А нас, гражданите, кой ще ни спаси от великите дебатьори
- 10.02.2021 | 10:15
- 10.02.2021 | 11:19
- Валентина Йеремиева
- 8088 прегледа
- 0 коментара
Свързани новини
Демократична България: По-добре умно паркиране, отколкото нови места за коли в центъра
Общината си спестява заплатите на 105 чиновници с нова структура
Харчи, народът плаща! Бюджетът на Пловдив набъбва с 13 млн. на микрофон
Временните затруднения с тапите на Коматевско шосе, които от няколко дни търпим заради новите тръби в посока "Модър - Царевец", са бял кахър в сравнение с жестокия капан на бул. "Александър Стамболийски", който с бездействието си ни приготвиха пловдивските управници.
Днес много от тях дебатират за бюджета и се надпреварват да трупат точки с елегантни градоустройствени идеи. По правило от тези дискусии не произлиза нищо полезно, а идеите си остават само на картинки.
Ако искаха да направят нещо полезно за града и хората, днешните дебатьори трябваше отдавна да са решили проблема с така наречения булевард "Ал. Стамболийски". Според трети пореден Общ устройствен план той трябва да е с две платна по две ленти и модерни кръстовища. Тясната улица с габарит 7 метра, разбита настилка и безброй аварии на изгнил магистрален водопровод отдавна не е в състояние да поеме натоварения трафик в "Кючук Париж". С масовото застрояване от южната страна на булеварда ситуацията с организацията на движението и паркирането ще стане меко казано драматична. А по време на изграждането на Южния обходен колектор /канализационна тръба с диаметър 3 метра/, за който ВиК ЕООД спечели проект за 80 млн. лева, трафикът в "Кючук Париж" ще се превърне в ад.
Този дискомфорт можеше да бъде спестен на хората, ако местната власт следваше дългосрочна политика за развитието на пътната инфраструктура, вместо да работи на парче, както в дебатите за новия бюджет. Разширението на бул. „Александър Стамболийски” с още 10 метра е заложено отдавна, но никой не си е мръднал пръста по въпроса. До този момент община Пловдив не е придобила нито един, нито е възложила изготвяне на технически проект за удвояване. А всички предишни кметове вероятно най-малко са чували за проекта на ВиК. В нормалните държави новото платно вече щеше да бъде изградено, за да поеме трафика при разкопаването на сегашния път. А след полагането на тръбите и асфалтирането щяхме да имаме изцяло нов булевард с две платна по две ленти във всяка посока.
Да, ама не стана, защото градостроителите си имат други приоритети. Ние, гражданите, сме последна дупка на кавала и няма кой да ни спаси от великите дебатьори.
Пловдив сякаш е обречен на вечни тапи по важните булеварди. Както и на управниците си.
Коментари (0)
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни