71

Ще спрат ли парите за жп възел Пловдив? Отговаря НКЖИ

Част от парите от програма „Транспорт“ за периода 2014 - 2021 г. ще бъдат прехвърлени към нови проекти. Печеливши се оказват градовете София, Бургас и Варна - това стана ясно от съобщение на правителството от миналата седмица.    

Краят на 2023 г. е крайният срок за усвояване на близо 4 млрд. лева, от които 1.5 милиарда са по транспортната програма. Тревожното в случая е, че страната ни отново е напът да отложи някои сериозни инфраструктурни проекти от програмния период 2014 - 2020 за новия, тъй като не може да се вмести в сроковете за изпълнението им. Всички те са за жп линии и други проекти на Национална компания "Железопътна инфраструктура", които ще бъдат фазирани, т.е. отлож​ени за програмния период 2021 - 2027. Сред  прехвърлените 5 проекта, финансирани по транспортната програма, се цитира и фаза 2 на проекта по линията Пловдив - Бургас.

Припомняме, че във фаза 2 на проекта по линията Пловдив - Бургас попадат няколко ключови за града решения. Вторият етап от големия жп проект засяга връзката от Централна гара през Филипово до Скутаре, като по трасето се предвижда повдигането на жп линията с изграждането на естакада. Това ще помогне да отпаднат конфликтните жп прелези по бул. "Копривщица". В обхвата на проекта е изграждането на нов мост над река Марица и съответните съоръжения. Също така модернизацията, която предстои в участъците жп гара Пловдив - Пловдив разпределителна - Крумово и Пловдив разпределителна - Скутаре.  С изпълнението на този проект ние формално полагаме основите на опорното трасе за крайградската железница, обясни преди време пред „Марица“ инж. Иван Бакалски, ръководител-проект „Пловдив - Бургас, фаза 2“, ДП НКЖИ. 

Един от важните аспекти в цялостния проект на железниците е също изграждането на жп връзка с Летище Пловдив, което струва на НКЖИ 44 милиона лева. Проектната скорост на влаковете, минаващи по трасето, ще е 80 км/ч.

Модернизацията на Жп гара Пловдив включва още две ключови промени и те са строежът на пробива под гарата и рехабилитацията на Бетонния мост. Пробивът ще осигури бърза връзка между двата най-големи района на Пловдив - „Централен“ и „Южен“, свързвайки подземно бул. „Васил Априлов" и бул. „Македония". Засегнатите пътни връзки се възстановят напълно, оформени със съвременна визия - велоалеи, пешеходни пространства, осветление, спирки и ландшафт.

Променя ли се нещо в плановете на железниците на този етап? Ще има ли нови срокове по довършването на ключови трасета от градската инфраструктура на града? Потърсихме отговори от експертите на железопътната компания. 

Финансирането ни идва от Механизъм за свързване на Европа 

 

 

Работата няма да бъде повлияна от прехвърляне на парите по програма "Транспорт", твърди ръководителят на проекта инж. Иван Бакалски от НКЖИ 

-  Инж. Бакалски, какво е бъдещето на етап 2 от реконструкцията на Жп възел Пловдив, след като излезе информация, че сериозна част от парите от програма "Транспорт" за периода 2014 - 2021 г. ще бъдат прехвърлени към нови проекти? 

- Проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“ се финансира от Механизъм за свързване на Европа ​- сектор „Транспорт“ със срок за допустимост на разходите до края на 2024 г., така че няма да бъде повлиян от евентуално прехвърляне на средства по програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 - 2020 г. 

-  Кога ще бъде завършен ремонтът на жп линията Пловдив-Скутаре?

- Очаква се обектът да приключи през м. ноември 2024 г. 

 -   Как ще се променят сроковете по вече започнатите проекти в Пловдив - примерно тунела под гарата?

- Изграждането на съоръжението е включено в обхвата на Договор №6739/20.03.2020 г., подписан между ДП НКЖИ и ДЗЗД „Проект Пловдив“ с предмет „Модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на Комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив“ по проект „Развитие на железопътен възел Пловдив“ с очакван срок за приключване на обекта - м. ноемри 2024 г.

 -  Какво е бъдещето на естакадата Пловдив-Филипово, ще се откажете ли от реализацията на този проект? Имахте намерение да се изгради нов мост над река Марица - как ще се развие този проект в новата ситуация? 

- Модернизацията на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации в междугарията Пловдив-Филипово и Филипово-Скутаре, включително в гара Филипово, е включено в обхвата на проект „Развитие на железопътен възел Пловдив, Фаза 2“ с финансиране от Програма „Транспортна свързаност“ 2021- 2027 г.

В ход е изпълнение на дейности по подготовка на документация за обществени поръчки за избор на проектант за участък гара Пловдив ​- гара Филипово и избор на проектант и строител за участъка Филипово - Скутаре, включително гара Филипово.

