Следвайте ни

Привличаме туристи с родни гозби, мед и вино

Трябва да станат част от националната ни визитка, твърди земеделският зам.-министър Георги Събев

viber icon

Кулинарно-виненият туризъм има огромен потенциал и трябва да бъде включен в стратегиите и дейностите на сектор „Туризъм“. Това каза заместник-министърът на земеделието, храните и горите Георги Събев по време на заседание на Националния съвет по туризъм.

Според него в България липсва остойностяване на потенциала, който има в този вид туризъм. „Всички знаем колко е вкусна българската кухня, колко са добри и качествени българските вина. Но моето впечатление е, че те към момента не присъстват, не са част от националната ни визитка както за чуждестранните туристи, така и за българския турист“, категоричен бе Събев.

Заместник-министърът обясни, че българите, както и всички останали жители на света, стават все по-съпричастни със съдбата на малките производители. Интересуват се от регионалните продукти.

Всички български региони имат кулинарни традиции и произвеждат качествени вина

Според него в стратегиите и в концепциите тези продукти не са така добре застъпени.

Събев подчерта възможностите на европейските схеми за качество. С тях  могат да бъдат защитени както хранителни продукти и селскостопански продукти, така и напитки, вина и други. България е направила крачка в тази насока, но още има какво да се желае.

„Имам наблюдения, че в дестинация Южно Черноморие липсва включването на странджански манов мед. Той е на най-високо ниво на защита по европейските схеми за защитено наименование за произход. Мановият мед е уникален продукт, за който има търсене на световния пазар“, добави още заместник-министърът. Той е на мнение, че българските вина със защитено наименование за произход и защитено географско указание също отсъстват.

Събев съобщи, че тази седмица е инициирал работна група с експерти в Министерство на земеделието, храните и горите за изготвяне на стратегия за регионални продукти.  Той отправи призив към Организациите за управление на туристическите райони, да вземат активно участие в

бъдещи консултации за събиране на информация за български местни продукти.

„Някои от тях може би са позабравени, но имат голям потенциал да привличат както чуждестранни, така и български туристи“, отбеляза още Събев.

Сред основните теми, поставени на заседанието, бяха развитието на туризма в условията на COVID-19, мерките за подкрепа на бизнеса и капацитетът на България като туристическа дестинация. Важен акцент беше и стимулирането на вътрешния туризъм чрез развитието на туристическите райони.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?