Следвайте ни

Посадиха 160 дървета в магазин

Уникалната сграда е в центъра на Виена

viber icon

По-малко вредни емисии, по-малко изразходване на ресурси, по-мащабно използване на възобновяеми и природни източници, по-чист въздух вътре и навън. Идеята е устойчивото строителство да осигури здравословен и безопасен живот на хората в сградите. 

Днес се строят цели градове, които спазват тези златни принципи. Ето и няколко примера от световната практика.  

 

В сърцето на австрийската столица започна изграждането на най-новия магазин от мебелната верига ИКЕА, пише Stroiinfo. Това, което го отличава от всички останали, е иновативният дизайнерски подход при проектирането.

“АВТОМОБИЛИТЕ НЕ СА ЖЕЛАНИ, НИТО НЕОБХОДИМИ ТУК”

С тези дръзки думи представят проекта си за световната мебелна верига създателите му от Querkraft Architekten студио. Понеже в основата на концепцията им е заложена идеята за минимален негативен отпечатък върху околната среда. В разработката са интегрирани редица технологии и принципи, които са основополагащи за пасивните сгради.

Ситуацията, в която се намира обектът, е много динамична - Mariahilfer Strasse. Това е главната търговска улица на Виена, както и една от най-посещаваните туристически зони на града. Сградата ще има директна връзка с железопътна гара и метростанция.

Замислен да бъде един от най-устойчивите зелени публични сгради в страната, проектът предлага нов прочит на идеята за въвличане на уличното пространство с една сграда и обратното. Целият комплекс е обърнат към хората, които се придвижват с алтернативен на автомобилите транспорт - пеша, с велосипеди, с градски транспорт.

Вътре и вън са преплетени чрез смелия дизайн, предлагащ много отворени към екстериора вътрешни пространства, както и изцяло озеленена и достъпна за всички покривна тераса. В седеметажната сграда ще има над 160 дървета, които предлагат алтернатива на типичния западен затворен модел на търговските обекти.

ДИЗАЙН, ОБЪРНАТ КЪМ ХОРАТА

Пространството е организирано в отворен план и наситено с редица дейности и усещания, които да предложи на посетителите си. Възможността за съпреживяване на пространството е ключова за успеха на този проект, коментират проектантите. Обособените отвори към външния свят създават свой собствен микроклимат и обстановка, която стимулира общуването. 

Екипът се надява магазинът да се превърне в място за срещи на общността на целия квартал. Според тях решението на обемно-пространствената структура може да се определи като решетъчна структура. Именно поради това от компанията го асоциират с един от емблематичните си продукти - етажерката за книги. Сградата е разработена като свободно конфигурируема структура с максимална гъвкавост. Остъклените кутии на всеки етаж могат да бъдат модифицирани и така да разширяват пространството. Фасадата на магазина представлява смесица от тераси, открити пространства и разширени помещения, които да осигуряват светлина, прозрачност и гъвкавост.

Изграждането на търговския обект е започнало в първите работни дни на годината, като е планирано да завърши през 2021 г.

Даниела Арнаудова

Даниела Арнаудова

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Даниела Арнаудова е завършила Българска филология в ПУ „П. Хилендарски”. От 2002 г. работи в приложение „Имоти – строителство и архитектура” на вестник „Марица”.   Още

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще помогне ли извънредното положение у нас срещу коронавируса?