Зам.-кметът Пламен Райчев: Очаквам да приключим с ВиК ремонтите в "Кършияка" до края на май

COVID-19, неточен подземен кадастър и лошото време са причините за забавяне, но сроковете по проекта се спазват

- Г-н Райчев, ул. „Полк. Дрангов“ беше светкавично асфалтирана след протеста на жителите на квартала срещу забавения ремонт по проекта за воден цикъл.  Гражданите питат дали трябва също да бъдат протестъри, за да бъдат най-после завършени и техните улици?

- Строителите работят и в двата квартала  в район „Северен“  и спазват сроковете,  макар и със забавени темпове заради COVID епидемията и лошото време. Няма как в дъждовно време  да се полагат тръби, да се заварява и да се асфалтира. При ниските температури  не може да се заварява чугунът, на пластмасовите тръби също не се правят заварки.

Преди празниците бяхме  решили да позабавим работата, за да не пречи тежката техника на жителите на квартала и да не се скъса водопровод, заради което да останат без вода.  

За квартал  „Захарна фабрика“ завчера проведохме оперативка с представителите на фирмата изпълнител „Европейски пътища“, на които казах моите претенции по отношение на  работата.

Строителите поеха ангажимент в началото на февруари   

всички улици в квартала, където са прокарани новите канализационни водопроводни тръби, да бъдат асфалтирани.

В кв. „Захарна фабрика“ около 80-90% от по-тежките строително-монтажни работи - колектори и ВиК тръби  -  са завършени, освен един чугунен напорен водопровод, който не сме започнали, защото се заварява при по-високи температури. Остава предимно  работа по пътното легло и настилките. 

- Защо се разкопават едновременно няколко улици, които  остават  в този вид по няколко месеца, както например доскоро  беше на ул. „Полк. Дрангов“?

- И в двата квартала се работи на по няколко улици с цел по-бързо да завършим проекта. Това обаче са жилищни квартали  и няма как да спрем  навсякъде движението. Още със старта на проекта предупредихме, че ще причиним сериозен дискомфорт на гражданите, макар че аз напълно  разбирам тяхното недоволство,  но проектът е тежък за изпълнение. Надявам се да го приключим до края на  май, като останат само някои довършителни работи. По договор всички улици по проекта трябва да бъдат завършени през юни.

Тогава всички ще  се радваме  на новата подземна инфраструктура и хубави пътни  настилки.  Ние също искаме  работата да се свърши по-бързо, но строителите  посочват свои причини, които няма как да не зачитаме -

неточния подземен кадастър, пандемията,

над 50% болни от наличния състав,  включително  машинисти, шофьори на камиони и на асфалтови машини, дъждове и ниски температури. Това допълнително забавя целия процес.

- Хората се оплакват, че са принудени по два-три  дни да стоят без вода. Каква е причината?

- Не съм чул водата да спира за 3 дни, но  има случаи, когато  се прекъсва  за ден и половина. Технологията на работата е такава, че когато се правят временни водопроводи, за да ползваме допълнително захранване на сградите, на някои места налягането в старата система се повишава и се пукат тръби. Ние поддържаме постоянен и тесен контакт с  ВиК с цел авариите да се отстраняват по-бързо. Въпреки всичко се създава напрежение. Съжалявам, че хората остават без вода,  но това е част от целия процес.

- Ремонтът на ул. „Карловска“, където работи фирма „Пътинженеринг“, също продължава вече повече от половин година.  Трябва ли квартални улици да се правят по една година?

- Чакаме добро време, за да продължим. За довършване остава малък участък. Едновременно ще бъдат асфалтирани и улиците „Братаница“ и „Баткун“. В този район

в един от изкопите разкрихме старинна стена от турския период

и трябваше да изчакаме специалисти от Археологическия музей. Това забави ремонта с две-три седмици, но в крайна сметка получихме разрешение да продължим работата.  

- Няколко пъти  правим репортажи  и виждаме по  двама-трима работници на една улица.  Кадри ли нямат?

- Те са разпръснати из  двата квартала, защото обектът е голям. Умишлено сме направили така, защото, ако  се работи едновременно на всички улици, ще блокираме живота ​- хората няма как да се придвижват. Хубаво е и гражданите да проявят малко търпение. Вече  сме почти  пред финал. Знам, че има проблеми, решаваме ги в движение и постоянно ходим по обектите за по-добра координация на работата.  

- Проектът  за Водния цикъл е подготвен  преди няколко години. Налага ли се да правите в движение корекции?

- Има случаи, когато трябва да променяме частично проекта. Обикновено това се случва заради неточния кадастър, примерно,  трябва да заобикаляме други подземни комуникации  като топлопроводи,  които не са нанесени  в кадастъра и трудно бихме могли да ги преместим. Всеки ден  се извършва контрол на обектите, включително от служители, които са ангажирани с проекта, и неговия ръководител инж. Иво Сираков -  изключително добър и съвестен специалист. Аз също почти всеки ден минавам, за да видя как върви работата.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
съселянин от Лъки

съселянин от Лъки

18.01.2021 | 10:09

управниците, които разполагат с парите на Пловдивчани и ги дават на фирми срещу комисионни да творят такива простотии

Отговори
1 0

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?