За първи път в Пловдив: Автобуси само с ЕURO 6 по 8 градски линии

Договорът за 8 от общо 29 от линиите на градския транспорт между Община Пловдив и консорциумът, спечелил обществената поръчка - ДЗЗД „Градски транспорт Пловдив - 2020“ днес бе подписан. По линии 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93 съгласно условията на споразумението, което влиза в сила от началото на март, автобусите ще бъдат с места не по-малко от 70 на брой и най-висок екологичен клас EURO 6. Срокът на действие е до февруари 2028 г.

„Нека оттук нататък да работим в синхрон и диалог в името на по-качествена услуга, която да предоставим на гражданите, за да бъде Пловдив все по-добро място за живеене. Това ще стане, като установиm по-добър баланс между пътникопотока, цените на билетите и картите и оптимизиране на електронно-билетната система“, посочи кметът Здравко Димитров.

„Надявам се да можем да отговорим на високите изисквания на гражданите за редовен и модерен градски транспорт, който е в съответствие с европейските изисквания за обслужване на пътници“, допълни заместник-кметът Тодор Чонов.

След влизане в сила на договора ще бъде предоставено за разглеждане на сесия на Общинския съвет и предложение за оптимизиране на маршрутните разписания в нова транспортната схема, която да бъде съобразена с желанията и потребностите на гражданите.

В момента Община Пловдив работи по внедряването на нова система за разплащане с електронни билети и карти, което може да се приложи след окончателното изтичане на срока на  Транспортния проект през месец март 2021 г.. По този начин ще се постигне по-голяма прозрачност за пътникопотока и продажбата на билети и карти, за което ще отговаря администрацията на Община Пловдив. Заплащането ще става по лесен за пътниците начин, а допълнителни проверки из цялата транспорта мрежа ще контролират и следят за нередовни пътници. На дневен ред стои и въпросът за намаляване на цената на годишната карта за пътуване.

Очаква се фирмите превозвачи да подменят част от автопарка, като заявиха, че вече са направили съответните постъпки за доставка на нови автобуси директно от завода производител.

75 от общо 255 автобуси от така наречените „щъркели“ ще продължават да обслужват някои от линиите на градския транспорт, тъй като в договорите от 2016 и 2018 г. няма ограничение за използване на по-малки автобуси, както е тазгодишният.

В момента общинско предприятие „Организация и контрол по транспорта“ стартира обществена поръчка за обслужване на областната транспортна схема, като се провеждат срещи с фирмите превозвачи, представители на съседните по-малки общини, както и обследване на пътнико-потока по часове. До финализирането на процедурата е в сила временна мярка със срок на действие 6 месеца, през които досегашните фирми обслужват съседните на Пловдив дестинации.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
9 коментара
11111222

11111222

19.01.2021 | 16:23

Остава само и повече от шофьорите да не бъдат избирани с конкурс за простаци..........

Отговори
0 0
приказки за лека нощ

приказки за лека нощ

15.01.2021 | 15:58

Само празни приказки! Умни светофари, електронна система за таксуване, екологични и удобни автобуси... А реалността е съвсем друга - рейсчета тип "щъркел", в които се тъпчем сутрин и вечер, без кондуктори. Шофьорите отварят само предна врата за да таксуват качващите се. Повечето от тях не носят маски. А кой и кога дезинфекцира автобусите, сами се досещайте....

Отговори
8 3
Батко

Батко

15.01.2021 | 14:34

На щъркел, ако ще ѝ евро 21 да е, не се качвам

Отговори
10 0
Хаджи Енчо

Хаджи Енчо

15.01.2021 | 13:30

Егати и отвратителната комбинация от бледо зелено и светло синьо по стените. Не само, че нямат акъл и образование, ами и елементарен вкус нямат поне.

Отговори
7 2
Гербераст!

Гербераст!

15.01.2021 | 13:09

Г-н Дошков днес е много кротък! Май се е отказал да вади корупционните схеми в транспорта на общината, както беше обещал! Ама той знае, че и който дава и който взима носят отговорност! Сега, ще слушка и ще папка, защото кучето си лае а кервана си върви!

Отговори
7 1
Аферим!

Аферим!

15.01.2021 | 13:03

Малий , в Общината всичко е за първи път,всичко е по, по -най и всичко е УАУ !Като четеш си мислиш ,че даже сега са открили двигателя с вътрешно горене и топлата вода...!Ама ,моля Ви се Америка отдавна е открита !А на тези Турски автобуси само лепенките са им евро 6 ,всичко друго е Евро 0! Анадън му!

Отговори
15 1
Пловдивчанин!

Пловдивчанин!

15.01.2021 | 12:43

А какво става с проваления транспортен проект и откраднатите 22мил.лв! Какво се случва с лицето подписало документите, че електронната система работи и е в експлоотация! Няма ли най-накрая, някой от общината да потърси сметка на лицето И. Т. и неговите подчинени за тази нечувана и нагла кражба!

Отговори
20 4
Превозвачев

Превозвачев

15.01.2021 | 12:13

ОПГ то, действа яко! Сега като извадят новите "щъркели" от старите линии, които обслужват сега и ги пуснат по тези линии, ще трябва пак да ги глобяват, че возят със стари автобуси! Това умните и красивите от Общината, кмета и заместника МУ, не го ли знаят! Или всичко е за пускане на прах в очите на хората! А, какво ще стане с цените на билетите и картите, а с милионите от субсидиите и компенсациите, тепърва престои да видим!

Отговори
12 4
Пътник

Пътник

15.01.2021 | 11:53

Не трябваше ли превозвачите да имат всички автобуси налични, преди подписване на договора. Какво ще подменят, за да чакат нови автобуси. Или трябва да им се намалят разписанията (по желание на пловдивчани, разбира се), защото нямат налични автобуси.

Отговори
13 3

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?