Следвайте ни

Тъжният край на една 27-годишна история

Униние завладя букмейкърите на "Еврофутбол"

viber icon

"Човекът играе там, където е човек в пълното значение на думата, и е изцяло човек само там, където играе.” – Фридрих Шилер.

С тази крилата фраза на германският поет, историк и драматург, живял през 18-ти век започва изпратеното до над 800 пункта на Еврофутбол” ООД в страната писмо от страна на собствениците на първият лицензиран частен хазартен оператор в България.  

Депешата има за цел да информира букмейкъри, търговски партньори и зает персонал от цялата страна, че днес на свиканото заседание на държавната комисия по хазарта ще се реши на практика съдбата на над 2300 работещи физически лица.

 „Отново българско предприятие ще бъде насилствено фалирано от управляващите, а хиляди хора ще бъдат безработни съвсем скоро”, чертаят мрачната картина шефовете на компанията. 

Във ферманът се припомня накратко 27-годишната история на „Еврофутбол”, както и събитията след нова година, подир които в крайна сметка почти сигурно операторът ще остане без лиценз, което ще бъде равнозначно на край на дейността. 

Новината от днес очаквано изпрати в униние собственици на пунктове и букмейкъри. Само в Пазарджик има над 10 обекта, като заради спецификата на работа за повечето от работещите в тях това е семеен бизнес.

Ангажираните в тях хора само след няколко дни ще станат клиенти на трудовата борса. Надеждите им засега се крепят единствено на възможността скоро време този бизнес да се наследи от някоя чужда компания, която да използва изградената вече мрежа от пунктове и в същото време техните опит и познания. 

Дали това въобще обаче ще стане е въпрос, на който в момента никои не може да даде ясен отговор.

Според някои анализатори системата на „Еврофутбол” е изживяла времето си, защото е контрапункт на онлайн залаганията, за които вече има десетки сайтове. 

При тях обаче парите са като виртуални – приличат на точки от детска игра и не се ценят от тези, които залагат. Няма ги романтиката и тръпката да заложиш на пункт и после при печалба да усетиш шумът на банкнотите в брой. В кешовото залагане има все пак и допълнителна психологическа бариера, защото броиш на букмейкъра „живи пари” и не ти е така леко да се разделиш с тях, както е при залог през телефон или компютър.

Друг е въпросът, че през последните години в „Еврофутбол” останаха повечето дребни играчи и такива, които не могат да боравят със съвременни смарт телефони и компютри. Те се обособиха като основната таргет група на тази компания.

„Еврофутбол” изоставаше от свирепата конкуренция в много аспекти – предлагаше ограничен брой мачове на живо, с още по-орязани и допотопни опции за тях. Коефициентите на срещите от тиража пък бяха доста по-ниски от тези на онлайн операторите. По незнайни причини се криеха определени мачове от тиража. Броят на включваните в програмата първенства също бе много по-малък.

Всичко това разбира се беше за сметка на по-големите разходи по дейността – отчисления на проценти за възнаграждение на  букмейкъри и зонални представители, данъци и т.н.

Самите букмейкъри пък трябваше да се справят с доста плащания – брандирането на пунктовете, ремонт, поддръжка, оборудване, режийни разходи като ток, вода, интернет, кабелна телевизия, наем, осигуровки.

Постепенно оборотите в пунктовете намаляваха, а заради постоянните разходи логично се редуцираше и нетната печалба на букмейкърите. 

Повечето от тях обаче преглъщаха всичко това, защото просто вече бяха свикнали с този занаят. 

И така до днешния ден, в който една 27-годишна история ще приключи. 

   

 

Димитър Комсийски

Димитър Комсийски

Репортер-редактор - екип "Регион" Пазарджик

Димитър Комсийски е магистър по икономика в УНСС. Завършил е висшето си образование през 2000 г. Той е най-дългогодишният журналист на „Пазарджишка Марица”. Работи в екипа на вестника от неговото създаване и до момента, вече над 15 години. .   Още

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?