От кухнята на "Индра": Сложиха в рейсовете стари апарати

Много от компонентите, монтирани в пловдивските рейсове от изпълнителя "Индра" по транспортния проект, са били морално остарели още при монтажа. Още през 2015 година се е знаело, че монетните апарати няма да вършат работа, както и други части от системата, твърди техник, участвал в монтажа. Той е бил служител на „Омега сървисиз“ ЕАД, работила като подизпълнител на "Индра". Фирмата е инcтaлиpaла бopдoвoтo инфopмaциoннo и кoмyникaциoннo oбopyдвaнe в автобусите, както и пътничecкитe инфopмaциoнни тaблa и eлcиcтeми пo cпиpкитe. 

"В началото на 2015 година мой познат ми каза, че софийска фирма търси електроинженери или хора с опит в работата с елсистеми за проект в Пловдив. По това време бях без работа и се съгласил да подпиша срочен трудов договор с „Омега сървисиз“ ЕАД", разказва Калин. Твърди, че

от „Омега сървисиз“ са били изрядни работодатели

- не е имало проблеми със заплатите и документите на служителите. Калин обаче има съмнения относно техническото обезпечаване на самата система и заложения хардуер. „Много от детайлите, процесорите и технологиите, използвани в устройствата, още към момента на монтаж през 2015 година бяха морално остарели. В автоматите за билети например имаше части, с които съм работил още като ученик в Електротехникума през 2004 година“, спомня си инженерът.

По време на изпълнението на проекта специалистите на подизпълнителя никога не са виждали или говорили с представители на "Индра".

Както „Марица“ вече писа, още в момента, когато "Омега сървисиз" е привлечена за подизпълнител на "Индра" по пловдивския проект, фирмата, позната още като „C.P.И. България“, е била

длъжник на НАП в София с борчове от близо 1,6 млн. лв.

по ЗКПО и ЗДДС. Това е в тежко противоречие със Закона за обществените поръчки, в който се казва, че подизпълнителите трябва да отговарят на същите условия за финансово състояние, професионален опит, брой наети специалисти и т.н., както и изпълнителя. Въпреки това "Омега сървисиз" е допусната да работи в Пловдив и да монтира договореното оборудване с дузина срочно наети служители.

И до днес не е ясно на кой етап от работата по изграждането на системите за информация и таксуване в градския транспорт се е появил подизпълнителят и кой от Община Пловдив или управляващия орган по оперативната програма /в случая МРРБ/ е правил проверка за допустимостта на дружеството в проекта. 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
polkmjn

polkmjn

02.03.2020 | 18:51

Здравейте, това е да информирам широката общественост, че Жозе Луис, заемодател на частен заем, отвори финансова възможност за всеки, който се нуждае от финансова помощ. 5000 евро до 100,00 евро Ние предоставяме заеми под 2% лихва за физически лица, фирми и компании по ясен и разбираем начин и условие. свържете се с нас днес по имейл на ([email protected]) или ([email protected])

Отговори
0 0
мхм

мхм

22.02.2020 | 21:04

Така е, като шеф на транспорта беше Златев. Тоя освен да реве и да гледа наплашено, друго едва ли знае горкият. Беше ми съученик навремето, много зле беше , така си и остана. Пиша това не за да оплюя някой, а за да махнат най-накрая смрадливите и прости кондуктори, че на всички им е дошло го гуша...

Отговори
2 0
някой

някой

10.02.2020 | 19:41

Едни откраднати милиони! И не само по този проект...

Отговори
11 0
ненчо

ненчо

10.02.2020 | 16:09

Сега да съберат всички морално остарели компоненти и устройства и да му ги занесат в империал.

Отговори
11 1
ненчо

ненчо

10.02.2020 | 16:07

Как кой естествено че Тотев

Отговори
12 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?