Следвайте ни

Наздраве! Ресторант като чайник привлича шофьорите

viber icon

Особено прочута между 20-те и 50-те години на миналия век, миметичната архитектура се появява във времето, когато се изграждат магистралите в Америка. И когато колите излизат на мода.

Ето защо някои крайпътни сгради се превръщат в средство за реклама на преминаващите автомобили. Например крайпътният ресторант може да бъде проектиран под формата на гигантско горещо куче, кафе-сладкарница във формата на кафеварка или плодова поставка във формата на плод.

Така миметичната архитектура се налага като „новаторска" или „програмна". Именно тя е стилът на дизайна, станал актуален в САЩ през първата половина на ХХ век. Особеното е това, че необичайните конструкции имитират предназначението или функцията на сградата или продукта, с който тя е свързана.

Даниела Арнаудова

Даниела Арнаудова

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Даниела Арнаудова е завършила Българска филология в ПУ „П. Хилендарски”. От 2002 г. работи в приложение „Имоти – строителство и архитектура” на вестник „Марица”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Остана ли ви отпуск за ваканция през лятото?