Ад в трафика, ако пробивът под гарата изпревари Бетонния мост
- 07:30, 27.07.2021
- 11:31, 27.07.2021
- 4601
- 5
Пловдив изостава 15 години с изграждането на уличната мрежа, местната управа само кърпи дупки и налива асфалт в старите трасета, вместо да изгради основните тангенти, коментират специалистите
Истински хаос ще настъпи в движението по пловдивските улици, ако пробивът под гарата стартира преди реконструкцията на Бетонния мост, ако той бъде премахнат. В това са категорични експерти по транспортно строителство, участвали в разработването на Общия устройствен план (ОУП) на Пловдив.
Притеснението им е свързано с изявление в началото на юли, че първо ще се прави пробивът под гарата, а чак след неговото приключване ще се възстанови мостът във вариант желязна или железобетонна конструкция. Изявлението бе направено по време на посещение под тепетата на директора на НКЖИ Красимир Папукчийски и транспортния министър от служебното правителство Георги Тодоров.
Пробивът може да създаде критични ситуации, например с високите подпочвени води
Възможно е строителите да се натъкнат на неща, които не са предвидили, предупреждават инженерите. Според тях не е ясно накъде ще се преориентират транспортните потоци, докато се прави пробивът, а създадената организация може да обърка движението и да се стигне до блокиране на целия град. Затова, докато се изгражда подлезът, мостът не бива да спира функционирането си.
Идеята да се направи кръгово движение над бул. „Христо Ботев“, като се използва мостът, също не среща подкрепа в професионалните среди. По думите на експерти, на Бетоновия мост няма място за подобно съоръжение. Това би затруднило маневрирането на автобусите, които се движат по моста, тъй като радиусите, колкото и да са занижени по норматив, са от порядъка на 15 метра.
Двата варианта за възстановяване на конструкцията - желязо или железобетон, лансирани от шефа на НКЖИ, се приемат добре в гилдията, но там не отхвърлят и възможността мостът да се запази, тъй като е в добро състояние. Единственото, което пречи на железниците, е, че няма достатъчна височина, за да могат под него да преминават влакове с над 100 км/ч.
Инженери са изследвали вариант, при който
съоръжението не се събаря и въпреки това се постига необходимата „светла“ височина.
„Каквото и да се реши по отношение на конструкцията му, важно е мостът да се запази, тъй като свързва северната и южната част на града. Пробивът не може да го замени в тази му функция, тъй като минава от бул. „Васил Априлов“ направо на юг и ако няма връзки с Южната тангента, до голяма степен се обезсмисля. Бетоновият мост подхожда от бул. „Христо Ботев“ - поема натоварването от „Тракия“, от източните части, и ги превежда на юг. По него се получава натоварване поне за четвъртокласна улица. Не може всички тези транспортни потоци да се преведат по подлеза, защото направлението е друго. Това са различни кореспонденции и не трябва да се бъркат“, твърдят инженери по транспортно планиране.
По думите им, Пловдив изостава 15 години с изграждането на уличната мрежа, защото само кърпи дупки или се налива асфалт в старите трасета. А най-важно е да се изградят тангентите, които са ключови за града.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни