Следвайте ни

Превозвачите в Пловдив: Приходите се сринаха с 80%, пред катастрофа сме

Транспортните фирми се надяват на компенсации от бюджета

viber icon

Изправени сме пред фалит - така коментират финансовото си състояние собствениците на транспортните фирми, които обслужват 29-те линии в Пловдив и част от извънградските маршрути.  

Рейсовете в Пловдив  през целия ден вървят с по трима​-четирима пътници, а  след 19-20 часа са празни, въпреки че със заповед на кмета Здравко Димитров  през седмицата са минали на празнични разписания с два-три пъти по-големи интервали. В пиковите часове градският транспорт продължава да работи, както и преди, въпреки исканията на превозвачите автобусите да бъдат намалени. От Община Пловдив обаче се опасяват да не се създаде струпване на пътници, ако по линиите останат половината от рейсовете.

Оборотът е паднал с 80 процента, трудно плащаме за гориво, вече започнахме да взимаме на вересия, а имаме и кредити, тъй като всеки от нас е инвестирал в нови автобуси, казаха за „Марица” шефовете на „Автобусни превози -Пловдив” и „Автотранс 2000” Петко Ангелов и инж. Димитър Чолаков.  Петко Ангелов е спрял и тировете, които  доскоро редовно превозваха стоки извън България. 

Близо сме до катастрофа, твърди и инж. Веселин Дошков, управител на „Хеброс бус”. Междуселищните линии са редуцирани до 4-5 курса, но и в тези рейсове пътниците се броят на пръсти. Търпим огромни загуби, тъй като постъпленията са паднали с 85 на сто, казва инж. Дошков.

Шофьорите от градския транспорт пък считат, че и на тях, както на лекарите, им се полагат надбавки за риск по 1000 лева на месец.

Постоянно сме в контакт с хора, работим в затворено пространство и в условията на голяма опасност, заяви Йордан Стилянов, който от години върти волана под тепетата. 

 Превозвачите донякъде  са обнадеждени  от изявленията на министъра на транспорта Росен Желязков, че се обсъждат мерки за подпомагане на пътническите превози. Освен държавните субсидии фирмите в Пловдив  получават компенсации от градския бюджет.  За 2020 г. в хазната са планирани 6,5 млн. лева. Силно се надяваме, че ще получим допълнителни средства от общинския бюджет, още повече че в началото на годината  кметът Здравко Димитров обеща да проведем среща, след като минат първите  три месеца, коментират собствениците на фирмите. И предупреждават, че ако не се вземат мерки, някой ден Пловдив ще осъмне без рейсове.

Кметът Здравко Димитров съобщи вчера, че  заради извънредната ситуация с „COVID-19” и в общинския бюджет  се наблюдава  рязък спад на приходите. През първите три месеца постъпленията в градската хазна  са с 8 млн. лева  по-малко в сравнение със същия период на миналата година. 

 

 

Петко Ангелов, собственик на "Автобусни превози - Пловдив": Шофьори и кондуктори масово напускат  

Няма пътникопоток и положението е много тежко. Работим на делнични разписания сутрин и вечер и празнични през деня, но това не решава проблема. Оборотът е паднал на  80 процента. Всички фирми, които обслужват градски линии, са пред фалит.

Направихме огромни инвестиции, купихме нови автобуси с висок екологичен клас, за да участваме в конкурса за осем линии, и сега сме принудени да разсрочваме кредити. Забавяме плащания на горива, за да дадем заплати на персонала. Отделно шофьорите се притесняват да не се разболеят от коронавируса. Субсидиите и компенсациите, които получаваме от бюджета, не стигат да покрият договорените цени за заплащането на километър пробег, както е според изискванията на ЕС. Откакто е въведено  извънредното положение и се наблюдава огромен спад на пътниците, нямаме приходи от билети и карти и се надяваме на допълнителни компенсации.

Шофьори и кондуктори, които се страхуват от коронавируса, напускат и ние се въртим в омагьосан кръг. Във Варна и Бургас казват, където рейсовете са със стотина по-малко от Пловдив, имат по един милион лева загуби. В София градският транспорт е със 6 млн. лева на загуба само за един месец. Докато тече извънредното положение, трябва да имаме допълнително финансирани.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (12)

Пламен Драгов

09.04.2020 | 20:24

Г-н Чолаков, мога да Ви обясня,. защо сте на загуба. Не ви е виновен корона вируса. 1. Назначавате психически неадекватни хора, които се държат брутално с пътниците. Вчера около 18:30 часа +/_ шофьор на обслужвана от вашата фирма линия 21, около 40 годишен, с кола РВ 5806, на спирката срещу площад Съединение, изхвърли по понятни само нему причини, едва ли не с ритници, току-що качила се жена, която по чудо не се свлече на асфалта. Изхвърли и левчето, което му беше подала , за да си купи билет. Докато получават необвързани от резултата заплати и по свой каприз решават кой ще се качва в автобуса и на кого ще затварят вратата, няма да се загрижат за Вашата печалба. А Ви чакат и загуби от дела, заведени от пострадали пътници. 2. Шофьорите Ви често профучават край спирките без да спират. Пресметнете сам, изгодно ли Ви е да си затваряте очите за това, въпреки многобройните сигнали от граждани. 3. Един и същ билет се продава многократно на различни пътници, с което шофьорите нагло Ви мамят и крадат. Ако не Ви е за парите, не засяга ли това самолюбието Ви? Страх Ви е, да контролирате и санкционирате, за да не напуснат? И къде ще отиде някой, който е нямал акъла да стане нещо друго, освен шофьор? За какво друго е годен?

Отговори
2 0

Реалист

09.04.2020 | 20:21

Еми като не им дават и заплати как ще стоят само си гледат и вашите далавери с управниците гледайте да има пари под масата а шофьори кондуктори персонал да духат супата вие се на този принцип а сега ревете че нямате пари нали няма пари за под масата за куфарчетата крайно време да се махнете от този градски транспорт и крайно време този транспорт да бъде общински ане да има такива мафиоти като вас само да извиват ръцете на общинататримата

Отговори
1 0

Цццц

09.04.2020 | 20:20

НАЦИОНАЛИЗАЦИЯ! Софиянци да не са по-глупави от пловдивчани? При тях грацкоя транспорт е общински и се кефят вече на Ел.автобуси, а ние се катерим на китайски ,,щъркели,,.

Отговори
2 0

Грухчо

09.04.2020 | 13:39

Подкрепям всички по- долу.

Отговори
1 0

Петрова

09.04.2020 | 13:38

Нека. В другите градове са още по начесто и не допускат блъскане на хора. Няма го Тотев да Ви снася.

Отговори
1 0

Прасчо

09.04.2020 | 12:26

Ся ше отслабне от короната

Отговори
1 0

Торо

09.04.2020 | 10:34

А в автобуса вони на цигарен дим.За нас пътниците 1000 Ка няма ли.

Отговори
7 0

Драган Драганов

09.04.2020 | 10:33

Ясно е че дойде време градския транспорт да стане общинско предприятие.Кажете им на рекетьорите дотук и това е.Защо не въвеждат електронното таксуване и плащат на кондуктори!Може би така им е по добре?

Отговори
6 0

Тракиецът

09.04.2020 | 12:41

Не въвеждат електронното таксуване на билети, защото крият печалбата от общината. А от общината пък се опитват да им угодят, за да има автобуси. Те пък казват, че са на загуба още от преди 4 месеца, но напротив те са на голяма печалба от тази работа с вируса. Те са лъжци, крадци и нечестни хора, защото всяка получават субсидия в размер на 6-7млн. лева. И също така купуват най-евтините рейсове и пак са на загуба.

Отговори
4 0

пловдивчанка

09.04.2020 | 10:23

Тези вече трябва да ги наричат изнудвачи, а не превозвачи!

Отговори
6 0

КАРАТ НА ЧЕРВЕНО

09.04.2020 | 09:58

Всеки ден гледам как минават на червено и застрашават живота на пешеходците особено тия от градския транспорт. Много са нагли!

Отговори
7 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?