Защо ни трябва пробив под Гарата, а не просто нов Бетонен мост
- 18.01.2021 | 08:00
- 18.01.2021 | 14:06
- Руси Чернев
- 19 230 прегледа
- 30 коментара
Свързани новини
БДЖ ни иска четвърт милион за "подарения" тунел под Гарата
След сигнал: Община Пловдив проверява Бетонния мост
Националната компания „Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/ ще вкара над 100 000 пловдивчани във вълчи капан поне за 2 години, за да реализира финансирания с европейски средства свой проект за Модернизация на ЖП възел Пловдив. Основната цел на огромното строителство, струващо десетки милиони евро, е транзитните влакове да минават с пълна газ през града. Ангажиментът за изграждането на европейското високоскоростно трасе е на държавата. Голяма част от сметката обаче ще платим ние - пловдивчани, и това ще стане по две линии. Едната страна са тормозът и огромните задръствания около Централна гара, които ще трябва да изтърпим, а другата ни бърка в джоба директно. За да минат влаковете, без да намаляват през града, трябва да се изправи сегашната хлътнала дъга източно от Централна гара и да се премахне Бетонният мост. Всъщност това са единствените две неща, от които се интересува НКЖИ. Идеята е от 2016 година, но до края на миналия мандат бившият кмет Иван Тотев мълча като партизанин по въпроса. После, заедно с представители на железниците, ни обясни с няколко думи, че районът около гарата ще бъде разкопан за няколко години, а Бетонният мост ще отиде в историята. Но за сметка на това ще получим даром пробив под гарата, планиран от градостроителите на Пловдив още преди половин век. Тотев и неговият екип не придвижиха и на сантиметър доста сложния проект, не го представиха пред гражданите, пасуваха до последно и после прехвърлиха горещия картоф в ръцете на новия кмет Здравко Димитров. Сега се разбира, че НКЖИ ще направи пробива само в границите на гаровия ареал. А Общината трябва да осигури десетки милиони за строителството на сложните транспортни връзки с тунела. На всичко отгоре обещаното от БДЖ „дарение“, с което да се осигури подходът към подлеза откъм бул. „В. Априлов“, няма как да стане, и Общината, разбирайте - ние, данъкоплатците, трябва да откупим въпросните имоти.
Цялата сметка около пробива и евентуалното изграждане на ново транспортно съоръжение на мястото на Бетонния мост ще излезе солено на пловдивчани. Не е ясно обаче защо ние трябва да плащаме сметката, след като става дума за проект от национално и европейско значение. Кучето е заровено пак в мандата на Иван Тотев. Ако тогава кметът и неговият екип бяха казали цялата истина за проекта и го бяха обсъдили с гражданите и експертите, вероятно щяха да стигнат до много по-просто и евтино решение, което би удовлетворило всички страни. Вместо да се копае за пробив под Централна гара, просто можеше да ни убедят да изтраем две-три години /както чакахме за прословутите ремонти на „Руски“, „В. Априлов“ и Коматевско шосе/ и да изградят едно модерно съоръжение с необходимата височина на мястото на Бетонния мост. А парите, които сега ще закопаем за отчуждителни процедури и връзки с бъдещия пробив, вероятно щяха да стигнат не за една, а за две Южни тангенти, без каквито тунелът под гарата е безсмислен, защото трафикът ще забие в нищото на тясната ул. "Кукуш".
Както обаче е казано в онзи виц, битият бит и така нататък. И с този важен проект в Пловдив трупаме опит. Въпросът е защо „израстването“ на местните политически величия е все на наш гръб и няма ли най-накрая някой мераклия за власт и слава сам да плати сметката за собствените си грешки на растежа.
Коментари (30)
Чишо
13.02.2021 | 12:48Не съм очаквсл че Пловдивчани са толкова умни . Но явно има и от областа ,които са така загрижени за чуждите дела . Хората казват. Че всеки говори от собстве опит . И сигурно навярно е така щом знаят как се краде , как крие , как се замита и т . н . Аз немога да обвиня никой , защото не мога да го докажа . Закона казва , всеки е невинен до доказване на противното . А Другарите са научени първа да те осъдят , а после да доказват .
