Ад в трафика, ако пробивът под гарата изпревари Бетонния мост

Пловдив изостава 15 години с изграждането на уличната мрежа, местната управа само кърпи дупки и налива асфалт в старите трасета, вместо да изгради основните тангенти, коментират специалистите  

 

Истински хаос ще настъпи в движението по пловдивските улици, ако пробивът под гарата стартира преди реконструкцията на Бетонния мост, ако той бъде премахнат. В това са категорични експерти по транспортно строителство, участвали в разработването на Общия устройствен план (ОУП) на Пловдив.

Притеснението им е свързано с изявление в началото на юли, че първо ще се прави пробивът под гарата, а чак след неговото приключване ще се възстанови мостът във вариант желязна или железобетонна конструкция.  Изявлението бе направено по време на посещение под тепетата на директора на НКЖИ Красимир Папукчийски и транспортния министър от служебното правителство Георги Тодоров.

Пробивът може да създаде критични ситуации, например с високите подпочвени води

Възможно е строителите да се натъкнат на неща, които не са предвидили, предупреждават инженерите. Според тях не е ясно накъде ще се преориентират транспортните потоци, докато се прави пробивът, а създадената организация може да обърка движението и да се стигне до блокиране на целия град. Затова, докато се изгражда подлезът, мостът не бива да спира функционирането си.

Идеята да се направи кръгово движение над бул. „Христо Ботев“, като се използва мостът, също не среща подкрепа в професионалните среди. По думите на експерти, на Бетоновия мост няма място за подобно съоръжение. Това би затруднило маневрирането на автобусите, които се движат по моста, тъй като радиусите, колкото и да са занижени по норматив, са от порядъка на 15 метра.

Двата варианта за възстановяване на конструкцията - желязо или железобетон, лансирани от шефа на НКЖИ, се приемат добре в гилдията, но там не отхвърлят и възможността мостът да се запази, тъй като е в добро състояние. Единственото, което пречи на железниците, е, че няма достатъчна височина, за да могат под него да преминават влакове с над 100 км/ч.

Инженери са изследвали вариант, при който

съоръжението не се събаря и въпреки това се постига необходимата „светла“ височина.

„Каквото и да се реши по отношение на конструкцията му, важно е мостът да се запази, тъй като свързва северната и южната част на града. Пробивът не може да го замени в тази му функция, тъй като минава от бул. „Васил Априлов“ направо на юг и ако няма връзки с Южната тангента, до голяма степен се обезсмисля. Бетоновият мост подхожда от бул. „Христо Ботев“ - поема натоварването от „Тракия“, от източните части, и ги превежда на юг. По него се получава натоварване поне за четвъртокласна улица. Не може всички тези транспортни потоци да се преведат по подлеза, защото направлението е друго. Това са различни кореспонденции и не трябва да се бъркат“, твърдят  инженери по транспортно планиране.

По думите им, Пловдив изостава 15 години с изграждането на уличната мрежа, защото само кърпи дупки или се налива асфалт в старите трасета. А най-важно е да се изградят тангентите, които са ключови за града. 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
реформи

реформи

27.07.2021 | 09:02

Хаосът в движението на града е от 90-те години. Улици се стесняваха и изкривяваха за да се даде на "бизнесмени" да строят. За най-малкия ремонт се затварят цели възлови булеварди. Гражданите на града са последното нещо, с което общинските управи се съобразяват. По-важни са милионите, които безсмислено се прахосват и "усвояват". Теглят се кредити, които ще плащат следващите управи (увеличавайки данъците, защото икономиката на града от години е в застой) Сега, за пореден път, за да бъдат усвоени едни 220 милиона по програма за развитие и рехабилитация на железниците, пловдивчани години наред ще се чудят как да преминат от едната част на града в другата! За кого работи всъщност Общината? За какво съществува?

Отговори
11 1
намръщенЪ

намръщенЪ

27.07.2021 | 10:47

не е само това. В любимата на някои празни глави червена епоха за един лек автомобил се чакаше с години, сега има семейства с по два такива. Същевременно, много приземни гаражи се превърнаха в магазинчета, бръснарнички, ателиенца и т.н., а колите са отвън. Претовари се с подвижна тенекия, в която обикновено пътува по един човек. Изживяваме това, което Зап.Европа изживявала(щото не съм го виждал, а само чувал от разкази на хора, за жалост, вече не сред живите) през 60-80-те години на миналия век.

Отговори
1 3
реформи

реформи

27.07.2021 | 09:02

Хаосът в движението на града е от 90-те години. Улици се стесняваха и изкривяваха за да се даде на "бизнесмени" да строят. За най-малкия ремонт се затварят цели възлови булеварди. Гражданите на града са последното нещо, с което общинските управи се съобразяват. По-важни са милионите, които безсмислено се прахосват и "усвояват". Теглят се кредити, които ще плащат следващите управи (увеличавайки данъците, защото икономиката на града от години е в застой) Сега, за пореден път, за да бъдат усвоени едни 220 милиона по програма за развитие и рехабилитация на железниците, пловдивчани години наред ще се чудят как да преминат от едната част на града в другата! За кого работи всъщност Общината? За какво съществува?

Отговори
8 1
Лека корекция

Лека корекция

27.07.2021 | 08:25

Пловдив изоставаше с 15 години до ерата ГЕРБ(Иван Тотев Мамения). Сега изоставането е поне 30 години, плюс многомилионни дългове.

Отговори
16 3
намръщенЪ

намръщенЪ

27.07.2021 | 10:52

От кого изоставаше Пловдив с 15 години? Когато се сочи предимство или изоставане СЕ ПОСОЧВА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ - да, спрямо София и Бургас със сигурност, но ред други градове цъкат с език за Пловдив. И тук не става дума за такива като Видин, дето и втория международен мост не ги спаси. Дайте вашите бази сравнения, за да видим къде е българският рай и дали наистина Пловдив е последна дупка на кавала. ВАШЕТО МНЕНИЕ СИ Е ЧИСТА ПРОБА СЛАВЧОВИЗЪМ - едно бездарно време с подменени управници и коалиция с БСП

Отговори
0 4

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?