ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

Шестата изложба от кампанията „Пловдив през годините“ на ИК „Марица“ вече е факт. На 20 пана, подредени на площад „Централен“ до входа на Цар-Симеоновата градина, експозицията „Знаковите марки на Пловдив“ показва историята и настоящето на най-успешните брандове, създадени под тепетата.   

Изложбата бе открита на знаковата дата 1 ноември, когато България чества Деня на будителите. С нея организаторите отбелязват и своя юбилей - 140 години от излизането на първия брой на вестник „Марица“. Експозицията е дело на екипа на ИК „Марица“, историка Владимир Балчев и партньорите от Община Пловдив.

Чрез уникалните фотографии, подредени на  паната, пловдивчани и гостите на града ще се докоснат до историята и духа на марки-икони, дали началото на икономическия възход на целия регион и на България. Богатият снимков материал представя развитието на знаковите индустриални предприятия, културни институции, училища и университети  от създаването им до днес.

Откриването на изложбата започна със среща на  инициаторите и партньорите с  представителите на медиите, общината, общественици и граждани. На екрана в Търговски център „Екселсиор” гостите за пръв път видяха паната от експозицията.

Кампанията „Пловдив през годините“ е важна част от усилията на медията, която ежедневно пише историята на града и региона, опитвайки да съхранява традициите.

Подготовката на събитието тази година носеше по-специален заряд за целия екип, защото вестник "Марица" отбелязва 140 години от излизането на първия си брой. Това го превръща и в най-старата жива марка в града, каза в началото на срещата Русана Пашова, директор на „Хермес Медиа”.

Тя посрещна гостите с думите:

„Емблематичните марки са онези икони, които събират в себе си устрема и духа на предприемчивите ни съграждани, съградили градската икономиката преди повече от век. Марките носят спомена за това къде тези велики пловдивчани са насочвали своя огромен потенциал, за да превърнат Пловдив в един модерен град, движеща сила на българското икономическо чудо от края на 19. век. Тези хора и създадените от тях марки са дали основата на икономическото развитие на града, което продължава и до днес“.  

За нас е чест да организираме подобна изложба, а освен това ни се пада по право и отговорност, каза пред гостите Руси Чернев, главен редактор на вестник „Марица”.

След него историкът Владимир Балчев, автор на паната, напомни, че в основата на градския възход са били първите училища, образовали и просветили онези, които после освободиха България и я построиха наново. А по-късно сами се заеха да градят училища.    

От името на Общината г-жа Нина Димовска, директор на дирекция „Култура и културно наследство”, приветства организаторите и им пожела успех в поредната инициатива от кампанията „Пловдив през годините“.

В срещата участваха журналисти, общественици, граждани и представители на бизнеса. Сред тях бяха и партньорите на кампанията в лицето на Румен Цонев, изпълнителен директор на „КЦМ 2000" АД, Борис Калибацев, изпълнителен директор на „Филикон 97” АД, Виделина Гандева, изпълнителен директор на „Орфей Клуб Уелнес”, както и представители на Аграрния университет и Сосиете Експресбанк.

До успешните бизнес брандове съществено място в изложбата е отредено на най-значимите образователни, културни  и обществени институции, които през годините са създали цели поколения успели пловдивчани. Сред тях са Хуманитарната гимназия, Националната търговска гимназия, Езиковите гимназии в града, Аграрният университет, Драматичният театър, Народната библиотека „Иван Вазов“.  

Специално пано е посветено на спортните символи на Пловдив, като акцентът е поставен върху най-старите футболни клубове.    

Изложбата може да бъде разгледана до края на ноември.

Инициативата „Емблематичните марки на Пловдив“ е дело на Издателска къща „Марица“ съвместно с историка Владимир Балчев, Държавен архив-Пловдив и Община Пловдив. Реализирана е с подкрепата на „Каменица“, „Филикон“, КЦМ, „Монди Стамболийски“, Аграрен университет, „Сосиете Експресбанк”, „Орфей Клуб Уелнес“, „ИСА 2000“ и Търговската гимназия.

 

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?