Следвайте ни

Отчуждават принудително имоти за пробива под Централна гара

viber icon

Пробивът под Централна гара, който директно ще свързва бул. „Васил Априлов” и „Македония”, се обявява за обект от първостепенно значение. Този статут е записан в предложението за допълнение на годишната програма за разпореждане на имоти, внесено за обсъждане в Общинския съвет от кмета Здравко Димитров. 

По закон този статут дава право на Община Пловдив   принудително да отчуждава имоти, които попадат в регулацията на бъдещето транспортно – комуникационно съоръжение. При строеж на  обект от първостепенно значение се допуска предварителното изпълнение на отчуждителните процедури  след равностойно или имотно обезщетение.   Този статут спестява време, тъй като в много от случаите собствениците обжалват оценките и отчуждаването се спира, докато се произнесе съдът. 

В района на пробива общината  трябва да отчужди четири имота. Подлезът  „отхапва”  част от територията на кино „Гео Милев” на бул. „Васил Априлов” , но без за засяга  сградата.. Частично се отнема  от прилежащия терен  на супермаркет „Била”  и от земята на фирма „Хеброс бус”, която е собственик на автогара „Родопи”, но няма да се събарят постройките. Още един частен имот попада в регулацията на пробива. 

Тунелът ще минава  и през имотите на НКЖИ, чийто проект за модернизацията на ЖП възел Пловдив спечели европейското финансиране за близо 90 млн. лева. Част от тези средства са предназначени за пробива под гарата. Както „Марица” писа, пътното съоръжение ще се строи от  компания „Трейс груп”, от която са обещали до 15 юли да внесат  инвестиционния проект при  кмета  Здравко Димитров. 

Отчуждаване предстои и на имоти около бившите хали в Кючук Париж, които са извън пробива и попадат в частичното разширение на свързващите улици „Кукуш”, „Димитър Талев” и „Македония”.

Тунелът  започва от бул. "Васил Априлов"  в района на училището "Климент Охридски" ,, минава под терена на бившата транспортна болница и излиза след паркинга на автогара "Родопи", за да се свърже с ул. "Димитър Талев" и "Македония". Стадион "Спартак" не се закача.


 

 

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

Добитъка

Добитъка

03.07.2020 | 07:06

Едва ли ще е по евтнино да се понижи нивото на ЦГ Пловдив вместо да се бута моста, но пък колко съоръжения и подпочвени води има под гарата и че при всеки по силен дъжд пешеходния подлез се пълни ... представям си кви реки ще се заформят в тоя пробив. Да не говорим че като нищо може да излязат и исторически разкопки ...

Отговори
0 0
ГЮРО

ГЮРО

03.07.2020 | 01:35

И бас държа, че подлезът, проектиран от "самородни самоуци", ще се пълни догоре с вода при всеки "катастрофален" дъжд, т.е. при всеки летен дъжд. Имаме си пример с подлеза при Централна поща, където "забравиха" да предвидят, че се случва отвреме навреме да вали дъжд и водоотвеждането е символично дори за обикновена улица, а не за подлез, в който ще се изсипе всичката вода от наклонените платна от двете страни на подлеза.

Отговори
2 0
ГЮРО

ГЮРО

03.07.2020 | 01:27

Поредната простотия за "усвояване" на пари. Ще бутнат Бетонния мост, защото пречел на влаковете, че бил с 50 санти по-нисък отколкото трябвало. А да изкопаят под него тези 50 санти дали им е дошло до серните мозъци? Просто трасето на влаковете се понижава леко и проблемът отпада. Ама манги няма да има, щото всичко това ще е безкрайно по-лесно и по-евтино. Ама "Шайката" на Антон Тодоров искаше да качва на естакада ЖП линията от Централна гара до гара Филипово, за "смешните" 286 милиона. Ползата? Щели да премахнат 4 прелеза, а... и "малко" джобни пари щели да паднат...

Отговори
2 0
Да, бе, ДА...

Да, бе, ДА...

02.07.2020 | 23:09

...зарзаваДчийка..?

Отговори
1 0
Чопър

Чопър

02.07.2020 | 19:22

Тази държава от години буксува със стратегическите проекти, постоянно обжалване от хора, които нямат никакво отношение към обекта, медийни платени кампании, политически акции и т.н.. Ако искаме България и в частност Пловдив да дръпнат още по-бързо, трябва да се "ограничат" правата на обжалвателите! Не може фризьорка, чистачка или зарзавадчийка да обжалва инфраструктурни обекти с национално значение.

Отговори
4 5

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кого бихте гласували, ако изборите бяха днес?