Следвайте ни

Пазарът полудя! Луксозните комплекси - тотален хит

Цените на жилищата в Пловдив стигнаха 1200-1300 евро/кв. м, най-динамични остават сделките в район „Западен”

В момента най-ниската цена на ново жилищно строителство в строеж в Пловдив е 650 евро/кв. м, а най-висока 1300 евро/кв. м, твърдят брокери от пловдивските агенции за имоти. Това прави средна цена от 975 евро за квадратен метър.

Цените в супер център са 1200-1300 евро/кв. м, а в широк център са между 800 и 950 евро/кв. м. В Кършияка варират от 750 до 950 евро/кв. м в зависимост от местоположението. Около Хирургиите квадратният метър се харчи по 750 евро/кв. м, а по покрайнините на квартала може да се намери и нива 550 евро/кв. м. В Кючук Париж цените на жилищата в строеж са 650-700 евро/кв. м.

Най-динамични обаче остават цените на имотите в кв. „Западен” и кв.”Христо Смирненски”. Допреди 3 години кварталът беше един от най-евтините, но с идването на английските студенти във ВМИ се превърна в най-скъпия. Брокерите имат предвид района около МОЛ Пловдив - там в строеж цените стигнаха до 940 евро/кв. м.

Ето и някои от

актуалните проекти в зоната  

В „Западен” на бул. Пещерско шосе се строи Paradise Home. Сградата е пред акт 15, твърдят инвеститорите от B S Buildings, които са познати на пазара с луксозните си жилищни проекти на „Хан Тервел”2 и  “Нестор Иванов”15. Те залагат на модерното строителство с тухли Винербергер, изолация на Церезит и дограми на Etem. До 2 месеца се очаква сградата да има акт 16, в нея ще има 48 апартамента със средни квадратури от 69 до 138 кв. м. „Азалия Парк” пък е поредната инвестиция на „Арх Ситистрой” - това е нов жилищен комплекс от затворен тип, който се изгражда в пловдивския район „Западен“. Добрата инфраструктура е едно от предимствата му и го прави изключително комуникативен. Различното е, че за да бъдат атрактивни за купувачите, инвеститорите предлагат напълно обзаведени жилища в няколко стила -класически, модерен, рустик и лофт.   

Така бумът в изграждането на нови жилищни обекти

превърна Пловдив в строителна столица на България.

Разнообразието на пазара обаче е видимо ​- на него могат да се намерят както типови (еднакви) проекти, така и проекти, в които удобството, уютът и комфортът на отделния човек са водещи ценности в реализацията за предприемачите. В последно време в Пловдив се появиха архитектурни перли като „Magnolia 4”, „Azallia Park”, “Toscana Residence”, „Plovdiv City Park II, „Kamenitza Residences“, „Paradise Home”, „Markovo Villas Park”, “Regatta Park West”, „Green Home Residence” - доскоро те бяха селектирани в изложба в Цар -Симеоновата градина. Експозицията е част от конкурса за инвестиции в недвижими имоти в Пловдив „Real Еstate Investment” 2019, организиран от в. „Строителство Имоти“.

 

Експертът: Малко инвеститори правят прединвестиционен анализ

Добромир Ганев, пpедcедател на УС на Национално сдружение Недвижими имоти (НСНИ).

Проблемът не е в строителството на типови (еднакви) проекти. Този подход редуцира някои разходи на инвеститорите и предоставя възможност на пазара да се предложи по-ниска крайна продажна цена. Проблемът по-скоро е в правилната преценка на инвеститорите в кои райони е подходящо да използват подобен подход.

В ежедневната си консултантска дейност през годините съм разбрал, че много малко от инвеститорите в страната прилагат добрите бизнес практики на първоначален прединвестиционен анализ, feasibility study анализ, анализ за highest and best use и др. Тези подходи дават възможност, от една страна, да се създаде възможно най-желаният от крайните потенциални клиенти продукт със съответните качества и характеристики (като функция, дизайн, използвани материали и технологии), а от друга, инвеститор​ът да реализира възможно най-висока възвръщаемост от своята инвестиция и цялостната продажба на единиците или проекта да бъдат осъществени за най-кратък период от време. Правилното таргетиране и маркетиране също невинаги се прилага достатъчно успешно и професионално от част от инвеститорите като задължителни процеси.

 

Жилището има социален статут и съхранява парите ни 

Ирена Перфанова, НСНИ 

Жилището има социален статут - то е нужно на хората, за да живеят в него. Но поради факта, че инвестицията в недвижими имоти е един от най-добрите инструменти за съхраняване на парите във времето и потенциален източник на допълнителни доходи, много хора инвестират в имот, без дори да се замислят какво ще правят с него, често спекулативно. Когато има търсене на имоти, предлагането на ново строителство се увеличава, цените също. Така създаваме един пазар на излишък от гледна точна на социалния статус на продукта жилище. Затова данъчните политики, които пораждат по-високи задължения, когато един имот не изпълнява функцията си, имат обществено възпитателен характер. 

Даниела Арнаудова

Редактор-репортер екип „общество“

Даниела Арнаудова е завършила Българска филология в ПУ „П. Хилендарски”. От 2002 г. работи в приложение „Имоти – строителство и архитектура” на вестник „Марица”.   Още

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?