Притискат Зукърбърг да ограничи омразата във Facebook

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг проведе виртуална среща с най-големите си рекламни партньори. Марките и агенциите, рекламиращи с социалната мрежа критикуват Зукърбърг, че не прави достатъчно, за да ограничи омразните речи, изявления и обръщения в сайта. Те настояват това да се промени.

Големи компании като „Кока-Кола“, „Pfizer“ и „Unilever“ обявиха, че замразяват рекламите си във Facebook, което ще се отрази и по джоба на създателя му. Много от клиентите на рекламните компании също се присъединяват към идеята за редуциране на изказа в мрежата. Сред тях са звезди от шоу бизнеса, политици, супермодели, дори принц Хари и съпругата му Меган. 

Затова екипът на социалната мрежа се съгласи на одит от Съвета за рейтинг на медиите относно подхода му към речи, популяризиращи омраза и агресия.

Щом други компании като YouTube, Reddit и Twitch могат да ограничат коментари и статуси, промотиращи расизъм и насилие, значи всички могат“, заяви Джонатан Грийнблат, изпълнителен директор на Лигата за борба с клеветата. 

Компанията от Силиконовата долина никога не се е сблъсквала с толкова мащабна публична реакция от страна на своите рекламодатели, които носят повече от 98 % от годишните приходи на Facebook от 70,7 милиарда долара.

Facebook заяви, че е инвестирал милиарди долари в технологии и служители, за да сортират съдържанието и че е блокирал 250 организации, агитирали за превъзходството на бялата раса. Екипът също е инвестирал в изкуствен интелект, който засича и премахва пропаганди в 90% от случаите, още преди някой потребител да ги докладва на администраторите. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
1 коментар
mrusni evrri

mrusni evrri

02.07.2020 | 13:35

Tova E Censorbook skapani podlogi na negri I evrri

Отговори
0 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?