Проучване в Пловдив: Уроците онлайн са по-интересни за учениците

СТЕФАН СТОЯНОВ, ЗАМ.-КМЕТ НА ПЛОВДИВ

Преобладаващата част от пловдивските учители и ученици подкрепят дистанционното обучение, въведено заради епидемията от COVID-19, и са доволни от начина, по който се провежда. По-големи затруднения изпитват децата от началните класове, затова по-често търсят помощта на родителите. 

Семействата също дават положителна оценка на онлайн обучението, защото така имат по-голям контрол върху заниманията на децата си. Това показва проучване на Община Пловдив, проведено във всички 52 общински училища. Резултатите коментира ресорният зам.-кмет на Пловдив Стефан Стоянов.

Извънредното положение даде огромен шанс на българското училище да се дигитализира бързо и да смени начина на преподаване, като го направи по-ефективен и интересен за децата. По време на дистанционното обучение българските учители натрупаха огромен опит, от който трябва да се възползват. През последните два месеца сме свидетели на революция в образованието, което е повод да окуражим преподавателите да продължат да правят иновации и във физическата среда в училищата.

Дистанционното обучение се провежда по различни начини, като симулирането на реален урок в реално време чрез видеовръзка е по-малко използваният начин, който се прилага от 1813 учители.

Преобладаващата част - 2298, предпочитат да възлагат задачи и резултатите да се обсъдят по-късно или по време на часа.

Пловдив е сред пионерите в дигиталното обучение, като всички общински училища в града осъществяват дистанционно обучение. 44 училища използват Google G-Suite for Education, 2 - Microsoft Office 365, а 6 - и двете платформи. Наред с тях в 12 училища се използват и Shkolo.bg, АдминПлюс, ZOOM, Skype, Viber.

Анализът показва, че учителите успяват да ангажират повече учениците си и да ги заинтригуват. Мотивираните деца работят още по-усърдно, а останалите започват да развиват умения за самостоятелна работа.

Повечето споделят, че отделят повече време от преди за подготовка на материалите и уроците, което е по-уморително и натоварващо. Технологиите позволяват и по-ясни правила и ангажименти на учениците и лесен контрол от страна на учителите.

Учениците твърдят, че са доволни от онлайн обучението и в по-голямата си част работят концентрирано и с интерес. В начален етап това се случва с подкрепата на родителите, в прогимназиален етап учениците са по-продуктивни, отколкото в реалното училище, и по-малко се разсейват.

Благодарение на натрупания опит през последните 4 години системата се адаптира изключително бързо към обучението в електронна среда. Повечето ученици споделят, че им липсва личният контакт с учителя и със съучениците

В същото време заявяват, че положителният момент е, че могат сами да разпределят времето си и да обогатят дигиталните си компетентности.

Към края на април в Пловдив са създадени 8907 виртуални класни стаи, като от тях 7789 са в Google G-Suite for Education, а 976 са в Microsoft Office 365. 25 училища имат по над 100 виртуални класни стаи, най-много са в Хуманитарната гимназия - 900.

От 2800 педагози 2532 имат акаунт в Google G-Suite for Education, а 990 - в Microsoft Office 365. Някои са регистрирани и в други платформи или използват ресурси от различни източници - Shkolo.bg, АдминПлюс, ZOOM, Skype, Viber, Khan academy, Envision play,  Liveworsheets, daskal, Geogebra, Уча се и др.

Само 31 учители от 14 училища не осъществяват дистанционно обучение.

По-голямата част от учителите - 2606, преподават на служебен или личен лаптоп. 1362 персонални устройства са осигурени от училищата, като в 9 от училищата на всички учители са предоставени служебни устройства. Само едно училище не е осигурило на нито един учител служебен лаптоп или таблет - СУ „Симон Боливар“. 1456 учители ползват личните си устройства, защото не разполагат със служебни, и само 4 нямат нито служебно, нито лично устройство.

24 617 ученици имат активен акаунт в Google G-Suite for Education, 10 948 в Microsoft Office 365, а 4913 - в други платформи. Обичайно в училищата, които ползват и двете платформи, учениците имат активни акаунти и в двете.

Почти всички ученици  - 30 644, разполагат с лични устройства. Децата без лаптоп, таблет или телефон са 2305 - предимно от училищата, в които има концентрация на ученици от етническите малцинства или пък са в начален курс.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Учител:

Учител:

12.05.2020 | 10:39

Сигурни ли сте, че е по-голямата част, защото не съм убеден?

Отговори
1 0
Malo...nik

Malo...nik

12.05.2020 | 08:02

Nai Malo...noto obuchenie na sveta Tova moje da kaje6 Neveja

Отговори
1 1

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?