Чичко Скруч
25.01.2021 | 18:52В цял свят, в развитите страни, влаковете и/или междуградските автобуси минават ПОД земята - Ню Йорк, Мадрид, Барселона... и там този проблем го няма - напротив, отварят се много булеварди, защото няма нужда от нестабилни мостове. За Пловдив - ако се вкарат влаковете под земята още от Тракия до след Смирненски ще се отворят следните улици и булеварди, и от задръстванията няма да остане и помен. Започваме от Изток на Запад: 1. бул. Ал.Стамболийски - бул. Цар Симеон 2. ул. Скопие - бул. Освобождение 3. кръстовището на Сточна гара - с която и да е улиците в кв.Кючюк Париж 4. ул. Авксентий Велешки - от двете страни на прелеза на Сточна гара, с връзка към бул. Хр.Ботев 5. бул. Хр.Ботев - ул. Македония 6. Централна гара - всички булеварди и ул. Димитър Талев 7. ул. Пряпорец - ул. Сергей Румянцев - бул. Хр. Ботев 8. ул. Перуника - ул. София 9. ул. Модър - ул. Царевец 10. ул. Софийска железопътна линия - ул. Юндола По Карловската линия 1. Пещерско шосе - ул. Копривщица - най-тежкото кръстовище с най-много инциденти. 2. бул. Свобода - ул. Копривщица 3. 6-ти Септември - ул. Копривщица 4. ул. Ясна поляна - ул.Копривщица - ул. Загоре - кръгово 5. Стадион Пловдив - ул. Младежка Прослав - и там влакът се вкарва под земята. И не ми казвайте, че в Пловдив имало много подпочвени води и не ставало. Барселона е на морето и има много повече подпочвена вода, както и всички други големи градове. Само че тук всичко се прави бавно, некачествено и откъм проекти, и откъм изпълнение, за много пари - за да има какво да се усвоява! Реално държавници нямаме! Всичко живо краде като невидяло! И никой от тях не заслужава да бъде запомнен! С тях ще си отидат и парите им, и наследството им, и историята няма да ги помни. Не си е струвало да се раждат! Могли са да направят нещо и да ОСТАВЯТ СЛЕДА след себе си, и да бъдат запомнени, но - не са го направили!
Чичко Скруч
25.01.2021 | 18:51В цял свят, в развитите страни, влаковете и/или междуградските автобуси минават ПОД земята - Ню Йорк, Мадрид, Барселона... и там този проблем го няма - напротив, отварят се много булеварди, защото няма нужда от нестабилни мостове. За Пловдив - ако се вкарат влаковете под земята още от Тракия до след Смирненски ще се отворят следните улици и булеварди, и от задръстванията няма да остане и помен. Започваме от Изток на Запад: 1. бул. Ал.Стамболийски - бул. Цар Симеон 2. ул. Скопие - бул. Освобождение 3. кръстовището на Сточна гара - с която и да е улиците в кв.Кючюк Париж 4. ул. Авксентий Велешки - от двете страни на прелеза на Сточна гара, с връзка към бул. Хр.Ботев 5. бул. Хр.Ботев - ул. Македония 6. Централна гара - всички булеварди и ул. Димитър Талев 7. ул. Пряпорец - ул. Сергей Румянцев - бул. Хр. Ботев 8. ул. Перуника - ул. София 9. ул. Модър - ул. Царевец 10. ул. Софийска железопътна линия - ул. Юндола По Карловската линия 1. Пещерско шосе - ул. Копривщица - най-тежкото кръстовище с най-много инциденти. 2. бул. Свобода - ул. Копривщица 3. 6-ти Септември - ул. Копривщица 4. ул. Ясна поляна - ул.Копривщица - ул. Загоре - кръгово 5. Стадион Пловдив - ул. Младежка Прослав - и там влакът се вкарва под земята. И не ми казвайте, че в Пловдив имало много подпочвени води и не ставало. Барселона е на морето и има много повече подпочвена вода, както и всички други големи градове. Само че тук всичко се прави бавно, некачествено и откъм проекти, и откъм изпълнение, за много пари - за да има какво да се усвоява! Реално държавници нямаме! Всичко живо краде като невидяло! И никой от тях НЕ заслужава да бъде запомнен! С тях ще си отидат и парите им, и наследството им, и историята няма да ги помни. НЕ си е струвало да се раждат! Могли са да направят нещо и да ОСТАВЯТ СЛЕДА след себе си, и да бъдат запомнени, но - не са го направили!
Батето
26.01.2021 | 14:04И после какво ще се краде? То няма да останат проекти за правене и пари за крадене!
