Пробивът под гарата ще е с връзки към "Хр. Ботев", "Руски" и "Ив. Вазов

Градим "Модър-Царевец", мост над Марица и бул. "Северен", казва зам.-кметът на Пловдив Пламен Райчев

- Г-н  Райчев, предстои да бъде приет нов Общ устройствен план на Пловдив. Кои са основните пътни артерии, които трябва да се разширяват, за да не се окаже Пловдив един ден в транспортен капан, и каква е готовността на общината  за облекчаване на трафика?

- Една от основните  задачи е довършването на средния ринг на Пловдив.  Изключително важни са три пътни артерии - изграждането на транспортния подлез „Модър - Царевец”,  нов мост над Марица, който да осигури директното преминаване между бул. „България” и „Копривщица”, продължението на бул. „Северен” и връзката му с Карловско шосе в краткосрочен план. В следващия етап  бул. „Северен”  трябва да стигне не само до ул. „Победа”, но и да го свържем с Голямоконарско шосе, за да затворим средния ринг на града в тази му част. В южната част на Пловдив планираме директна пътна връзката между  бул. „Александър Стамболийски”и ул. „Цар  Симеон” в Тракия с изграждане на мостово съоръжение над жп линиите. Имаме готов проект, който е на много висока индикативна стойност  - около 50 млн. лева, тъй като се пресичат Асеновградско шосе и жп съоръжения. За следващия програмен период усилено работим за развитието на транспортните връзки с общините „Марица” и „Родопи”.

 Една от тях е разширението на Голямоконарско шосе.

Разполагаме с технически проект до разклона с Цалапица. Тази седмица ще проведем среща с кметовете на „Марица” и „Родопи”, за да обсъдим проектите. Ние сме напълно готови при осигуряване на средствата да започнем разширението от бул. „Дунав” на територията на Пловдив до регулацията на града. Работим и по още един важен проект - Рогошко шосе, като сме възложили прединвестиционно проучване.

- НКЖИ и избраната строителна фирма ще започнат скоро изграждането на пробива под Централна гара. Какво е участието на Община Пловдив в този сложен проект?

- В миналия мандат не бяха осигурени транспортните връзки от бул. „Васил Априлов” към бул. „Христо Ботев”, „Руски” и „Иван Вазов”. С изменението на подробен устройствен план /ПУП - ПР/ на кв. „Триъгълника”, одобрен на последната сесия на Общинския съвет, този проблем ще бъде решен. С новия ПУП се дава възможност да бъдат построени локални платна, за да развържем движението във всички посоки. Водели сме много разговори за запазването на връзката с район „Южен”, която сега се осъществява по Бетонния мост. Ръководството на НКЖИ пое ангажимент и в момента се изготвя процедура за възлагането на проектирането на

 ново транспортно съоръжение на мястото на Бетонния мост,

което ще отговаря на стандартите за преминаване на модерните скоростни влакове. Едновременно с това работим по развръзките от южната страна на жп ареала. Почти сме на финала да изберем изпълнител за разширението на ул. „Даме Груев”, която свързва  бул. „Македония” с Кукленско шосе и надлез „Родопи”. Мислим за развитието на ул. „Кукуш” - успоредна на ул. „Даме Груев”- като алтернативна връзка, която ще обслужва транспортния поток между новия тунел под гарата и надлез „Родопи”, а също така за Южната тангента от Кукленско шосе по ул. „Акад. Петър Динеков” до Коматевско шосе. Реализацията на тези проекти ще позволи много по-добра организация на движението след изграждането на пробива под Централна гара. Търсим възможност за пробив до Водната палата, който ще улесни трафика по бул. „Марица-юг” и ще разтовари трафика при панаирния мост. Тази програма за пътната инфраструктура ще се изпълнява в бъдеще, защото няма как наведнъж да бъдат осигурени толкова много средства, а и не бива да блокираме града със строителни работи на други натоварени улици, докато се изгражда пробивът под гарата.

- Кога ще бъде подписан договор за „Модър - Царевец”. Измина повече от месец, откакто е избран изпълнител.

- Миналата седмица от фирмата "Драгиев и ко" бяха представени последните документи и договорът вече е качен в нашата система за финансово управление и контрол. Предполагам, че тази седмица ще бъде подписан. Строителят започна подготовка за проектиране, тъй като обществената поръчка ще се изпълнява на инженеринг. По договор срокът за внасяне на проекта е един месец и се надявам, че още тази есен ще можем да стартираме строителните работи. В тази зона няма голямо движение, защото улиците „Модър” и „Царевец” свършват до  жп линията, което означава, че строителните работи няма да създадат проблеми в трафика.

- Изграждането на подлез "Модър - Царевец"  е свързано с прокарването на Южния обходен колектор. Докъде е стигнал този проект, чието изпълнение отдавна се залага в градоустройствените планове на Пловдив?

- Наскоро разговарях с управителя на ВиК - ЕООД Спартак Николов, тъй като процедурата по този проект е ангажимент на държавното дружество, и той ме увери, че са почти на финала за избор на изпълнител. Строителството ще се изпълнява едновременно.

- Плановете на Община Пловдив са амбициозни, но откъде ще се намерят милиони левове, за да се реализират?

- За финансиране на подлез „Модър - Царевец”, нов мост над Марица и за довършване на бул. „Северен” сме подали документи във фонд „Флаг” с искане да бъде отпуснат нисколихвен кредит за около 60  млн. лева. Процедурата върви, поддържаме кореспонденция с Фонда, но леко се притеснявам, че в тази изострена политическа обстановка по-бавно се взимат решения. Имаме уверение, че трите пътни обекта, посочени от Община Пловдив, ще бъдат финансирани, но нека да коментираме, когато това стане факт. Финансирането е много важно, защото тези пътни артерии  не могат да бъдат включени в следващия програмен период за развитие  на регионите. Обсъждаме и други варианти, защото  няма как да финансираме толкова скъпи проекти от бюджета на общината, с изключение на „Модър  Царевец”, за който за три години бихме могли да осигурим собствени средства. Заложихме за тази година 1 млн. лева за пробива, а в следващите две години - остатъка. Директната връзка между районите "Западен" и "Южен"  струва 12 млн. лева. Невъзможно е обаче с общински бюджетни пари да построим мост над Марица и бул. „Северен”. Разчитаме на европейските фондове. Имаме готовност с проекти, като 70 проекта в различни сфери са в напреднала фаза. Те ще бъдат включени в новия план за регионално развитие на Пловдив и  чакаме конкретна информация, за да сме наясно с кои от тях бихме могли да кандидатстваме в следващия програмен период на ЕС за безвъзмездна финансова помощ.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
Има Видов ден!

Има Видов ден!

10.08.2020 | 12:21

Пак тинтири минтири! Пак нов ОУП, ПУП, МУП и само фалшиви обещания! Те нямат пари да платят заплатите на администрацията, взимат от зоопарка и кой знае още от къде, тръгнали да строят мостове, у бани и къпат хората с хладка вода и мислят че царуването им е вечно!

Отговори
8 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?