В родния топ 3: Енергетиката е номер 1 по обороти с 13 млрд. годишно

40 000 компании с над 600 000 служители влязоха в картата на българската индустрия

В родния топ 3 следват хранително-вкусовата промишленост и автомобилната.  IT секторът и аутсорсингът все още са далеч от нивата на основните индустрии.

За първи път България има карта на индустрията. 40 000 компании с над 600 000 служители и общ оборот от над 36,8 милиарда евро са част от икономическия мапинг на българската индустрия, направен по идея на Министерството на икономиката в партньорството с Изпълнителната агенция за малките и средните предприятия (ИАНМСП) и Българската работодателска асоциация Иновативни технологии (БРАИТ).

Проектът BG Industry Map обединява в сайт информация за 14-те водещи индустрии в страната. Данните са интерактивни, свързани са с търговския регистър и непрекъснато се актуализират.

Всяка индустрия е представена с два вида карти - за брой заети лица и за оборот, като идеята за проекта възниква в хода на работата между ИАНМСП и Аутомотив Клъстер България. На сайта https://bgindustrymap.com/bg има информация за фирмите в съответния сектор и къде в България са позиционирани те. Сайтът позволява да се избира между представяне по брой заети лица или оборот, търсене по име на фирмата във всички или конкретно избран сектор, като предоставя информация за ЕИК, брой служители, приходи и нетен резултат на всяка една фирма.

Картите обхващат следните индустрии: автомобилна, IT, аутсорсинг, енергийна, машинна, мехатроника, хранително-вкусова, козметична, текстилна, водна и морска, мебелна, биотехнологии, възобновяеми енергийни източници и образование. 

Енергийната индустрия е № 1 по оборот у нас. Тя генерира над 13 милиарда евро. На второ място е хранително-вкусовата, в която работят над 100 000 души. Тя дава 5,6 млрд. евро. 270 компании развиват дейност в автомобилната индустрия. Те имат оборот от 4,3 милиарда евро, в тях са заети 67 735 души, стана ясно при представяне на проекта.

Новоразработените карти на индустрията са базирани на разработваната и усъвършенствана в продължение на осем години карта, която Аутомотив Клъстер България прави за компаниите от автомобилния сектор. Мапингът на индустрията доразвива тази идея, а дигиталните карти използват за основа най-популярната картографска платформа (Google Maps) и дават изключителна точност на адресите, базирана на информацията на Министерството на икономиката и сравнена с Търговския регистър.

Платформата, разработена от БРАИТ за ИАНМСП позволява обновяване на картите с най-актуална информация, така че те да служат на потенциални инвеститори или за икономически справки и занапред. Целта е те да не бъдат моментна снимка на индустрията, а са статистически инструмент.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?