Пандемията натисна газта: Пловдив набъбна с 46 000 коли за година

Пловдивска област надмина собствения си рекорд по новорегистрирани превозни средства. През цялата 2020-а през КАТ в града под тепетата за нови табели са минали общо 46 428 МПС. В тази бройка влизат както новозакупените в страната и внесените от чужбина автомобили, така и тези, чиито собственици са мигрирали от една област в друга, защото всяка смяна на регистрационен номер помпи статистиката на КАТ за нови возила.

Данните от МВР сочат, че тенденцията за лавинообразно увеличение на броя на регистрираните МПС се запазва, като точно през 2020-а е отчетен и най-големият скок с над 10 000 броя отгоре в сравнение с предходната година. Средното годишно увеличение в периода от 2010 г. до 2019 г. е било между 1000 до 3000 превозни средства, като изведнъж в годината на пандемията бройката скача с 20 на сто на годишна база и с близо 50 процента на база десетилетие.

В рамките на 10 години, от 2010-а до 2020-а, в Пловдив и областта са стъпили общо 370 356 коли. През 2010-а новорегистрираните са били малко под 23 000, през 2013 г. - 30 370, през 2016 г. са 35 032. През 2018-а е регистрирано леко увеличение - близо 40 000, последвано от спад през 2019 г. до 36 148.

Ако тенденцията за новорегистрираните возила се запази, това би означавало, че до 2030 година ще се регистрират по минимум 100 000 коли годишно, и то само в Пловдивско.

Ежегодно нарастващият брой на новите или пререгистрирани коли води със себе си редица негативи - кошмарен трафик, огромни задръствания, проблеми с паркирането. Една от причините е осезаемото масово преместване на хора от селата и от по-малки градчета към Пловдив, предвид по-големите възможности за реализация и различния стандарт. В Пловдивско почти няма семейство без кола, а в много от случаите возилата са две. По-рядко срещано и все по-разпространяващо се явление е всеки член на семейството да се сдобива с шофьорска книжка и да си има собствена кола. Резултатът - пътищата и паркингите в града се задушават и не могат да поемат цялото това количество нови коли, които атакуват града и региона ежегодно.

По всичко личи, че пандемията не се е отразила върху  желанието на шофьори да си осигурят удобството да притежават личен автомобил. Справка сочи, че регистрираните, особено през последната година коли в града и областта, са в двете крайности - евтин внос от чужбина и прекупени коли, както и супер луксозни возила, които средностатистически българин би изплащал 20 години със заплатата си.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?