Нали
18.01.2021 | 14:43Защо пак се заяждате с Него - да се свети името Му и да пребъде в бъдещето. Голяма работа като си е премълчал за унищожаването на един стар 100 годишен мост. Нали успя за 8 години да се построи хотели, бизнес център и къщи, ще има и за децата и за внуците му. Сега яжте му цървулите нали вие си го избрахте за кмет на Пловдив
До Тотев-нали
18.01.2021 | 17:55Не Тотев,в грешка си. Никой не те е избирал Беше назначен от Цецо апартаментите и алчното бабе Менда.Извратената ти психика смята ,че най-важното за кмета е да се налапа до пръсване,като ограби града си и нас.Но понни.ВъМездие винаги има
Мариан
19.01.2021 | 18:37Пишете без да сте запознати с проекта, без да мислите, просто злобно да кажете нещо Първо тотев отдавна не е кмет, а и проекта е на жп. Второ по тази логика пловдив ще продължи да изостава Трето защо плачете за този стар бетонен мост? Той освен ,че не решава спокойното движение и достъп на гражданите от р- нужен, пречи на модернизацията на гарата и строителството на скоростната ж.п.линия. Да не говорим,че ще се избегнат прелезите..... Съграждани, бъдете позитивни ,изисквате и контролирайте!
503
18.01.2021 | 14:29В кой век живеем, та жалите за полурушащия се бетонен мост,сигурно никой от драскачите не се е движил пеша по него. Ако искаме да сме европейци, ние трябва тангента, която свързва Севера с Юга. Да го правим докато Европа дава пари, а за сведение гарите са в Центъра на много европейски градове.
Мариян
18.01.2021 | 20:13Първосигнална хора! Този ремонт трябва да се направи! Той не касае само пробив под гарата, а вдигане на ж.п.линиите и избягване на ужасните прелези. Бетонният мост, затова старо съоръжение сте взели да жалите. Ако живеете в Южен няма да мислите така!
СУДЖУЦИТЕ НА КОТАРАЦИТЕ
18.01.2021 | 12:40Едно нещо като може да го направим по-сложно, по-трудно и 10 пъти по-скъпо, вместо просто и евтино, що да не го направим по първия начин?
ВЕЧЕ СМЕ,,,
18.01.2021 | 12:27,,,В 21 ВЕК. МОЖЕ ДА БЪДЕ И СТОМАНЕН МОСТА ТЪЙ КАТО ИМА ИЗИСКВАНЕ ДА СТАНЕ БЪРЗО, ТАКА СЕ СТРОИ В КИТАЙ И ЯПОНИЯ.
Стига с кафявите пасквили!
18.01.2021 | 11:53Глупости на търкалета. Притоплени манджи от журналистическа нефелност. Тотев искаше да има вход и излаз на бул. Васил Априлов към колелото на гарата. А сега ще направят булеварда вътрешна магистрала за тирове.
Хаха
18.01.2021 | 11:47Кучетата си лаят, а кервана си върви.Кой го е еня за вас бе драскачи?
Майна
18.01.2021 | 11:27Навсякъде в БЕЛИЯ свят гарите са в края на града или извън него. Ако има релси в града то те са под земята — МЕТРО ! Да направиш жп над земята из целия Пловдив е не само пълен абсурд но и аз ще съм първия хвърлил МОЛОТОВ срещу общината . Гражданите на Пловдив ще запалят до основи общината ако тръгнат да правят тази глупост
Да ти кажа
18.01.2021 | 15:06Когато е построена гарата, е била в самият край на града.
Живко
18.01.2021 | 20:18Навсякъде в Европа гарите са в самия център на трада. Ако си беден, отвори Гугъл да научиш нещо.
До Живко мъ-ршата
19.01.2021 | 11:20Ти мега т-ъ-п бе . Къв център глу-пако ? Рим,Милано Париж Стокхолм Осло Мадрид — къде е в центъра. ? Те са на вътре в града не в центъра и не защото тива е ок а защото са мегаполиси с огромни връзки относно транспортите им . Когато инфраструктурата ти позволява можеш да навлезеш леко в града . А не един малък град като Пловдив с улици по 5 м ширина и булеварди с по 8-9 м ширина и малки кокетни улици да ми правиш релси навсякъде . Това не е нито естетически издържано нито ще оправи трафика нито ще бъде полезно от всяка една точка за никой . Това ще нанесе практически Хаус в Пловдив и града ще се превърне като в Бронкс предградие на ню йорк .. ГРОЗОТИЯ Ей това ще стане . Никакви релси в Пловдив .. никакво желязо . Ти имаш една ПРО-СТАЩИНА която цепи града на 2 в момента по Копривщица и тапите са ненормално ужасни и е мега грозно и непрактично камо ли целия град да станетака .. айде малко по сериозно
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни