Бързай бавно, плащай здраво: 9 месеца избират проектант за Околовръстното на Пловдив

17 оферти са подадени  за три лота на ключовото трасе, което от години е едно от най-натоварените в страната, което чака своето разширение от 10 години

Девет месеца тръжната комисия в Агенция "Пътна инфраструктура" не може да избере изпълнители, които да изготвят проекти реконструкцията на Околовръстното шосе на Пловдив. Ключовият обект е разделен на 3 лота.  

Обществената поръчка за изработване на технически проект и ПУП - Парцерален план за разширение на трасето с дължина 18,7 км е обявена през октомври 2019 г., а на ​10 декември същата година бяха отворени 17 оферти. От Агенцията обясняват, че до март е била проверена документацията, а техническата част на офертите е разгледана. Но заради извънредното положение насроченото на 18 март заседание за  ценовите предложения се отложило за 15 април.

Оттам насетне няма резултат. На въпрос от "Марица" от АПИ отговарят лаконично, но оптимистично -

процедурата не е завършена, но предстои да бъдат определени изпълнителите.

От агенцията не мотивират с нищо огромното забавяне на търга. 

Целият проект включва участъка от второкласния път Пловдив - Асеновград на територията на гр. Пловдив и отсечката от пътя III-805 в участъка от връзката му с първокласния път Пазарджик - Пловдив в посока п. в. „Царацово“ на АМ „Тракия“. Срокът за изработване на техническия проект е 120 дни за обособена позиция 1, 90 дни - за обособена позиция 2, и 150 дни за третата обособена позиция, като включва само времето за извършване на проектно-проучвателни работи. Когато станат готови проектите, трябва да се пристъпи към отчуждителни процедури. Докато траят отчуждителните процедури, ще стартира избор на строител, уточняват от МРРБ.

Както "Марица" писа, околовръстното трасе включва участък от път ІІ-86 Пловдив - Асеновград, като началото е при отделянето му от път І-8 Пазарджик - Пловдив, а краят е при новоизграждащото се кръгово кръстовище между път ІІ-56 Брезово - Пловдив и път ІІ-86. Отделно от това се проектира и път ІІІ-805 п. в. Царацово - Съединение, който също се отделя от път І-8 Пазарджик - Пловдив в северна посока към АМ „Тракия“. Двата пътя ІІІ-805 и път ІІ-86 оформят западен околовръстен път на  Пловдив.

Идейният проект предвижда изграждане на второ платно,

както и на локални плана от двете страни на трасето, за да има достъп до имотите. В момента не може да се каже, каква ще бъде стойността на новия път, но става дума за около 100 милиона лева.  Финансирането трябва да бъде осигурено от държавата, тъй като пътят е част от републиканската мрежа. 

Над 15 млн. лева ще струва изграждането на югоизточен път, с което ще се затвори външния ринг на Пловдив. И двете трасета се обещават в продължение най-малко на  десет години.

Агенцията роди аферата "Братко и батко"

Агенция, която се грижи за пътната инфраструктура в страната, от години произвежда скандали. В нея под формата на обществени поръчки се разпределят милиарди, а шефският пост в АПИ е едно от най-ветровитите места в държавната администрация, на което в последното десетилетие се изредиха половин дузина специалисти. Нито един от тях обаче не успя да сложи край на модела "бързай бавно и плащай здраво", лепнат на агенцията заради мъчителното провеждане на процедурите по избор на изпълнители и солените цени на пътните ремонти. 

АПИ роди и едно от най-шумните афери "Братко и батко", станала нарицателно за корупционните практики у нас. Скандалът гръмна заради поръчките, които фирма "Биндер" на Емил Георгиев получаваше от агенцията, ръководена по онова време от брат му Веселин Георгиев. След разкритията за роднинските връзки временно бяха спрени европейските фондове у нас. 

Последните шумни скандали с АПИ бяха заради проблемите около въвеждането на ТОЛ-системата. 

 

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?