрд. долара, пише Монитор.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще се ваксинирате ли срещу COVID-19?