От кухнята на "Индра": Сложиха в рейсовете стари апарати
- 15:38, 10.02.2020
- 17:23, 10.02.2020
- 5092
- 5
Много от компонентите, монтирани в пловдивските рейсове от изпълнителя "Индра" по транспортния проект, са били морално остарели още при монтажа. Още през 2015 година се е знаело, че монетните апарати няма да вършат работа, както и други части от системата, твърди техник, участвал в монтажа. Той е бил служител на „Омега сървисиз“ ЕАД, работила като подизпълнител на "Индра". Фирмата е инcтaлиpaла бopдoвoтo инфopмaциoннo и кoмyникaциoннo oбopyдвaнe в автобусите, както и пътничecкитe инфopмaциoнни тaблa и eлcиcтeми пo cпиpкитe.
"В началото на 2015 година мой познат ми каза, че софийска фирма търси електроинженери или хора с опит в работата с елсистеми за проект в Пловдив. По това време бях без работа и се съгласил да подпиша срочен трудов договор с „Омега сървисиз“ ЕАД", разказва Калин. Твърди, че
от „Омега сървисиз“ са били изрядни работодатели
- не е имало проблеми със заплатите и документите на служителите. Калин обаче има съмнения относно техническото обезпечаване на самата система и заложения хардуер. „Много от детайлите, процесорите и технологиите, използвани в устройствата, още към момента на монтаж през 2015 година бяха морално остарели. В автоматите за билети например имаше части, с които съм работил още като ученик в Електротехникума през 2004 година“, спомня си инженерът.
По време на изпълнението на проекта специалистите на подизпълнителя никога не са виждали или говорили с представители на "Индра".
Както „Марица“ вече писа, още в момента, когато "Омега сървисиз" е привлечена за подизпълнител на "Индра" по пловдивския проект, фирмата, позната още като „C.P.И. България“, е била
длъжник на НАП в София с борчове от близо 1,6 млн. лв.
по ЗКПО и ЗДДС. Това е в тежко противоречие със Закона за обществените поръчки, в който се казва, че подизпълнителите трябва да отговарят на същите условия за финансово състояние, професионален опит, брой наети специалисти и т.н., както и изпълнителя. Въпреки това "Омега сървисиз" е допусната да работи в Пловдив и да монтира договореното оборудване с дузина срочно наети служители.
И до днес не е ясно на кой етап от работата по изграждането на системите за информация и таксуване в градския транспорт се е появил подизпълнителят и кой от Община Пловдив или управляващия орган по оперативната програма /в случая МРРБ/ е правил проверка за допустимостта на дружеството в проекта.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни