Следвайте ни

Пловдивчани: Рейсовете „щъркели“ са гнездо на коронавирус

viber icon

Сигнали, свързани с малките градски рейсове или така наречените „щъркели“, валят в редакцията на в. "Марица". Оплакванията от високите рейсчета не са нещо ново, но броят им се увеличи драстично във връзка с COVID-19. 

“Тези малки рейсове са гнездо на коронавирус“, оплака се пловдивчанка. Друга се жалва, че „щъркелите“ са изключително тесни, неудобни и прекалено високи, за да могат без притеснения да се качват възрастни хора и майки с колички. 

„Може да са по-икономични, но са адски неудобни, шофьорите фучат с тях и пътниците, които буквално са един в друг, се люшкат ту на едната, ту на другата страна“, гласи друг сигнал до „Марица“. 

Сигналите се обединяват около едно искане и то е рейсовете „щъркели“ да бъдат забранени и премахнати. 

Добрата новина е, че наближава краят на ерата на „щъркелите“. В досегашните конкурси за градските линии не е имало подобно изискване, а и критериитe са били доста занижени. В предстоящия конкурс за 8-те линии „щъркелите“ са аут.  Това е факт след новите условия, заложени от общината. Другите изисквания включват големи рейсове от най-висок екологичен клас, оборудвани с климатици и платформи за инвалиди. 

Както "Марица" вече писа, Общината спечели делото, което се водеше във ВАС по жалбата на фирма "Монтана - Автобусни превози" срещу критериите за избор на превозвач. 

Офертите ще бъдат отворени на 28 юли. Надпреварата е за маршрутите по линиите № 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93. Услугата се възлага за 10 години, както и при предишните конкурси. 

Договорите за осемте маршрута изтекоха на 12 април и линиите временно бяха разпределени между пловдивските фирми, докато се възложи обществената поръчка.  

Тони Михайлов

Тони Михайлов

Репортер

Тони Михайлов е завършил магистратура „Журналистика, реклама, PR“ в ПУ „Паисий Хилендарски“. Бил е репортер и водещ на дневни блокове в Информационна агенция и радиоверига "Фокус".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Реалист

Реалист

03.07.2020 | 07:17

За пореден път казан проблемите в градския транспорт ще се решат когато той стане общински разберете го крайно време общината да си вземе тези линии да оперират тя да създаде общинско дружество стига с тези частни превозвачи хвърляте прах в очите на хората аз съм 100% сигурен че тези щъркели и след конкурса ще вървят като изреват превозвачите че нямат автобуси ако не общината допуснете някой по-силна конкурентноспособна фирма да оперира има ги има две-три мощни фирми които може да направи тези превозвачи auto схемата за да няма щъркели престанете но по принцип общината трябва да създаде общинско дружество и да вземе тези линии и за да и да заработи тази електронна система тя затова не работи защото транспорта е частен значи че частниците нямат далавера от електронната система

Отговори
3 0
irinka

irinka

02.07.2020 | 16:45

Въпросът ще се реши само когато гражданите почнат да съдят общината за причинени "щъркелски" травми.

Отговори
5 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кого бихте гласували, ако изборите бяха днес?