4020

Олег Петков със скандална теза: Пловдив може и без Бетонния мост!

Дори да разрушим Бетонния мост това няма да е проблем за транспорта в града. Парите, предвидени за ремонта му, да се използват за други обекти, казва ексшефът на БДЖ.

 

„Новата ситуация около затварянето на Бетонния мост не създава чак толкова големи транспортни проблеми. Дори да се лишим от Бетонния мост, това няма да е проблем за транспорта в града – отдавна съм писал по този въпрос. Сега практиката го показва.“

Това заяви ексшефът на БДЖ Олег Петков, реагирайки на публикацията на „Марица“ – „За 25 минути с рейс от "Кючука" до панаира“. 

Експертът има 42-годишен опит в системата на железопътния и автомобилен транспорт, бил е изпълнителен директор на БДЖ АД до 2008 г. В момента е пенсионер, но имайки добра експертиза активно се включва в коментарите за транспортните неволи в Пловдив и какви са начините те да бъдат решени.

„Още в началото на 90-те години лично аз съм предлагал 20 млн. лева от ЖП управление на Общината за изграждане на нов мост на мястото на Бетонния, но оттам се отнесоха с пренебрежение и генералният директор ми каза, че БДЖ няма да участва във финансирането. Затова мостът си остана в същите габарити“, припомня Петков. И добавя: „слабост на Община Пловдив е, че от години подценява железниците като голям инвеститор, който може да реши много от транспортните проблеми на града“. 

В настоящата ситуация – със затварянето на Бетонния мост – Петков предлага да се препрограмират светофарните уредби на Сточна гара и до Аграрния университет. „Затова предлагам на Общината да си преосмисли решението за Реконструкция на моста като тя се спре, мостът да се разруши и да се поиска предвидените за целта средства да се използват по-удачно от НКЖИ и по -полезно за града“, предлага Петков. 

Идеята му е например да се ускори строежа на тунела под гарата или парите да се използват за направа на подходите към него, за което нямаше средства.

„Мисля ,че вече е очевадно ,че по- доброто решение беше продължаването на бул. „Руски“ с надлез над гарата, както предложих преди 4-5 години – проблемът е, че вече е късно. Изводът ми е, че общинските ръководства на града показаха през годините, че слушат всеки друг, но не и специалистите по транспорта. Последното доказателство за това беше спирането на жп линията от Централна гара Пловдив до гара Филипово за ремонт за повече от десет месеца.

Както се вижда Пловдив може и без този участък. 

Влаковете тръгваха и пристигаха от и на гара Филипово и никой не се оплака или не пострада от това как ги обслужва жп транспорта. Но какво стана – пуснаха линията и ада за движението в града започна. А общината можеше да използва момента като мотив и да поиска спирането и демонтажа на линията Пловдив-Филипово. Така биха се решили много проблеми за града: от главоболията на шофьорите по прелезите, реконструкцията на бул. „Копривчица“, до габаритите на Пазарджишко шосе и Голямоконарско шосе“, алармира експерта. 

 

Анкета

Каква вода пиете вкъщи?