 -  Планираната жп връзка към летището в Крумово - ще я има ли, или не?

- В процес е изготвянето на документация за обществена поръчка за избор на проектант за изготвяне на технически проект и подробни устройствени планове във връзка с изграждане на железопътната връзка към Летище Пловдив.

На следващ етап предстои реализацията на проект за изграждане на жп връзка с Летище Пловдив.

Подготовката и строителните дейности за изграждане на железопътна връзка към Летище Пловдив са включени в Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. 

 

 

 

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
12 коментара
НКЖИ не е БДЖ

НКЖИ не е БДЖ

26.07.2023 | 22:47

За неинформираните - БДЖ няма нищо общо с НКЖИ - прочетете поне малко, преди да почнеше глупавите си излияния. Тази "журналистка" не знам откъде е паднала - задава му се въпрос, на който този ахмак не отговаря, а тя си продължава да си пее нейната си песен и въобще не го провокира да отговори - пример: въпросът за естакадата по бул. Копривщица - тя какво го пита, той какво ѝ отговаря. За мен това си е абсолютно платено интервю.

Отговори
2 0
Димо

Димо

25.07.2023 | 20:19

Кой глупак реши да развива Ж.П възел в центъра на града?

Отговори
7 0
БДЖ няма място в Живия Град. РЕЛСИТЕ ИМ НЕ СА ТРАМВАЙНИ

БДЖ няма място в Живия Град. РЕЛСИТЕ ИМ НЕ СА ТРАМВАЙНИ

26.07.2023 | 00:59

Железниците трябва да свързват селищата, а нки Центъре да съсипват оживена градска територия с ...ПРЕЛЕЗИ. Всякакво хитруване за идиотски "ЕСТАКАДИ" високо откъдето дерайлиралите влаци ... да си ги натика този бюрократ във ...именно. Като умеете да премоствате, Сульо, защо не премостихте НАД ГАРАТА да не съсипвате градски Център? Дълбоко в чорбата - сякаш пешеходното подлезче до коловозите при всеки дъждец не го виждате? Релсите да излязат из царевиците, не щем железария из Града!

Отговори
3 0
Гадовете!

Гадовете!

25.07.2023 | 18:32

Веднага спрете раздаването на пари на тези клептомани ,които ни управляват в момента !Тези са като търмъци!Където минат трева не никне!Защото са едни прости и ненаситни много ръки бандити ,които ще откраднат всичко !Даже дете от майка ще вземат!

Отговори
9 0
НКЖИ ще вкарат Пловдив в 21-век

НКЖИ ще вкарат Пловдив в 21-век

25.07.2023 | 17:33

Стига само сте мрънкали…

Отговори
3 8
Най-добре парите да спрат напълно.

Най-добре парите да спрат напълно.

25.07.2023 | 17:29

Влаковете са пълна кочина, в главите на началниците сами схеми за далавери, пробиви дето ще объркат целия трафик, разбиване на бетонния мост, безумието с естакадата за половин милиард. А още по-добре да ги натикат в дранголника, та да си отдъхнем.

Отговори
12 2
Чудно!

Чудно!

25.07.2023 | 17:10

Разкопахте половината град. Затворихте бул. Руски и бул. В. Априлов, блокирахте бул. Хр. Ботев. Остана само да съборите бетонния мост и МОЖЕ ДА СПИРАТЕ ПРОБИВА!

Отговори
12 2
Диди

Диди

25.07.2023 | 16:49

Пловдив да не е даден на концесия на БДЖ? На есен за Кмет ли ще гласуваме или за шеф на НКЖИ ?

Отговори
14 1
Просто казано

Просто казано

25.07.2023 | 16:40

Да затрием жп транспорта,щото нашите хора са накупили много автобуси......

Отговори
2 11
До Просто казано

До Просто казано

25.07.2023 | 16:52

Да затрием половината град да може НКЖИ да усвои едни пари от Европа.

Отговори
14 1
Хаджи Енчо

Хаджи Енчо

25.07.2023 | 16:39

Ето това са отговори на обигран чиновник - точни, формални, бездушни.

Отговори
21 0
БДЖ няма място в Живия Град. РЕЛСИТЕ ИМ НЕ СА ТРАМВАЙНИ

БДЖ няма място в Живия Град. РЕЛСИТЕ ИМ НЕ СА ТРАМВАЙНИ

26.07.2023 | 01:08

чиновник-МАЗНЯ. Технически некомпетентен. Инж. Олег ПЕТКОВ даде 1 час интервю на ПОТВ, има го във ЮТ = разкрива далаверата. Освен това БДЖ / НКЖИ нямат правоспособност по ГРАДОУСТРОЙСТВО. СелСъветът са безполезни КАЛИНКИ - ЗАПЛАТАДЖИИ

Отговори
3 1

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?