Следвайте ни

Обрат! И превозвачите искат електронно таксуване в рейса

viber icon

Собствениците на транспортните фирми се заканиха вчера, че ще спрат рейсовете заради намалените субсидии за 2020 г. Здравко Димитров веднага ги покани на среща в общината и тушира напрежението.

 

Превозвачите, които обслужват 29 градски линии, са поканени лично от кмета Здравко Димитров да участват в разговорите с представителите на испанската фирма "Индра" и ще присъстват на планираната утре среща с испанците. Ние също искаме час по-скоро да се въведе електронната система и превозът на пътници да ни се заплаща по Европейския регламент 1370. Това ще подобри качеството на услугата, коментираха шефовете на фирмите Петко Ангелов /"Автобусни превози"/, инж. Веселин Дошков /"Хеброс бус"/ и инж. Димитър Чолаков /"Автотранс 2000"/. 

Както "Марица" писа, екипът на "Индра" пристига на 15 януари в Пловдив по покана на кмета Здравко Димитров с цел да се изяснят всички проблеми около електронната система в градския транспорт, която трябваше да бъде въведена преди 4 години. 

От фирмите се заканиха вчера, че ще спрат рейсовете заради намалените субсидии за 2020 г. Здравко Димитров веднага ги покани на среща в общината и се разбра с протестиращите. В присъствието на зам.-кметовете по финанси и по транспорт  Илия Кирчев и Тодор Чонов превозвачите получиха уверението, че ще бъде направена оптимизация на транспортната схема, след което през март или в началото на април отново ще се преговаря за субсидията.  

Открити сме за диалог, превозвачите са наши партньори, но и от наша страна

 контролът ще бъде завишен,

подчерта градоначалникът.  

През 2019-а от общинския бюджет на транспортните фирми бяха дадени 7 450 000 лева. В средата на година компенсациите бяха завишени с половин милион лева. Това стана именно след намесата на Здравко Димитров, тогава областен управител. Оказа се обаче, че за тази година са предвидени едва 6 950 000 лева, или с половин милион лева по-малко от 2019-а. 

Според Европейския регламент №1370, който трябваше да бъде въведен и в Пловдив с реализирането на Транспортния проект, общината трябва да събира всички приходи от дейността и да се разплаща с превозвачите на изминат километър. Общинската субсидия обаче трябва да се разпределя само сред фирмите, които обслужват губещи линии. Тя трябва да е в такъв размер, че да осигури поне 5% рентабилност от съответните маршрути. Отделно от това от републиканския бюджет идва компенсаторно плащане в размер на около 5 млн. лева годишно за преференциалното пътуване на различни социални групи и служители. 

 В Пловдив методиката не сработва, защото електронното таксуване не е въведено.

Така фирмите продължават да събират приходите от билети и карти, което прави взаимоотношенията с общината напълно объркани. 

Според договорите, сключени в миналия мандат, за един километър пробег с малък автобус общината трябва да плаща 1,78 лева, а с голям - 1,95. Превозвачите твърдят, че са ощетени, тъй като реално получават с 40 стотинки по-малко на километър. В същото време разходите се увеличават, включително с ръста на минималната заплата и осигуровките.

От фирмите са поискали да се увеличат цените на абонаментните карти, но Здравко Димитров остана непреклонен. Цените на билета в градския транспорт, както и на картите, се запазват, увери кметът.

За сравнение във Варна цената на пенсионерската карта в градския транспорт за една линия е 35 лева, а в Пловдив възрастните хора пътуват с карти от 16 лева във всички автобуси, дадоха пример от общината. 

 

 

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари

Публикувай

Коментари (1)

Ааааааа

14.01.2020 | 17:48
0 0

Повечето от наличните автобуси в Пловдив са опасни за правостоящи пътници: те спират и потеглят със силни откати, особено като се карат от водачи с ниска квалификация и занижена отговорност. Факт са многобройните, с различна степен, наранявания на пътници вследствие на такива откати. Ако в такъв автобус пътникът трябва да остане прав за да се чекира, опасността и рискът се увеличават още повече. Разбира се, рискът го носим ние, а не тези, които вземат уж "отговорни" решения. Плащаме си билетчета, които уж били носели застрахователния риск, но това е пълна лъжа. Когато някой се нарани и дори влезе в болница, "застрахователят" не плаща болничното лечение, нито разходите за платен отпуск по болест, които се поемат от НОИ, т. е. от всички нас! И, за сведение на различните НПО - защитници от дискриминация, в тези високо рискови автобуси пътуват предимно жени, пенсионери и ученици. А онези, които вземат „отговорните” решения, не са стъпвали в градския транспорт!

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?