Следвайте ни

Десетокласник от Първомай търси ползите от изолацията с онлайн платформа

viber icon

Десетокласник от СУ „Проф. д-р Асен Златаров“ в Първомай създаде сайт „Позитивно изследване“. Любомир Славчев от паралелката по софтуерни технологии е изработил платформата в изпълнение на задание от тъй наречения проектно базиран подход за обучение.  

В сайта е заложена и функция да направи сондаж на нагласите на ученици, родители и външни за училището хора -  за това как възприемат извънредното положение.  

Въпросникът е разработен в съответствие с теорията за позитивното изследване. Според нея, когато не се претеглят слабите и силните страни, а вниманието се съсредоточи само върху ползите от една ситуация, това помага да се погледне в перспектива, обяснява директорът Чавдар Здравчев. 

Гугъл формулярът съдържа 4 въпроса. Анкетираните трябва да посочат дейност, която им помага да се справят със сегашната ситуация. Предизвикани са да назоват едно лично качество, което в момента се оказва много ценно. Да се сетят за полза от настоящото положение и накрая - да опишат един положителен ефект, който то ще има в бъдещото им развитие.

Вече постъпват много смислени отговори, казва Здравчев. Те показват, че осъзнаването на ползите води до личностно израстване на учениците.

Идеята е децата да се включат в анкетата не еднократно, а да се връщат към въпросите периодично, добавяйки нови неща. Линкът е публичен през сайта и фейсбук страницата на училището и може да бъде последван от всички. Вече има и външни за училищната общност участници в допитването.

Най-активните сред децата на финала ще участват в томбола и ще получат награда. От училището обаче държат тя да не бъде основен стимул за попълване на въпросника.

Освен него в сайта на Любомир Славчев има и забавни категории. „Игри от миналото“ събира разказите на родители, баби и дядовци за това на какво са играели като деца, преди смартфоните, компютрите и таблетите да влязат в живота им - „Кака види“, „Развален телефон“, „Буквенка“, „Сляпа баба“, „Ораторе-Бураторе“, „Бесеница“, Кралю-порталю“, „Замръзванка“, „Капитане, капитане, какво е морето?“.

Има и раздел с полезни съвети - как да се разговаря с детето за COVID-19 и как да се съхрани психическото здраве във времето на самоизолация.

Елица Кандева

Елица Кандева

Журналист - екип "Общество"

Елица Кандева е завършила журналистика в СУ „Св. Климент Охридски”. Има 16 г. стаж във в. „24 часа”. Работи като репортер-редактор в екип „Общество”.   Още

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?