Коронакризата удари и компанията Swatch

Швейцарският производител на часовници Swatch е намалил броя на служителите си в света с 6,5% през първото полугодие и е затворил завинаги 260 от магазините си, като отчете първата шестмесечна загуба в историята си на фона на пандемията от COVID-19, предават ДПА и БТА.

Корпорацията, която е сред най-големите играчи в часовникарския сектор, обяви нетна загуба от 308 млн. швейцарски франка ($327 млн.) спрямо печалбата от 415 млн. швейцарски франка през месеците от януари до юни на миналата година.

Продажбите на марките от групата, включващи Omega, Longines и Tissot, са се сринали с 43,4% до 2,2 млрд. франка.

Карантинните мерки, които страните по света наложиха срещу разпространението на коронавируса, през първата половина на годината, са довели до временно затварне на до 80% от магазините на компанията.

Затварянето, както и намаленото производство в Швейцария, са довели до оперативна загуба от 327 млн. франка.

Въпреки това Swatch отбелязва, че за цялата година ще постигне оперативна печалба.

През първото полугодие обаче 260 магазина бяха затворени завинаги, а около 2300 служители - съкратени.

На ключовия китайски пазар през май и юни продажбите са се увеличили с двуцифрени стойности, отчетено на годишна основа.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?