Започва отчуждаване на имоти за удвояването на бул. "Ал. Стамболийски"
- 08:00, 21.10.2020
- 09:49, 21.10.2020
- 7543
- 2
Според ОУП трасето, под което минава Южният обходен колектор, трябва да стане с две платна по 2 ленти и разделителна ивица по средата. Търсят се пари за реализирането на проекта
Частните имоти от южната страна на бул. „Александър Стамболийски” ще се отчуждават за разширението на пътя, а процедурите вече започнаха. Това съобщи вчера зам.-кметът по общинска собственост арх. Невена Балчева при представянето на проекта за новия Общ устройствен план на Пловдив.
Булевардът е изключително тесен, с ширина седем метра, и това е крайно недостатъчен, защото трафикът, включително и на товарни превозни средства, става все по-интензивен. В Общия устройствен план от 2007 г. бул. „Александър Стамболийски” е предвиден за удвояване - две платна с по две ленти и разделителна ивица по средата. Това означава, че разширението ще засегне на ширина 10 метра от ЖР „Южен” и индустриалната зона в източната част на пътя. Удвояване е заложено и в изменението на ОУП. Основната транспортна инфраструктура с тангентите за скоростно преминаване на трафика е включена в плана на Пловдив още от 1968 г., отбеляза зам.-кметът. Нито един управленски екип през годините обаче не направи нищо по въпроса.
Удвояването на бул. „Александър Стамболийски”
ще осигури директната и бърза връзка между район „Западен” и „Тракия”,
без да се минава по бул. „Христо Ботев”, а и би могла да замени Южната тангента, която по план минава през Коматевски възел и покрай стадион „Спартак” се влива в надлез „Родопи” и Кукленско шосе.
Според действащия и новия ОУП бул. „Александър Стамболийски” е пътната връзка в западния край с бъдещия транспортен подлез „Модър - Царевец” и в източния с бул. „Цар Симеон” под гара Разпределителна в Тракия.
Общината няма време да се бави с отчуждителните процедури на бул. „Александър Стамболийски”, въпреки че те са тежки, а често са свързани с обжалване на оценките.
Очаква се, че до края на тази година ВиК ЕООД ще избере изпълнител
на проект за 90 млн. лева, който предвижда изграждане на Южен обходен колектор и смяна на старата водопроводна мрежа. Тръбите ще се прокарват по целия бул. „Александър Стамболийски”, но в проекта на ВиК не е включено разширението на пътното платно, нито за това е осигурено финансиране. Предполага се, че догодина изпълнителят ще бъде готов с техническата документация и най-късно в началото на 2022 г. ще започне изкопните работи за подземните съоръжения. Единственият ангажимент на ВиК ЕООД е да възстанови пътната настилка.
Ако общината не подготви терена и средства за разширяване на пътното платно, булевардът ще остане в сегашния габарит, въпреки че край него се вдигат дузина големи жилищни кооперации, а градът продължава да се достроява на юг.
Пред всички сгради е запазено отстояние до тротоара,
което подлежи на отчуждаване. До този момент са разрешавани обекти само с временен статут. Частните имоти на бул. "Александър Стамболийски" са десетки, но до този момент нито една оценка не е одобрявана в Общинския съвет, което е задължително за да влезе в сила.
Живеещите в квартала се притесняват, че скоро ще бъдат тотално затиснати в менгеме, защото на така наречения булевард колите едва се разминават, а по тесните кръстовища вече се образуват тапи като в центъра.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни