Д-р Николай Вършилов: Обвиненията са съшити с бели конци
Атаката към мен идва от конкуренти
- 13:30, 12.11.2018
- Георги Василев
- 3553
- 0
- Д-р Вършилов, в редакцията на „Марица“ идват сигнали за различни нередности в "Хармония". Какво се случва в дома?
- Разбрах за оплакванията. Всички са от хора, които не са си изпълнили договорите. Подписваме такива документи с всеки клиент. Ако нещо се случи с даден човек, настанен при нас, или най-лошото - ако почине, в договора пише, че месечната такса не се възстановява. Така е във всеки дом с подобна дейност. В случая - хората не искат да спазват договора и започват да плашат с вестници и медии. Многократно се е случвало. Най-вероятно има и сигнали от персонал, който съм изгонил заради лошо отношение към възрастните - на висок тон се говори, обиждат се хора. Аз няма как да търпя това нещо и се е налагало да сменям кадрите.
- Тоест - ядосват се и започват да ви клеветят?
- Винаги така става. Нали знаете българите как обичат да плашат с институции. Ние сме фирмата, може би с най-много проверки - от Инспекцията по труда, РЗИ, Агенцията по храните, Министерството на труда и социалната политика. Нито една глоба не съм имал, нито актове, нищо.
- Как тогава бихте обяснили случая с четирите санитарки без здравни книжки?
- Имаше заяждане от инспекторите от РЗИ. Бях дал книжките на тези служителки за презаверка, която е задължителна на всеки шест месеца. Всичко това може да се провери - имам документи от лабораторията и т.н. От институцията решиха, че трябва да наложат глоба. Разбира се, спечелих делото и актът отпадна.
- Има ли достатъчно персонал, който да се грижи за настанените?
- Никога не сме имали проблем с персонала! Това могат да потвърдят от Инспекцията по труда. Многократни проверки съм имал и абсолютно всичко е наред. Хорариумът също отговаря абсолютно. Имаме рехабилитация 3 пъти седмично. Тя се извършва от специалист от неврологично отделение. Всяка сряда имаме посещение от психолог.
- Хората се оплакаха, че менюто в дома е бедно. Вярно ли е това?
- Абсолютно не е вярно! Винаги може да се дойде на място и да се провери какво е менюто. Заповядайте и вие! Предлагаме храна 4 пъти дневно - закуска, обяд, следобедна закуска в 16 часа и вечеря в 18:30 часа.
- Вие ежедневно ли сте в Дом „Хармония“?
- Разбира се, всеки ден съм тук. Все пак това е единственият дом, в който има лекар. В никой друг дом няма лекар, а услугите са само на хартия. Аз съм лекар, домът е мой и аз съм винаги тук. Всеки ден има и медицинска сестра.
- Вярно ли е, че санитарките се налага да готвят?
- Не, аз съм наел готвач на трудов договор и никоя санитарка не трябва да готви. Това го има черно на бяло. Имаме кухня, готвач и разрешително от Агенцията по храните.
- Пускани ли са жалби срещу вас?
- Да, на няколко пъти са пускани жалби, но както казах, те са от хора, които не са изпълнили договорите си. Всички случаи са такива - около 5 на брой. Винаги плашат с проверки. Разкарват ме до полицията безпочвено. Аз показвам договорите и така приключва всичко.
- Искате ли да добавите някакъв коментар?
- Домът ми е пълен, работи с пълен капацитет. Това е единственият дом, в който има рехабилитатор, психолог, медицинска сестра и лекар, което е включено в цената. При мен са родителите на много високопоставени хора. Никой не се е оплакал. Имаме настанявания от цяла България - от София, Плевен, Бургас. Идват при нас, защото предлагаме най-доброто обслужване. Това е показателно, а събитията за хората в дома може да се следят на живо във "Фейсбук".
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни