Пробивът под гарата ще е с връзки към "Хр. Ботев", "Руски" и "Ив. Вазов
Градим "Модър-Царевец", мост над Марица и бул. "Северен", казва зам.-кметът на Пловдив Пламен Райчев
- 12:11, 10.08.2020
- 1311
- 1
- Г-н Райчев, предстои да бъде приет нов Общ устройствен план на Пловдив. Кои са основните пътни артерии, които трябва да се разширяват, за да не се окаже Пловдив един ден в транспортен капан, и каква е готовността на общината за облекчаване на трафика?
- Една от основните задачи е довършването на средния ринг на Пловдив. Изключително важни са три пътни артерии - изграждането на транспортния подлез „Модър - Царевец”, нов мост над Марица, който да осигури директното преминаване между бул. „България” и „Копривщица”, продължението на бул. „Северен” и връзката му с Карловско шосе в краткосрочен план. В следващия етап бул. „Северен” трябва да стигне не само до ул. „Победа”, но и да го свържем с Голямоконарско шосе, за да затворим средния ринг на града в тази му част. В южната част на Пловдив планираме директна пътна връзката между бул. „Александър Стамболийски”и ул. „Цар Симеон” в Тракия с изграждане на мостово съоръжение над жп линиите. Имаме готов проект, който е на много висока индикативна стойност - около 50 млн. лева, тъй като се пресичат Асеновградско шосе и жп съоръжения. За следващия програмен период усилено работим за развитието на транспортните връзки с общините „Марица” и „Родопи”.
Една от тях е разширението на Голямоконарско шосе.
Разполагаме с технически проект до разклона с Цалапица. Тази седмица ще проведем среща с кметовете на „Марица” и „Родопи”, за да обсъдим проектите. Ние сме напълно готови при осигуряване на средствата да започнем разширението от бул. „Дунав” на територията на Пловдив до регулацията на града. Работим и по още един важен проект - Рогошко шосе, като сме възложили прединвестиционно проучване.
- НКЖИ и избраната строителна фирма ще започнат скоро изграждането на пробива под Централна гара. Какво е участието на Община Пловдив в този сложен проект?
- В миналия мандат не бяха осигурени транспортните връзки от бул. „Васил Априлов” към бул. „Христо Ботев”, „Руски” и „Иван Вазов”. С изменението на подробен устройствен план /ПУП - ПР/ на кв. „Триъгълника”, одобрен на последната сесия на Общинския съвет, този проблем ще бъде решен. С новия ПУП се дава възможност да бъдат построени локални платна, за да развържем движението във всички посоки. Водели сме много разговори за запазването на връзката с район „Южен”, която сега се осъществява по Бетонния мост. Ръководството на НКЖИ пое ангажимент и в момента се изготвя процедура за възлагането на проектирането на
ново транспортно съоръжение на мястото на Бетонния мост,
което ще отговаря на стандартите за преминаване на модерните скоростни влакове. Едновременно с това работим по развръзките от южната страна на жп ареала. Почти сме на финала да изберем изпълнител за разширението на ул. „Даме Груев”, която свързва бул. „Македония” с Кукленско шосе и надлез „Родопи”. Мислим за развитието на ул. „Кукуш” - успоредна на ул. „Даме Груев”- като алтернативна връзка, която ще обслужва транспортния поток между новия тунел под гарата и надлез „Родопи”, а също така за Южната тангента от Кукленско шосе по ул. „Акад. Петър Динеков” до Коматевско шосе. Реализацията на тези проекти ще позволи много по-добра организация на движението след изграждането на пробива под Централна гара. Търсим възможност за пробив до Водната палата, който ще улесни трафика по бул. „Марица-юг” и ще разтовари трафика при панаирния мост. Тази програма за пътната инфраструктура ще се изпълнява в бъдеще, защото няма как наведнъж да бъдат осигурени толкова много средства, а и не бива да блокираме града със строителни работи на други натоварени улици, докато се изгражда пробивът под гарата.
- Кога ще бъде подписан договор за „Модър - Царевец”. Измина повече от месец, откакто е избран изпълнител.
- Миналата седмица от фирмата "Драгиев и ко" бяха представени последните документи и договорът вече е качен в нашата система за финансово управление и контрол. Предполагам, че тази седмица ще бъде подписан. Строителят започна подготовка за проектиране, тъй като обществената поръчка ще се изпълнява на инженеринг. По договор срокът за внасяне на проекта е един месец и се надявам, че още тази есен ще можем да стартираме строителните работи. В тази зона няма голямо движение, защото улиците „Модър” и „Царевец” свършват до жп линията, което означава, че строителните работи няма да създадат проблеми в трафика.
- Изграждането на подлез "Модър - Царевец" е свързано с прокарването на Южния обходен колектор. Докъде е стигнал този проект, чието изпълнение отдавна се залага в градоустройствените планове на Пловдив?
- Наскоро разговарях с управителя на ВиК - ЕООД Спартак Николов, тъй като процедурата по този проект е ангажимент на държавното дружество, и той ме увери, че са почти на финала за избор на изпълнител. Строителството ще се изпълнява едновременно.
- Плановете на Община Пловдив са амбициозни, но откъде ще се намерят милиони левове, за да се реализират?
- За финансиране на подлез „Модър - Царевец”, нов мост над Марица и за довършване на бул. „Северен” сме подали документи във фонд „Флаг” с искане да бъде отпуснат нисколихвен кредит за около 60 млн. лева. Процедурата върви, поддържаме кореспонденция с Фонда, но леко се притеснявам, че в тази изострена политическа обстановка по-бавно се взимат решения. Имаме уверение, че трите пътни обекта, посочени от Община Пловдив, ще бъдат финансирани, но нека да коментираме, когато това стане факт. Финансирането е много важно, защото тези пътни артерии не могат да бъдат включени в следващия програмен период за развитие на регионите. Обсъждаме и други варианти, защото няма как да финансираме толкова скъпи проекти от бюджета на общината, с изключение на „Модър Царевец”, за който за три години бихме могли да осигурим собствени средства. Заложихме за тази година 1 млн. лева за пробива, а в следващите две години - остатъка. Директната връзка между районите "Западен" и "Южен" струва 12 млн. лева. Невъзможно е обаче с общински бюджетни пари да построим мост над Марица и бул. „Северен”. Разчитаме на европейските фондове. Имаме готовност с проекти, като 70 проекта в различни сфери са в напреднала фаза. Те ще бъдат включени в новия план за регионално развитие на Пловдив и чакаме конкретна информация, за да сме наясно с кои от тях бихме могли да кандидатстваме в следващия програмен период на ЕС за безвъзмездна финансова помощ.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни