Следвайте ни

Дани Каназирева: Факт е, че с Околовръстното се закъснява много

viber icon

- Г-жо Каназирева, трафикът на околовръстното шосе става все по-жесток и шофь​орите се питат кога ще започне разширението на пътя?

- Тръжната процедура на обществената поръчка за проектиране  приключи още преди месеци и чакаме решение на Агенцията „Пътна инфраструктура” за избор на фирми. Поръчката е разделена на три лота.

- Имате ли информация защо сключването на договори толкова време се бави?

- Факт е, че се закъснява много. Предстои среща с представителите на АПИ по проектите за пътната инфраструктура,  които искаме да бъдат реализирани в Пловдивска област. За мен приоритет №1 е  изграждането на югоизточен обход  от „Скобелева майка” до кръстовището на Асеновградско шосе и  разширението на околовръстното шосе. След като се подпишат договори за околовръстното, започва проектиране и изготвяне на парцеларен план. Процедурата е много тежка. Положителният момент е, че отчуждаването на частни имоти няма да създаде пречки, защото цялото околовръстно шосе, включително и югоизточен обход, са обявени за обект с национално значение. Това означава, че при евентуалното обжалване в съда на заповеди за отчуждаване няма да се спира изпълнението.

- Кога ще започне строителство на пътната връзка от „Скобелева майка” до бившата караулка на Асеновградско шосе?

- Очакваме АПИ да  избере най-добрата оферта за изграждането на този важен път и в максимално кратки срокове той да бъде завършен.  Вече е издадена заповед за процедиране на парцеларния план. Разбрахме се на 20 септември да проведем среща в АПИ, за да започне да се действа  за парцеларния план. Междувременно  се надяваме да бъде избран изпълнител на проекта за пътната връзка. 

- Коя от многото инстанции определя къде в Пловдивска  област  трябва да бъдат ремонтирани пътища от републиканската мрежа?

- Предложения се правят от Областно пътно управление, от областния управител, като и аз съм внасяла искания, а също така и от самата  АПИ. Много пъти кметове също пишат писма с искане за ремонт до АПИ. Решението кой път да бъде финансиран се взима в Агенцията, след съгласуване с правителството и съобразно средствата, с които разполага държавата.

- Наскоро за Подбалканския път се появиха съмнения, че  се наливат пари в ремонт на здрава настилка. Доколко са основателни?

- Предложението за ремонт беше подадено  в АПИ от кмета на община Карлово. Категорично имаше нужда от възстановяване на настилката.

- Защо ремонтите са толкова скъпи - близо 2 млн. лева  асфалт на километър? Кой и как определя цените?

- Стойността на обектите от републиканската пътна мрежа се определя от Агенция „Пътна инфраструктура”. Ние нямаме такива правомощия.

- Какви ремонти предстоят в областта?

- Започна рехабилитацията на републиканския път от Юговското ханче с дължина 31 километра и 400 метра  към Кръстова гора. Всеки момент очакваме издаването на строително разрешение за Белица ​- Загражден. Предстои да бъдат изградени локалните платна от двете страни на пътя Пловдив ​-Асеновград. За мен си остава приоритет околовръстното шосе и довършването на надлеза до Хисаря, за  което очакваме АПИ да обяви обществена поръчка на инженеринг - проектиране и строителство, а до края на септември да приключат отчуждителните  процедури.

Валентина Йеремиева

Валентина Йеремиева

Журналист - екип "Общество"

Валентина Йеремиева е завършила журналистика в Държавния университет в Санкт Петербург. Работи във вестник "Марица" почти от създаването му. Пише предимно по градските теми. Носител на награда "Пловдив".   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (1)

Евгени Минчев -  Педигрипала

Евгени Минчев - Педигрипала

17.09.2020 | 13:39

Тая горката скоро ще я арестуват от модната полиция... Все по-извратени тоалети. Има се за голямата работа, а с тоя ключ и крива човка не става и за бостанско плашило.

Отговори
2 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?