44
Следвайте ни

Светът ще върти е-байкове, произведени в България

Сигурността е залегнала като основна ценност в корпоративната култура на „Макском“

viber icon

Нов завод за електрически велосипеди ще се изгражда в индустриална зона „Марица“ край Пловдив. Инвеститори са пловдивският производител на велосипеди „Макском“ и австрийската компания Pierer Group - собственик на световноизвестната марка мотоциклети КТМ, която успешно навлезе и в бизнеса с електрически байкове. Договорът за съвместна дейност бе подписан между собственика на „Макском“ Максим Митков и Щефан Пиерер - съдружник и главен изпълнителен директор в  Pierer Mobility.

Джойнтвенчър компанията ще се регистрира в България под името „Pierer & Maxcom Mobility“.

Инвестицията в новия завод ще е над 60 милиона лева, разпределени поравно между съдружниците. Той ще се простира на площ от 131 дка, с разгъната застроена площ около 50 хиляди кв. метра. В него ще се осигурят нови 1000 работни места за Пловдив и региона. Там ще се произвеждат утвърдените брандове в портфолиото на Pierer Group - Husqvarna, GAS GAS и Raymon. Цялата продукция ще е за експорт. По план заводът трябва да е готов през втората половина на 2023 г., а производството да стартира през 2024 г. 

„Нашата цел е да постигнем над 300 хиляди електрически байка на година, както и да разширим производството с други двуколесни превозни средства. За 10 години съвместното ни дружество ще произведе над 3 млн. електрически байка и ще експортираме за над 5 млрд. евро велосипеди за света“, каза Максим Митков след подписването на договора. Преди това официалната делегация от Министерството на икономиката и бизнеса разгледа производствената база на „Макском“. 

Ето кои принципи следва пловдивската фирма „Макском”, за да се превърне в лидер на пазара на велосипеди:

Ценности и корпоративна култура

За да бъдем сред най-добрите работодатели и да създадем една мотивираща корпоративна култура, използваме комплекс от действия.

На първо място, винаги поставяме фокус и върху нашия бизнес, и върху потребностите и очакванията на нашите служители. Имаме програма за платени ежегодни обучения на нашите служители, с цел развиване на техните компетенции.

За да отговорим на очакванията на служителите ни, в голяма степен се водим от добре познатата на всички Пирамида на Ейбрахам Маслоу. Там на второ място след чисто физиологичните нужди е необходимостта от сигурност. Именно затова сигурността е залегнала като ценност в нашата корпоративна култура.

От гледна точка на нашите служители, а и не само, един от основните показатели за сигурност е редовното изплащане на възнаграждението. Тук определено се гордеем, защото за цялата ни над 24 години история нито веднъж не сме забавили дори и с един ден изплащането на възнагражденията на нашите служители.

На второ място, сме разработили прозрачна и честна система за изчисляване на месечните възнаграждения за всеки служител. Системата ни е ориентирана така, че да повишава удовлетвореността на служителите ни и да стимулира все по-доброто им представяне.

На следващо място в корпоративната ни култура е залегнала идеята за принадлежността към дадена общност. За да създадем усещането за такава принадлежност, организираме множество събития, празнуване на фирмени събития, празнуване на новогодишни празници, тиймбилдинг уикенди и много други в тази посока.

На част от организираните събития отличаваме с различни призове в различни категории всички наши колеги, които са допринесли добавена стойност и в корпоративната ни култура, и в реализираните от нас бизнес резултати.

Част от нашата бизнес стратегия е и наемането на точните за нашия екип и цели служители. За тази цел, освен вътрешния ни екип, използваме и услугите на реномирана външна HR агенция, която ни помага в този процес. Не на последно място, даваме възможност за кариерно развитие на колегите, които има такъв потенциал и амбиции. Това заедно с програмата за обучения на нашите служители обезпечава още една тяхна необходимост, а именно - стремежа към себереализиране и себеразвитие. Всичко маркирано дотук, в комплекс, дава като резултат факта, че голям процент от колегите в нашия екип са със стаж в "Макском" над 10-15 години, а много от тях и над 20 години, което говори ясно само за себе си.

Креативност и иновации

Основно предизвикателство пред нашия бранш е липсата на подготвени готови кадри, които да идват от съответните учебни заведения. В тази връзка инвестираме в развитието на собствен обучителен център, партнирайки си с някои средни специализирани училища в града. Имаме сключени договори за учебна практика с ученици от гимназиите по електротехника и механотехника. Също така за учебната 2020/2021 година сключихме с гимназията по електротехника договор за дуално обучение, с което очакваме да изградим дългосрочни взаимоотношения и да имаме възможност да участваме в практическото обучение на децата и създаването у тях на производствени навици.

От друга страна, прилагаме система от целеви бонуси, които стимулират инициативността, повишаването на компетенциите и ангажираността на персонала, но въпреки практиката с бонусите, вярваме, че истинската добавена стойност у персонала може да бъде постигната по пътя на обученията от по-ранна възраст и създаването на усещането за ангажираност и себеусъвършенстване у всеки наш служител.  

Въздействие и ангажираност

Резултатът от нашите HR стратегии е лесно измерим и видим. Повече от 1/3 от служителите ни са със стаж при нас над 5 години. А има и звена, където близо 70% от служителите са част от нашия екип над 5 години, и над 50% - с над 10 години стаж. Това говори само за себе си, особено в силно конкурентна индустриална зона като Икономическа зона Тракия - най-мащабния икономически проект в България, с над 30 000 заети в над 120 компании, 80 от които чуждестранни.

Друг измерим показател, който потвърждава успеха на усилията ни, са ежегодно провежданите сред нашите служители анкети за удовлетвореност. Актуалната към тази година анкета задава 19 въпроса, които се отнасят до различни аспекти на удовлетвореността на служителите ни. Над 89% от отговорите са утвърдителни. А на другите 11% гледаме като на възможност да продължаваме да подобряваме нашите HR практики за увеличаване на ангажираността и удовлетвореността на нашите служители.

Социални придобивки

Днес компанията осигурява за своите служители: пълни осигуровки, карти за фитнес и за спорт, 8-часов работен ден и осигурен безплатен транспорт -удобен и съобразен с работните смени. Към тях можем да добавим отлични условия на труд, въвеждащо обучение и осигурени възможности за хранене.

Фирмата е един от спонсорите в новата изложба от поредицата на ИК “Марица” и “Хермес медия” - “Пловдив през годините”, на тема „Архитектурата на модерния град”. 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво правителство ще управлява България след изборите на 14 ноември?